Toon posts:

Dvd+r films haperen

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al een tijdje Pinnacle Studio 9 om vakantiefilms op dvd+r te branden.
Elke keer als ik een film heb gemaakt en heb gebrand (op een brandsnelheid van 1X) en ik lees hem af in de standalone dvd-speler (overigens een dvd-recorder) speelt hij in eerste instantie goed af. Na een tijdje krijg ik haperingen, meestal rond de 2 a 3 achter elkaar. Dit gebeurd eigelijk met elke film die ik met Pinnacle Studio 9 brand.
Mijn eerste gedachte was dus de film op een andere pc met een andere brander maken. Ook op een snelheid van 1X gebrand en ook dit hielp niks. Ook heb ik het programma van Ulead al geprobeerd en ook dit helpt niks. Alle dvd+r die ik heb gemaakt heb ik in 4 verschillende standalone dvd spelers gekeken en werkt op geen van allen.

Heeft er iemand een idee hoe ik het probleem kan oplossen tegen deze haperingen.
Alle tips en ideeën zijn van harte welkom.

Erik

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:38
Als ze in alle spelers haperen, kan het aan je gebruikte media liggen, wat zijn het voor een merk/mediacode?

no comment

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:47
welke media gebruik je welke brander
wel al andere media gebruikt???

[ Voor 8% gewijzigd door FulmeN op 23-09-2005 15:35 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Kan je nagaan of dit gebeurd wanneer er een nieuwe chapter gespeelt wordt??
Misschien dat het daar aan ligt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk bij alle gebranden dvd's van vakantie (en geripte dvd's die ook soms haperen) altijd Platinum dvd's gebruikt.

Bedankt voor je snelle reactie _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Nee het gebeurd niet bij een volgende chapter of volgende clip. Eigelijk gewoon midden in een clip op de meest onverwachte momenten.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik had dit ook. Bij mij hielp het om film dvd's niet op een hogere snelheid dan 2.4x te branden. Niet echt ideaal maarja je moet wat.

Systeem | Strava

• ThoetmosesIII
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-01 09:30
Heb ik in het verleden ook last van gehad.

Voor zover ik mij kan herinneren was het terugbrengen van de bitstream de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht maar ik brand in princiepe elke videofilm op een brandsnelheid van 1X. Zo weet ik zeker dat het daar niet aan ligt.

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:47
Misschien moet je is een ander media proberen probeer de schijfjes van philips is
Heb trouwens zelf hele goede ervaring met platinum maarja je ziet maar weer niets is zelfde

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de bitstream verlagen ?

Verwijderd

Topicstarter
Welk dvd media komt erg goed uit tests ?

Verwijderd

Topicstarter
Welke dvd's gebruiken jullie dan voor video-dvd's ?

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:40
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:39:
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht maar ik brand in princiepe elke videofilm op een brandsnelheid van 1X. Zo weet ik zeker dat het daar niet aan ligt.
Laagste brandsnelheid is niet persé de beste.
Dat dacht ik namelijk ook altijd, totdat ik een test gelezen (weet helaas niet meer waar) heb waaruit naar voren kwam dat het branden het beste kan gebeuren op de speed waarvoor de schijfjes geschikt zijn. 8x schijfjes worden dus beter gebrand op 8x dan op 1x.
Dit even terzijde.

Verder kan ik je alleen het advies geven om eens andere schijfjes te proberen, een andere brander.
Het is soms even zoeken naar de juiste combinatie.

BTW, ik gebruik altijd ARITA en brand op een NEC-3520 en een pioneer ??109 en dat gaat altijd zonder problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door cOOlrUnnINgs op 23-09-2005 16:13 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:06
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:06:
Welke dvd's gebruiken jullie dan voor video-dvd's ?
Ik brand tegenwoordig op Verbatim. Sinds dat platinum van ricoh overgestapt is op de goedkopere Ritek en CMC schijfjes.

Overigens, 4 posts achter elkaar is een beeeeeeeeetje overdreven. Daar is de edit knop voor. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik deze 2 opties maar eens proberen. Iedereen bedankt voor de snelle reacties en ik laat weten wat het resultaat is.

Verwijderd

Wat voor type brander heb je dan? Want sommige lege dvd's en sommige branders kunnen niet met elkaar overweg misschien is dat het probleem? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Platinum dvd+r (brandsnelheid 8X) en ik heb geprobeerd met verschillende branders te branden en dat zijn onder andere :

Pioneer 8x8 [ DVR-AO7XLA ]
MSI 4x [ DR4-A ]

• ThoetmosesIII
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-01 09:30
In het tabje "Film maken" en dan "instellingen" vervolgens "MPeg bestand maken" .
Kies voor aangepast en links onderin schuiven met de balk.

Ik zelf had hem op 6000Kbps staan en daarmee was ik van het probleem af. :)

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 22:56
je dvd speler kan ook problemen hebben met
of je hem brand vanuit studio 9 in een constate bitrate of een variabele
je kan dit kiezen in de instellingen CBR of VBR

Ja zou ik ook zeggen

Pagina: 1