[P2] Komt niet tot aan POST

Pagina: 1
Acties:

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 22:38
Vanwege wat klusjes die ik gedaan heb voor een kennis, heb ik een oude Pentium 2 233mhz pc'tje
cadeau gekregen. Deze wil ik gaan gebruiken als muziekcomputer. Volgens deze mensen heeft hij het altijd gewoon gedaan, maar werd hij te traag.

Maar tot mijn grote verbazing krijg ik na een hele middag frotten het ding niet aan de gang.
PC Specs
Pent 2 233
no-name mobo award bios
32 mb sdram
target 200w voeding
Sis 6326 VGA

Zodra ik op de power toets druk lijkt alles te werken, maar het hdd ledje blijft op rood staan, en verder gebeurd er niets. Ik krijg geen beeld op monitor, geen piepjes.
De schijven die erin zitten starten niet zodra er een ide kabel wordt aangesloten,
met alleen voeding starten ze wel . (heb er 2 geprobeerd) Ook de bekabeling is vervangen.
Tevens heb ik 2 verschillende VGA kaarten getest. Ook is het beestje gestart zonder bios batterij.

Om zoveel mogelijk uit te sluiten heb ik zo'n beetje alles eruit gesloopt wat in de weg kon zitten,
het euvel blijft hetzelfde als ik het moederbord alleen met cpu start, geen piepjes niets. Bij mijn weten moet 'ie dan toch gaan piepen door het gebrek aan geheugen vga kaart etc?

Iemand nog ideeen? Of kan ik het mobo afschrijven?

Verwijderd

Men zou eens de cpu uit zijn slot kunnen halen en weer terug kunnen plaatsen.

Een andere tweaker heeft dit al geadviseert voor iemand in het forum, misschien helpt dit ook wel voor jou.

• Jerome!
Bedankt voor de snelle reactie,
maar helaas geen effect.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Doe de boel het met een andere hardeschijf wel?
Misch. is er het een en ander kapot gegaan tijdens vervoer?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Jerome!
ThunderNet schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:43:
Doe de boel het met een andere hardeschijf wel?
Misch. is er het een en ander kapot gegaan tijdens vervoer?
Vandaar de andere schijf die ik geprobeerd heb. Stel al zijn ze allebei kapot, dan moet 'ie toch verder gaan en een hdd error geven ofzo?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Het lijkt er toch op dat je moederbord het leven gelaten heeft...

Verwijderd

Denk ook dat het mobo stuk is. Je kunt eens alle schijven en cd-rom spelers loskoppelen. Dan moet je zowiezow in de bios kunnnen komen.Als dat zo niet is dan is het meest voor de hand liggende dta het mobo stuk is

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 18:07 ]

• Jerome!
Hmmz balen, kijken of we nog ergens een ander mobo'tje kunnen scoren.

Verwijderd

Jerome! schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 17:00:
Hmmz balen, kijken of we nog ergens een ander mobo'tje kunnen scoren.
Met een beetje pech zou het ook aan het geheugen of aan de proc liggen. Weet niet of je die kunt testen of anders geheugen en proc erin doen. Probeer ook eens een andere voeding als je die nog hebt liggen

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
als het HDD lampje blijft branden is mijn ervaring dat je de IDE kabel moet omdraaien omdat hij verkeerd zit

en probeer eens te booten met alleen de hoogstnoodzakelijke dingen , 1 reep ram 1 proc 1 mobo en 1 videokaart

en ik heb hier ook nog een volledige P2 passief gekoeld liggen, op 233mhz

as je em moet hebben, krijg je em, als jij de verzendingskosten betaalt

[ Voor 26% gewijzigd door successor op 23-09-2005 18:06 ]

Out of the box? What box? There is no box.

• Jerome!
successor schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 18:04:
als het HDD lampje blijft branden is mijn ervaring dat je de IDE kabel moet omdraaien omdat hij verkeerd zit

en probeer eens te booten met alleen de hoogstnoodzakelijke dingen , 1 reep ram 1 proc 1 mobo en 1 videokaart
Omdat ik gebruik maak met IDE kabels met een soort van blokje erop kan er niet veel fout gaan volgens mij.

En wat betreft de hoogstnoodzakelijke dingen zelfs zonder cpu, dus een volledig kaal moederbord blijft het stil. Helaas heb ik geen andere voeding en andere processor, ik was juist een eind op weg om mijn verzameling kwijt te raken ;)

Thnx voor het aanbod btw, ik denk toch dat ik voor een ander moederbord ga, met een iets snellere processor en wat meer ram, dat kost toch geen drol meer.

[ Voor 22% gewijzigd door Jerome! op 24-09-2005 13:33 ]

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
ik kom uit op het moederbord,
had het zelfde, ook moederbord, was een cel 900.
je zal toch echt een maat van je ff lief moeten aankijken of je zijn mobo ff mag proberen ;)
Succes!

• __xeno__
kost idd geen drol meer
@ update computer: Aopen AK77-8XN SA-XP DDR-400 A/A-8X/LAN €17.85

edit:
sorry edit knop ff vergeten ;)

[ Voor 21% gewijzigd door __xeno__ op 24-09-2005 11:30 ]

• Jerome!
Klink interessant, heb je een linkje? Krijg wel een toko gevonden die computerupdate heet, maar die hebben die combinatie niet in het assortiment.

[ Voor 60% gewijzigd door Jerome! op 24-09-2005 13:43 ]

• __xeno__
Pagina: 1