[2003] Windows hdd booten in nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Hoi,

Ik heb hier een win2k3 harddisk geplaatst in een andere pc maar nu boot windows niet meer op(wat ik al verwachte) maar is het mogelijk om het weer draaient te krijgen zonder dat ik alles opnieuw moet installeren? nieuwe hardware decteren ofzo?
krijg nu telkens blauwscherm, reboot, blauwscherm etc. dus is het mogelijk??

Verwijderd

Gaat je niet lukken....
wordt echt opnieuw installeren ben ik bang...

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:45

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Gaat niet lukken tenzij de hardware identiek is

• Martink
Kabouterplop01 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 17:31:
Gaat niet lukken tenzij de hardware identiek is
hardware is 100% anders :(

maar hij kan niet hardware opnieuw zoeken ofzo?

wat gebeurt er als ik win2k3 er overheen installeer, houd hij dan de momentele instellingen (domain controller etc) vast of start windows dan nog steeds niet?

[ Voor 25% gewijzigd door Martink op 23-09-2005 17:37 ]

• Martink
Maar een reinstall gedaan, uitzoeken van hoe het moet (als et kan) duurt vast veel langer :)

Verwijderd

Een nieuwe install betekend alles wat er nu op c staat in principe er af, en op nieuw erop, dus ook je instellingen. Helaas is een re-install idd de enige oplossing.

• Terrienator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Als je nog toegang hebt tot de originele hardware dan kun je daar de schijf in booten, en dan de standaard ide controller drivers installeren in apparaatbeheer. Niet rebooten maar uitschakelen schijf ombouwen naar de nieuwe machine en dan nog eens booten. Dit heeft bij mij vaker geholpen.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:21

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

als je van intel naar intel gaat is dit opzich niet zo'n probleem. heb het zelf namelijk ook gedaan ;)

van Amd naar intel ging bij mij wel goed. maar andersom ik zou het niet kunnen zeggen ben ik bang.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgende keer gewoon een system state backup maken (sowieso nooit verkeerd) want dan kan je op een verse install je AD gewoon weer restoren.
Scheelt een boel gezeik met je RID en SIDs.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Windows kan repairen. Dat wil zeggen dat wanneer je Windows niet meer lekker loopt je alleen Windows opnieuw installeerd. Je installaties en programma's ect blijven bestaan en werken.

Je kunt dus proberen te booten vanaf cd-rom opnieuw installen kiezen en als je dan ergens tegenkomt dat er al een Windows versie op de schijf staat moet je deze repareren. Repareren durrt net zolang als het gewoon opnieuw installeren van Windows en ziet er hetzelfde uit.

Misschien dat ie op deze manier de nieuwe hardware installeerd, ik weet het niet heb het namelijk nog nooit gedaan, maar zou kunnen toch?

Laat ff weten of dit iets is geworden.

Verwijderd

Niemand dat ooit geprobeerd? Windows repairen?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Volgens mij had je ook sysprep op het oude systeem kunnen draaien voordat je de harddisk overzette. Dan in het nieuwe systeem wordt er automatisch naar nieuwe hardware gezocht.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Martink
ok nog ff 1 probleempje,
ik heb nu windows opnieuw geinstaleert maar moet alle profiles terug zetten van de users maar ik heb geen leesrechten, moet ik dan voor alle users de profile directory eigenen voledig en dan terug zetten in de profiles directory? ? ?

of kan het ook sneller?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

'Tis toch maar voor thuis he?

gewoon nieuwe userprofiles aanmaken en van je backup de favorieten enzo overkopieren.
Kan zijn dat je take ownership moet doen, maar dat staat in de faq.

Als het niet voor thuis is zal ik maar niks zeggen :X

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1