Toon posts:

Slechte verbinding met WMP54G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een netwerk bestaande uit een LinkSys WMP54G Wireless-G Broadband Router, die direct staat aangesloten op een @Home kabelverbinding, een directe lijn naar 1 pc, 2 draadloze pc's (waarvan 1 een Eminent 802.11G PCI Adapter heeft en een andere een LinkSys WMP54G. Verder worden er af en toe PDA's en laptops draadloos op aangesloten.

Nu het probleem, de router staat hemelsbreed 5 meter van de PC met WMP54G LinkSys WLAN kaart, er zit 1 vloer tussen. Nu heeft die al uitermate slecht bereik 2 v/d 5 streepjes, matig. En als ik de PC achterstevoren zet, antenne richting router maximaal 3 v/d 5. Het probleem is nu dat beide draadloze verbindingen naar de PC's om de zoveel tijd uitvallen. Eerst zat er in de 2e PC ook een Eminent WLAN kaart, maar die heb ik toen vervangen door de LinkSys kaart (met grotere antenne). Daarmee nog steeds hetzelfde probleem (maar in iets mindere mate).

De WLAN verbinding valt soms uit, daarna vindt hij meteen het netwerk terug, maar soms ook niet. Dan kan ik hoog of laag springen, de antenne alle kanten op wijzen, maar niets helpt. In 5 v/d 10 gevallen is het opnieuw inschakelen v/d WLAN netwerkverbinding een oplossing. Maar soms lukt dat zelfs ook niet. Dan kan ik de kaart uitschakelen, maar niet meer inschakelen. Na het klikken op "inschakelen in het rechtermuisknop-menu" krijg ik dan het bericht:
> Bezig met inschakelen
> Verbinding is verbroken

Het opnieuw opstarten van de computer werkt dan ook niet meer totdat ik de stroom eraf haal.

Ter vergelijking, als ik een PDA naast dezelfde PC zet, heb ik perfecte verbinding.
Het opnieuw installeren van de netwerkkaart (wat een hels karwei is) helpt ook voor geen meter.

Iemand die dit probleem ook heeft gehad of de oplossing er voor heeft?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:59

Haan

dotnetter

Is het toevallig een versie 1? Want daar zijn veel problemen mee geweest. Zo ja, is het volgens mij gewoon kwestie van garantie en krijg je een nieuw model :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nergens een speciaal model nummer behalve WMP54G staan :S ?
-----------------------
Edit, ik zie um nu WMP54G EU/UK v4

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Schop
:O (veel te vroeg om naar school te gaan) :Z

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:59

Haan

dotnetter

Er is alleen een versie 1 en 2 geloof ik, dus ik denk dat je nog even verder moet zoeken :)
Heb je al een nieuwere firmware geflasht?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Hier staat iets van V4, of is dat alleen voor de driver?
http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper
Pagina: 1