Toon posts:

Adsl modem/router en wireless router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk staat mij antwoord wel elders hier op het forum aangezien ik denk dat het een bekend probleem is. Maar ik kan hem niet vinden.

Het geval is zo, ik heb sinds vorig jaar adsl, toen hebben we gekozen voor een normaal modem/router, dus zonder wireless.
Nu heb ik deze week een apple powerbook gekocht waar ik draadloos mee wil internetten.

Kan ik een extra wireless router doorlussen met het bestaande adsl modem/router.

Ik heb een speedtouch 4poorts adsl modem/router.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het lijkt me geen probleem, sluit gewoon een wireless access point (met of zonder router) aan op je speedtouch. zo heb ik het wel iig met mn kabel internet modem

[ Voor 19% gewijzigd door Gunner op 23-09-2005 11:10 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als jij de wireless router doorlust op je gewone adsl router en je instellingen tweakt, moet dat gewoon lukken :)

Zoals jezelf al zei, het is vast wel te vinden :)

Wauw, een sig!

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
als je maar op de eerst router dhcp ingesteld hebt en op de tweede aangeeft dat het ip adres automatisch word verkregen

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

wizzard schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:14:
als je maar op de eerst router dhcp ingesteld hebt en op de tweede aangeeft dat het ip adres automatisch word verkregen
Gewoon op allebei een statisch ip adres en voor je clients DHCP... geen gedoe

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Als het instellen mij niet lukt kom ik hier wel weer terug ;) weet nu in ieder geval dat het kan.

Hebben jullie nog een aanrader als wireless accespoint? Liefst niet echt zo duur.....Powerbook was al duur zat ;)

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Mocht het niet lukken om de wireless router aan de praat te krijgen, dan kun je altijd nog proberen de router-functionaliteit te omzeilen door hem niet via de wan-poort maar via een van de lan-poorten aan te sluiten. Dan gebruik je hem alleen als switch/accesspoint.
Pagina: 1