Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advertie BIG

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Ik zag in de laatste tips & trucs een advertentie van BIG |:( .
Maar wat ik daarin zag vond ik toch wel raar, lopen ze nou gewoon een potje uit hun nek te lullen, of ben ik gek?
Het gaat om dit:
http://www.bigweb.nl/images/pamflet.gif

Punt 1 bijv., sinds wanneer mag je geen veiligheidskopiën meer maken? :?
En punt 3, ik dacht dat je in nl niet strafbaar was als je iets download, alleen als je het zelf verspreid.
En punt 5, weet iemand of dit waar is? Want als dat waar is vind ik het wel heel erg gesteld met de Nederlandse wetgeving, ik bedoel wtf, je heb die console toch gekocht, niet op licentie, of bruikleen, als jij het gekocht hebt, dan is het toch van jou en mag je er mee doen wat je wil, ook modden dus.

mvg,
Thomas Bosman

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hier is geloof ik al een topic over...
Klacht reclame code commissie t.o.v. B.I.G.
net te laat... :)

[ Voor 100% gewijzigd door ShellGhost op 23-09-2005 16:28 ]

• Daugobelion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
In artikel 16b en 16c van hoofdstuk VI Auteurswet staat uitdrukkelijk beschreven dat prive-kopie niet van toepassing is op computerprogramma's. Tenzij je daar persoonlijk toestemming voor hebt van de rechthebbende. Je bent dus strafbaar.

Verwijderd

Dubbel topic en wat doet dit onder BV? :?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Almootjuh schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:32:
In artikel 16b en 16c van hoofdstuk VI Auteurswet staat uitdrukkelijk beschreven dat prive-kopie niet van toepassing is op computerprogramma's. Tenzij je daar persoonlijk toestemming voor hebt van de rechthebbende. Je bent dus strafbaar.
Wat betreft ombouwen van consoles geldt dit geloof ik ook, het ombouwen is niet illegaal maar de modchip bevat geloof ik een aangepaste bios oid. BIOS = computerprogramma = auteursrechtelijk beschermd dacht ik.

Verwijderd

Erik1 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:38:
[...]

Wat betreft ombouwen van consoles geldt dit geloof ik ook, het ombouwen is niet illegaal maar de modchip bevat geloof ik een aangepaste bios oid. BIOS = computerprogramma = auteursrechtelijk beschermd dacht ik.
Niet helemaal waar. Een modchip wordt altijd geleverd zonder bios. Dat bios moet je zelf erop zetten. Wat dat betreft is het dus niet illegaal.

In de praktijk komt het erop neer dat de persoon die je console ombouwt, er ook een aangepast bios op zet, en ja, dat is dus illegaal. Als je het zelf doet, is het om dezelfde reden eigenlijk ook illegaal, aangezien het aangepast bios stukken code uit het originele bios bevat.

Maar de modchip zelf, standaard zonder bios, is dus niet illegaal. Alleen zonder bios heb je er zo weinig aan...

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Die link naar dat topic werkt niet meer helaas :'(

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

synthesix schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:54:
Dat komt omdat in het Stuffis Generalis staat (SG). Dat is een forum waar je automatisch (na verwerking in de database op een bepaald tijdstip, ik dacht 00:00 voor de mierenneukers) in mag komen als je 50 posts hebt gemaakt. De gedachte erachter is dat GoT primair een forum is voor computer gerelateerde onderwerpen en SG is meer algemeen.

Dus nog even wachten ;)

Waarschijnlijk wordt dit topic gesloten omdat het een beetje dubbel is met het topic in SG, waar jij niet van kon weten dat het topic er was ;) en omdat dit topic ook in SG thuis zou horen en niet in BV :)

[ Voor 18% gewijzigd door Motrax op 23-09-2005 16:59 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• MarcoL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

synthesix schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:54:
Dan zul je waarschijnlijk nog geen SG toegang hebben.

spuit 11

[ Voor 8% gewijzigd door MarcoL op 23-09-2005 17:01 ]

Don't worry people, i`m a professional idiot

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dit is dus al eerder behandeld in Stuffis Generalis en Nieuws, Sport, TV & Muziek. Het heeft overigens niets met Beveiliging & Virussen te maken, dus ik sluit je topic. Je zult even geduld moeten hebben voor je hier dus over kunt discussiëren. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.