[Indesign CS2] semitransparante achtergrondkleur

Pagina: 1
Acties:

• hing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05-2023
Hallo allemaal,

De laatste tijd ben ik een beetje aan het klooien met Adobe Indesign CS2 ivm met een overstap van QuarkXpress 4.0 (damn, wat zijn er een boel coole featuresin Indesign!).

Nu probeer ik het volgende te doen:
Ik heb in mijn document een plaatje op de achtergrond. Daarvoor heb ik een textbox met een achtergrondkleur. Nu wil ik de achtergrond ietwat laten doorschijnen. Nu kun je wel de transparency instellen, maar dat doe je meteen voor de hele textbox, dus de tekst in de box wordt ook een beetje transparant, en dat wil ik niet.

Mijn vraag is dus: kan ik alleen de tranparancy van alleen de achtergrondkleur regelen en niet voor de hele box?

Doe ik dit wel op de juiste manier? Kan het ook anders?

Ik kan natuurlijk wel een workaround bedenken:
achtergrondplaatje, daarbovenop een box met alleen een achergrondkleur+transparancy, en daarboven weer een textbox met tekst. Lijkt me omslachtig.

Ik heb wat lopen googlen maar ben tot nu toe nog niets nuttigs tegengekomen.

Iemand suggesties?

Alvast bedankt.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:40
hing:
Ik kan natuurlijk wel een workaround bedenken:
achtergrondplaatje, daarbovenop een box met alleen een achergrondkleur+transparancy, en daarboven weer een textbox met tekst. Lijkt me omslachtig.
... maar wel de snelste manier :)

Motor onderhoud bijhouden

• hing
willem169 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:49:
[...]

... maar wel de snelste manier :)
Maar niet als je toch niet tevreden met het ontwerp bent en het een en ander gaat resizen, want dan moet je 3 boxen resizen, en omdat ze op elkaar liggen, moet je eerst van alles verschuiven, en vanaf de onderste laag naar boven de boel aanpassen.
Als noodoplossing lijkt me het inderdaad het beste, maar niet een praktische manier om ermee te werken :P

• Willem
Groupen? ;)

• Dark Blue
  • Nu online

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kan je er dan nog wel in typen of moet je ze telkens ungroupen?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Willem
Je kunt er nog gewoon in typen ja.

• hing
Dan lijkt dit voorlopig de beste workaround.

Tenzij iemand anders nog suggesties op tips heeft hoe dit soort dingen het beste aan te pakken zijn?
Pagina: 1