Toon posts:

Rivatuner topic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben echt een n00b wat beteft overclocken , dit is dan ook de 1e keer dat ik dit wil gaan doen.

Ik heb een 9800XL (aldi kaart)
Core:351 Mhz
Mem:310 Mhz (620 DDR)

Nu las ik in tientallen topic tot hoever ze deze kaart wel niet konden overclocken( tot een XT versie en verder 410/730) ) maar nergens las ik HOE ze dit gedaan hebben .

Nu las ik ergens dat ze daar Rivatuner voor gebruiken (als alternatief voor het flashen van de bios)
maar ik snap geen snars van dit programma.

Zijn er misschien tweakers die mij dit helder uit kunnen leggen (liefst stap voor stap).
MVG

Martin.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 16:05

Verwijderd

lol was echt 1 seconde later!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Naast dat je inderdaad de RivaTuner FAQ had moeten doornemen zou je ook beter moeten zoeken.
Zo kun je bijvoorbeeld ook gewoon je kaart flashen met een XT BIOS. Test hiervoor wel even of je kaart de 412/365 kloksnelheden aankan.

Voor het juiste BIOS kun je hier terecht:
http://www.techpowerup.com/bios
http://data.forumhoster.c...x/index.php?showtopic=280

Verder is het wellicht een goed idee eens een kijkje te nemen in het
9800(Pro) naar 9800 XT Topic - Deel 7 :)

[ Voor 17% gewijzigd door Rone op 23-09-2005 12:34 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedank allemaal voor de snelle reacties , ik ben erachter gekomen dat je met de Omega drivers ook kan overclocken .... ik ben daar rustig aan mee bezig nu .... er mag van mij een slotje op

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:57:
Hardstikke bedank allemaal voor de snelle reacties , ik ben erachter gekomen dat je met de Omega drivers ook kan overclocken .... ik ben daar rustig aan mee bezig nu .... er mag van mij een slotje op
Opgeloste topics worden normaal gesproken niet dichtgegooid, omdat er altijd nog een andere vraag bij kan komen. Dat scheelt nogal in het aantal topics, wat vooral met de search handig is, 1 of 10 topics over hetzelfde onderwerp ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

*kuch* *kuck* *gebruik winflash* *kuch* *kuch*

:P

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 21:19

McGryphon

Veul vrouwkes!

gebruik gewoon rivatuner om te OC'en en 3dmark om te testen, als die kaart de xt-snelheden aankan pleur je er een XT bios op, en koop anders een geforce ;)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:19
woehoe!

ik heb bij een maat van mij een gigantische p3 koeler op zijn tnt2 gezet,
en nu loopt z'n tnt2 ( normaal: 150,140 mhz) @ 200/190 :P

Verwijderd

Ja ik heb een vraagje
als ik mijn core op 570 zet en de mem op 1150 of zo
dan word hij 85 graden maar maar kanlt er niet uit bij 3dmark05 maar als ik de pc dan opnieuw opstart dan staat hij weer op 550 1100 (wel overgeklokt) ik hebt dit gedaan bet river turner.

komt dat omdat hij de warm word 85 graden?
Pagina: 1