Wireless internet zonder AP dus p2p

Pagina: 1
Acties:

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 13:47

Dennahz

Life feels like hell should.

Topicstarter
Hey,

Ik zit nu even bij mijn vriendin en ik wil graag haar internet delen via een USB wifi stickje. Nu heb ik al een tijdje gezocht en gevonden dat ik adhoc moet inschakelen op beide kaartjes? Nu kan ik deze optie totaal nergens vinden in apparaatbeheer.

Betekend dit dat de kaartjes het niet ondersteunen of wat .?

Tevens heb ik gezocht om software om een AP te simuleren; maar kon helaas niks nuttigs vinden.

Twitter

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ad Hoc stel je niet in via Apparaatbeheer, maar via de configuration tools van de verschillende wifi sticks. Dat kan dus ofwel via de Windows tool, of via het programma dat de fabrikant van je wifistickje heeft meegeleverd.

In de Windows Zero Configuration Tool (het Wifi gedeelte van Windows XP), zit een wizard die je kan volgen om Ad Hoc in te stellen zo te zien).

[ Voor 25% gewijzigd door Brede P op 23-09-2005 10:54 ]

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Via Eigenschappen van je Wifi kaartje > Tabblad draadloze netwerkverbindingen > Knop Toevoegen > en dan vinkje onderaan over "computer-naar-computer" netwerk.

Lukt dat niet?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Ah, zat dus helemaal verkeerd te kijken.

Denk dat het zo wel lukt ! Erg bedankt :)

Edit:

Alleen zien ze elkaar niet.. moet ik nog meer instellen?

[ Voor 34% gewijzigd door Dennahz op 23-09-2005 11:12 ]

Twitter

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Ben vandaag nog ff bezig geweest, had wel even verbinding volgens de laptop iig want op de pc bleef het een mooi rood kruisje. Er stond verbonden met netwerk 11 mbps en de naam van het netwerk.

Iemand een idee hoe ik dit gewoon goed krijg ? Heb op beide pc's het SSID "Stefanie" gegeven en het vinkje bij "Dit is een computer naar computer netwerk" gezet.

Hij zou dan toch moeten werken ? Of ben ik iets vergeten.

Ip adressen netjes op 192.168.0.1 en .2 gezet enz enz. Dus ik snap de fout niet :? Heb al gezocht naar een proggie die dit voor elkaar kon krijgen maar helaas....

Twitter

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.dennahz.nl/pics/netwerk.jpg

Het is een beetje te lezen, toch? Heb op de laptop het IP 192.168.0.1 gegeven en op de PC 192.168.0.2. Subnet e.d. hetzelfde... wat doe ik toch fout ? :(

Twitter

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is er een link tussen de twee machines? Zien ze elkaar als je zoekt op beschikbare netwerken?

• Cafe_delmar
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-04 10:27

Cafe_delmar

Hold my beer!

misschien verschillende Workgroups ?

MSI - VAG - Apple - HP - Intel i7 - RaspBerry

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Nope, ze zien elkaar totaal niet.. heb 1 keer gehad dat ie verbonden was maar dat was alleen op de laptop dus weet niet hoe die daar bij kwam..

Werkgroepen.. moeten die ook hetzelfde zijn ? Zal die ook es proberen dan.

Ben nu eerst weer thuis, pas over 2 weken daar weer.. maar laat het nog wel even weten :)

Twitter

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je moet het netwerk natuurlijk wel eest kunnen zien op beide machines.

Verwijderd

Er is 1 ding die je minstens moet onthouden bij een klein netwerkje. De WERKGROEPEN moeten 'altijd' hetzelfde zijn anders kun je nog zo lang prutsen maar je krijgt geen goed netwerk. laat het me ff weten over 2 week

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Goed, het is dus wat later geworden, maar het is dus gelukt ! Ik zit nu in de huiskamer op draadloos via dat USB stickje! :)

Heb op beide computers SP2 geinstalleerd zodat ook het wireless gedeelte geupdate werd en voilla.. het werkt !

Bedankt allen :)

Twitter

Pagina: 1