E-tech NAT-Firewall uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Enigzins onzeker open ik dit topic maar toch maar een poging wagen.

Ik heb een E-tech ADSL modem Router van het voormalige zonnet.

Nu heb ik een tijdje geleden als poort 21 doorgelinkt naar mijn persoonlijke IP (10.0.0.9) in het admin menu van de router, maar dit had helaas geen succes. (als ik hem probeerde te benaderen kreeg ik geen gehoor) Ook een Telnet op mijn eigen IP @ poort 21 lukte niet. FTP server stond goed ingesteld.

Oke ik verder leven natuurlijk, maar nu loop ik toch weer tegen hetzelfde probleem aan. Met Counterstrike wil ik Teamspeak draaien op een eigen servertje. Weer de poort doorgelinkt, alleen nu op UDP voor Teamspeak, en weer geen gehoor. Iets in de modem houd het dus tegen.

Nu blijkt (op de doos staat dat en vond het ook op wat fora) dat mijn modem een ingebouwde NAT-firewall heeft. Blijkbaar houdt deze dus alles van buiten gewoon tegen. Ik heb in de FAQ gelezen wat NAT ongeveer inhoud. Verder staat er in het hele menu van de router niets over firewall. Wel heb ik FTP uitgeschakeld! (moet ook).

Oke maar in het NAT menu van de router staat verder weinig wat ik begrijp en er staat een functie. Namelijk :

1. Disable
2. NAT
3. NATP
4. dynamic NATP.

Dat zegt me dus niets, ik dus 'disable' gekozen waarna mijn internet het niet meer deed.

Ik heb google, got en wat andere fora doorgezocht overigens. Op een forum vond ik dat deze modem mogelijk niet goed geschikt is voor gamen/ftp en andere 'gevorderde' dingen en ik mogelijk een andere modem zou moeten kopen? Lijkt me erg sterk.

Bedankt.

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Haha, je moet NAT gewoon altijd aan houden. Zoek maar eens waar het voor staat. Zonder NAT kan je vrijwel onmogelijk op het internet komen. NAT is namelijk wat een router een router maakt :') en de PC's uit elkaar houdt.

Verder is je verhaal nogal suf. Welke poorten heb je doorgelinkt, hoe stond je FTP server ingesteld?

- "Ja goed!"
"Daarom werkt hij zeker niet O+."

[ Voor 34% gewijzigd door NiteSpeed op 23-09-2005 15:00 ]

• Okasha
  • Niet online
Ik heb al veel vaker FTP servertjes opgezet met Deamon en die werkt gewoon. Luisterd naar Poort21 zijn wat accounts aangemaakt mapje ingesteld etc.

Ik heb nu poort 21 en 8767 (teamspeak) doorgelinkt naar mijn 10.0.0.9. Maar dat is niet van belang. Alles wordt afgeketst (voor mijn gevoel) door die vage NAT-Firewall. Ik snapte wel dat NAT meer was dan dat alleen maar ik snap niet waarom ik dat ding niet uit kan schakelen. Op deze manier kan ik nooit een fatsoenlijke gameserver maken.

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Interne of externe FTP-servers? Test je het zelf of laat je het anderen testen van buitenaf? Je zal zien dat als je port 20 doorstuurt naar je server dat je dan opeens wel kan FTP'n denk ik.

[ Voor 35% gewijzigd door NiteSpeed op 23-09-2005 15:16 ]

• Okasha
  • Niet online
oke toch maar even geprobeerd maar nee, ook na poort 20 doorverwezen te hebben geen gehoor. Even vanaf de eigen computer nu, heb het in verleden ook door anderen laten proberen (via msn zeg maar). Als ik ftp://10.0.0.9 invoer werkt hij prima met inloggen enzo.

maar met extern IP niet.

Verwijderd

Oke,

- hoe zien de records van je domein eruit
- post eens een screenshot van je portforwardings

Ik heb het vermoeden dat je ergens een foutje hebt zitten al dan niet icm NAT-loopback :)

• Okasha
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:31:
Oke,

- hoe zien de records van je domein eruit
Geen idee wat dit is :X
- post eens een screenshot van je portforwardings

Ik heb het vermoeden dat je ergens een foutje hebt zitten al dan niet icm NAT-loopback :)
Zie hier: http://home.zonnet.nl/prinshendrikplein/virtualsetting.JPG

FTP nu dus 20 en 21. Voor Teamspeak 8767 UDP (in de admin hiervan staat ook aangegeven dat het om een UDP gaat.)

[ Voor 13% gewijzigd door Okasha op 23-09-2005 15:38 ]

• Okasha
  • Niet online
Overigens zie je in de log van Filezilla als ik inlog via 10.0.0.9 FTP heel netjes dat er iets gebeurd. Wanneer je dit via het externe IP doet geeft Filezilla geen wenk. Er gaat dus in de software hiervan weinig mis?

Verwijderd

Bar-Le-Duc schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:36:
[...]

Geen idee wat dit is :X

[...]

Zie hier: http://home.zonnet.nl/prinshendrikplein/virtualsetting.JPG

FTP nu dus 20 en 21. Voor Teamspeak 8767 UDP (in de admin hiervan staat ook aangegeven dat het om een UDP gaat.)
hoo sorry ik haalde je topic even door de war met een andere :) Doe je dat inloggen op je buitenip vanuit je interne netwerk?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 16:02 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Update je router eens met versie 3.27 firmware, op versie 3.46 als je de V2 versie e-tech router hebt.
Lees wel eerst goede intstructies.

http://www.e-tech.nu/support/firmware.htm>3.46 & 3.27

Owja achterop/onder je router staat V2, of niet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ToFast op 23-09-2005 16:09 ]

• Okasha
  • Niet online
ja dat doe ik van binnenuit heb het net ff iemand van buitenaf laten proberen en die krijgt ook dat de map niet gevonden kan worden. Toevallig mensen die ervaring hebben met deze modem?

Het gaat dan dus om dit model: http://www.e-tech.nu/producten/1082_button.gif

Verwijderd

Nou van binnenuit op je externe ip gaat sowieso niet lukken tenzij je router nat-loopback ondersteunt. En die kans is klein :)

Van buitenaf, probeer zowel active als passive ftp eens :)

• Okasha
  • Niet online
Euh ik zie geen 'V2' staan.

In het admin menu staat Firmware version: AMX_CX_111503_REL01

Oke ff goed gekeken op de e-tech site en ga die firmware nu updaten.. Wel een stelletje naabs zijn het daar hoor. "Als het password niet 'password' is, probeer dan eens 'epicrouter' 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door Okasha op 23-09-2005 16:21 ]

• Okasha
  • Niet online
Oke de firmware is nu geupdate, allemaal goed gegaan. Het ziet er heel mooi uit :O

Het mooie is dat ik nu WEL een kopje Firewall heb, het vervelende is dat deze standaard 'disabled' staat.

Het lukt me nog steeds niet in te loggen. Heb nu een heuse wo-it'er die dat voor mij probeerd. Ook heb ingesteld dat van buitenaf moest zijn in te loggen, zodat hij in het menu kon kijken, maar dat is helaas niet gelukt.

Verwijderd

NiteSpeed schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:58:
Haha, je moet NAT gewoon altijd aan houden. Zoek maar eens waar het voor staat. Zonder NAT kan je vrijwel onmogelijk op het internet komen. NAT is namelijk wat een router een router maakt :') en de PC's uit elkaar houdt.

Verder is je verhaal nogal suf. Welke poorten heb je doorgelinkt, hoe stond je FTP server ingesteld?

- "Ja goed!"
"Daarom werkt hij zeker niet O+."
Ik denk dat jij niet helemaal door hebt wat NAT is :)

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Bar-Le-Duc schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:56:
Oke de firmware is nu geupdate, allemaal goed gegaan. Het ziet er heel mooi uit :O

Het mooie is dat ik nu WEL een kopje Firewall heb, het vervelende is dat deze standaard 'disabled' staat.

Het lukt me nog steeds niet in te loggen. Heb nu een heuse wo-it'er die dat voor mij probeerd. Ook heb ingesteld dat van buitenaf moest zijn in te loggen, zodat hij in het menu kon kijken, maar dat is helaas niet gelukt.
Volgens mij is, met je huidige problemen, het juist beter als die uitstaat. Let erop dat firewall en NAT twee verschillende dingen zijn. Het zou moeten lukken met port forwarding, heb je een firewall op je pc staan ? Zoja, dan moeten daarin dezelfde poorten ingesteld worden.

Kijk anders of je modem een DMZ functie heeft, werkt dit, dan een firewall op je pc zetten.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:22:
[...]

Ik denk dat jij niet helemaal door hebt wat NAT is :)
Eerder niet wat een router is, wat NAt is lijkt hij maar al te goed te snappen :P

Maar die firewall, los nou eerst het een op voordat je het andere overhoop haalt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:28:
[...]

Eerder niet wat een router is, wat NAt is lijkt hij maar al te goed te snappen :P
ik kan anders toch prima online komen met een router zonder NAT als het moet hoor :)

• Okasha
  • Niet online
hmm maar ik heb nog steeds geen oplossing.. nu wil ik remote desktoppen en dat kan natuurlijk ook weer niet.
Pagina: 1