Polijsten van blokje

Pagina: 1
Acties:

• TeKnoID
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb gister mijn Bigwater (ja ik weet het, dan kan beter) binnengekregen, maar ben niet tevreden over de onderkant van het blokje. Ik zie er een paar krasjes opzitten. Dus ik denk, fiets even langs de gamma en ga, zoals de FAQ het voorschrijft, van grid 800 naar grid 2000 schuurpapier halen. Nu blijkt dat ze daar tot grid 400 gaan en bij een andere winkel hadden ze tot grid 600 :S
Wat moet ik nu doen? het toch maar zo laten? of zal grid 600 wel goed genoeg zijn?

ik hoop dat er snel iemand op antwoord, want na lang wachten op alle onderdelen wil ik nu me pc wel in elkaar zettten :)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Je kunt ook zo'n rondraaiend gebeuren halen met zo'n dons doek en daar een dagje mee doen....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Schuurpapier 1200/1500: waar?

Als je veel geduld hebt kun je na grid 600 ook gewoon aan de gang gaan met polijstpasta ;)

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:38
Rey Nemaattori schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:02:
Je kunt ook zo'n rondraaiend gebeuren halen met zo'n dons doek en daar een dagje mee doen....
Oftewel een polijst machine.

Je kan ook langs een (profi)schilderswinkel gaan daar hebben ze vaak fijnen schuur papier. let wel op dat je water bestendig papier neemt en met water schuurt.

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

HMM, ik denk persoonlijk dat het er niet veel beter op wordt, na grid 600. Het doel van de oplopende 'grids' is om de structuur van de onderkant steeds fijner te krijgen natuurlijk. Grid 600 kan natuurlijk nooit zo fijn worden als 2000.

Waar veel mensen vaak de fout ingaan is; even snel schuren met 'n te lage 'grid' schuurpapier en dan vervolgens polijsten met commandant oid. Het doel is niet alleen om het blokje mooi glimmend te krijgen maar vooral om het blokje helemaal VLAK te krijgen, zodat hij overal goed contact maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door t!mP op 23-09-2005 13:22 ]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 22:31

Epsilon

t!mP schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 13:21:
HMM, ik denk persoonlijk dat het er niet veel beter op wordt, na grid 600. Het doel van de oplopende 'grids' is om de structuur van de onderkant steeds fijner te krijgen natuurlijk. Grid 600 kan natuurlijk nooit zo fijn worden als 2000.

Waar veel mensen vaak de fout ingaan is; even snel schuren met 'n te lage 'grid' schuurpapier en dan vervolgens polijsten met commandant oid. Het doel is niet alleen om het blokje mooi glimmend te krijgen maar vooral om het blokje helemaal VLAK te krijgen, zodat hij overal goed contact maakt.
Je slaat de spijker hier op de kop :)

Polijstmachines hebben geen nut :). Het ziet er hoogstens iets netter uit, maar je hebt er weinig aan. Je maakt de odnerkant alleen maar ongelijker. Goed vlakken op een spiegel tot grid 600 is eigenlijk genoeg :).

• TeKnoID
bedankt voor de reacties.

Ik heb het schuurpapier gevonden! (voor mensen uit enschede: bij Woerdman (zijstraat hengelosestraat). heb eerst 600 toen 1000 toen 2000 gedaan hij glimt nu als een tiet, maar helaas in het midden niet zo mooi als aan de zijkanten. Ik hoop dat het zo goed genoeg is, en dan het AS-5 de laatste oneffenheden weet te overbruggen...

• TeKnoID
hmmmm dus het beste is als ik toch weer de 600 erbij pak (aangezien hij wsl niet helemaal 100% vlak is...) maarja is de heatspreader van me processor dat wel? Ik heb geen zin om die te lappen, aangezien hij net nieuw is en geen zin heb in gedonder met de garantie....
Pagina: 1