Toon posts:

[2003] Instellen marquee screensaver d.m.v policies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik wil voor een windows 2003 server een screensaver hebben die op alle gebruikers van toepassing is.
de screensaver moet een marquee screensaver zijn met daarin de tekst met daarin de naam van het bedrijf

ik heb de policy wel gevonden waar in je een screensaver in mee kan geven, maar ik krijg het niet voor elkaar om te zorgen dat er voorgeprogrammeerde tekst staat in de screensaver

ik heb ook al de search gebruikt op got en google maar kon niks vinden wat voor mij van toepassing was.

alvast bedankt

Verwijderd

misschien dat je er een option achter kan zetten met een - "tekst"
ik weet verder neit egt wat ik moet doen
maar het is te proberen!!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:28
Is standaard geen GPO oplossing voor, maar ik durf te wedden dat de tekst wel ergens in het register staat. Zoek maar eens met regedit op deze tekst, en daarna kun je het natuurlijk gewoon pushen door middel van inlog script of gpo :).

Verwijderd

Ik denk dat het niet de bedoeling is dit dmv het register te doen.

De enige manier die ik kan bedenken het via het register te doen is:

1. Een sleutel in het register toevoegen met de screensaver tekst
2. Het register backuppen
3. Het register via een loginscript aan gebruikers meegeven.

Ik voorzie alleen een probleem als een gebruiker zelf software installeert, en zo dus een sleutel toevoegt aan het register... Zodra het ''gebackupte'' register teruggeplaatst wordt wordt toch die toegevoegde sleutel verwijderd?

Ik weet dat dit topic al 2weken oud is, maar ik zit zelf dus ook met dit probleem, en zou het wel tof vinden als jullie een goede opmerking hebben! :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:38

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:58:
Ik denk dat het niet de bedoeling is dit dmv het register te doen.

De enige manier die ik kan bedenken het via het register te doen is:

1. Een sleutel in het register toevoegen met de screensaver tekst
2. Het register backuppen
3. Het register via een loginscript aan gebruikers meegeven.

Ik voorzie alleen een probleem als een gebruiker zelf software installeert, en zo dus een sleutel toevoegt aan het register... Zodra het ''gebackupte'' register teruggeplaatst wordt wordt toch die toegevoegde sleutel verwijderd?

Ik weet dat dit topic al 2weken oud is, maar ik zit zelf dus ook met dit probleem, en zou het wel tof vinden als jullie een goede opmerking hebben! :)
Even kijken of je goed heb begrepen..

Eerst stel je dat het volgens jou _niet_ de bedoeling is om dit via het register te doen..

Dan kom je met het idee om een backup te maken van het gehele register om dat bij aanmelden via een logonscript weer terug te zetten.
Dat is natuurlijk puur lomp.

Je kan zoals hierboven ook al staat een GPO aanmaken waarin de default screensaver ssmarque.scr is.
In de zelfde GPO laat je ook een register entry plaatsen op:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Screen Saver.Marquee\
Text = "Maak er wat van vandaag!!"

Lijkt mij de meest voor de handliggende oplossing..

Verwijderd

Move NT > WOS
Pagina: 1