Toon posts:

[WLAN & LAN] Windows network

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Allo'a!

Ik heb sinds kort de volgende configuratie thuis

Nu is het geval dat ik alle 3 de PC's die op de Router zijn aangesloten wel kan bereiken via het Windows netwerk, maar de laptop die draadloos verbinding heeft kan ik niet bereiken en wederzijds ook niet. Ik kan de laptop ook niet pingen. Uiteraard hebben alle systemen dezelfde werkgroepnaam: MSHOME

Alle machines staan wel in de 192.168.168.*** range

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2020 13:08 ]

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 12:18
Kun je vanaf de laptop en de PC's wel het accespoint pingen.
Beetje trial & error uitproberen.

Wat geeft de laptop aan op de eigenschappen van je wifi-verbinding.
Heeft ie wel een goed signaal etc.

[ Voor 68% gewijzigd door cOOlrUnnINgs op 23-09-2005 14:47 ]

Verwijderd

Staat je router zo ingesteld dat je laptop op het netwerk mag? Bij sommige routers kan je aparte rechten geven voor het krijgen van een internet verbinding EN aparte rechten om het netwerk op te mogen met een draadloos apparaat.

EDIT
Had over het ping verhaal heen gelezen. Dit zou volgens mij sowieso moeten kunnen. Heb je uberhaupt wel internet op je laptop?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 14:48 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:21
Wat is je subnet mask? Is het mogelijk dat je wat rare subnets aan hebt gemaakt.

Kan je laptop overigens wel gewoon op internet?

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
vanaf de laptop kan ik het accesspoint uiteraard wel pingen, maar vanaf de PC's die op de router zitten niet...

Dit zijn de eigenschappen van de draadloze verbinding op de laptop. Ziet er goed uit dus

Afbeeldingslocatie: http://www.dwalm.com/mt_sarge/laptop.png

Ik heb internet op de laptop

Hoe worden die rechten genoemd dan? Ik heb een draadloze belkin g wireless router

subnetmasks allemaal 255.255.255.0

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 14:56 ]

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 09:16

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Wat voor apparaat zit er tussen je router en je laptop? Is dit een simpele accesspoint of is dit een draadloze router?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• cOOlrUnnINgs
Wat zijn de instellingen van je accespoint. Is de gateway van je accesspoint 192.168.168.230 ???

Verwijderd

Topicstarter
geen accesspoint, maar een draadloze router..

zoals in het plaatje staat heeft de draadloze router als gateway 192.168.168.233

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 14:58 ]

• cOOlrUnnINgs
Oké, sorry, de instellingen daarvan dan. (Zit trouwens ook een accespoint in, lijkt mij.)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:26
Het WLAN accesspoint fungeert als router (dus NAT) en ping's hoeven daar niet overheen te komen. Je zou de router functionaliteit van de het AP kunnen uitzetten.

das ook het nadeel van al die multi functionele dingen tegenwoordig, veel mensen draaien zonder het een beetje door te hebben zo 2x NAT in hun netwerk.

[ Voor 36% gewijzigd door Arnout op 23-09-2005 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
welke instellingen precies van de wlan?

hmm... even zoeken in dat ding hoe ik de router functionaliteit uit kan zetten..

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 15:01 ]

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 09:16

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:58:
geen accesspoint, maar een draadloze router..
Welk merk/type router is het dan?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• cOOlrUnnINgs
Volgens mij moet je op de draadloze router aangeven dat zijn gateway 192.168.168.230 is. 233 is hij - als ik plaatje zo bekijk - zelf, dus dan gaat er niks doorheen.

Verwijderd

Topicstarter
dr staat op de router F5D7230-4

op de belkin site staat de router kleiner, en maar met 1 antenne afgebeeld....

http://tinyurl.com/lav0

@ cOOlrUnnINgs
dus op de wlan router hetzelfde gateway address als op de router met draad?
krijg je dan geen dikke conflicten?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 15:05 ]

• cOOlrUnnINgs
Yep

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:21
Ligt er verder ook aan hoe je die WLAN router aangesloten hebt.
Het volgende is het geval als je de WLAN router via de WAN poort aangesloten hebt op een LAN poort van je router:
Voor je WLAN router is alles, wat in de 192.168.168.x range zit, lokaal en stuurt ie niet door de WAN poort, en komt dus ook niet aan (en nooit verder dan je WLAN router)

Als je een internet adres opzoekt, dan valt dit buiten de 192.168.168.x range en vraag je WLAN router vrolijk je gevraagde pagina op.

Is het geen optie om die non WLAN router er tussen uit te halen? Je hebt toch wel 3 LAN poorten op die belkin of niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Krypt op 23-09-2005 15:07 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de functie use wlan router strictly as an accesspoint enabled en het werkt nu :D

thnx voor de reacties en 1 goedendag
Pagina: 1