Toon posts:

[XP] Persoonlijke mappen beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een pc windows xp pro nl sp2 geheel opnieuw installed en maak gebruik van 2partities.
Nu heb ik op de d-partitie een map Documents and Settings aangemaakt.
Alle grneuikers zijn verplaatst naar de map en in regedit zijn de sleutels aangepast naar deze lokatie.

Dit alles is behoorlijk handig, amdat het een gebruiker pc betreft waar vaak problemen op ontstaan en er dus regelmatig een ghost-image teruggezet moet worden, dan hoeft er niet gedacht te worden aan de bestanden en setting van de users.

Nu is er het probleem ontstaan dat ik de mappen Mijn Documenten niet persoonlijk kan maken, en dat is wel gewenst op deze pc omdat kleine kindertjes bepaalde bestanden niet mogen inzien etc.

Wie heeft hier een oplossing voor?

Is er een bepaalde sleutel in regedit wat aangepast moet worden?

ps. de standaard map waar windows de nieuwe gebruikers in aanmaakt is nog steeds de systemroot, van hieruit worden de nieuwe user verplaatst naar de d-root en in het register aangepast.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
nou ja, je kunt zelf de NTFS permissions van die schijf aanpassen, of werken met EFS.. Let wel dat bij de laatste oplossing de SID van een user bepalend is. Als je een image op de C: terugzet, en een nieuwe user aanmaakt, kan die user niet bij de ge-encrypte bestanden..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat het verhaal niet opgaat op een FAT32 partitie?

De D-Root (waar de mappen zich bevinden) is namelijk FAT32 geformateerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 12:57 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Die zal je dan moeten converteren naar ntfs wil je met rechten gaan werken...

Verwijderd

ik pas je titel nog even aan, hij is wat onduidelijk zo. Ook zet ik het OS erin zoals dat volgens de policy moet, let daar volgende keer alsjeblieft op :)

Verder heeft fat32 inderdaad geen enkele mogelijkheid om security toe te passen dus je zal naar NTFS moeten converteren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 13:04:
ik pas je titel nog even aan, hij is wat onduidelijk zo. Ook zet ik het OS erin zoals dat volgens de policy moet, let daar volgende keer alsjeblieft op :)

Verder heeft fat32 inderdaad geen enkele mogelijkheid om security toe te passen dus je zal naar NTFS moeten converteren.
THNX voor de aanpassing(en) en voor de tips, zal verder wel gaan lukken denk ik :p
Pagina: 1