[XP] Blauwe schermen + freezes

Pagina: 1
Acties:

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:52
Hoi,

Ik heb een probleempje met mijn laptop (Dell 510m).

Het probleem doet zich eigenlijk al voor sinds dat ik hem heb, en ikzelf heb eigenlijk het idee dat het aan brakke hardware ligt, maar wilde hier nog een poging wagen, misschien dat jullie nog ideeen hebben ;)

Het probleem is dat ik te pas en te onpas blauwe schermen krijg, en af en toe het hele systeem 'bevriest'. De blauwe schermen hebben zowat allemaal een andere melding (al komen een paar wel vaker terug).
De blauwe schermen die ik krijg zijn:
IRQL_NOT_LESS_OR EQUAL
PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA
BAD_EXHANDLE
MEMORY_MANAGEMENT

Hierbij d8 ik meteen aan defect geheugen, maar memtest86 geeft geen fouten, en zelfs een ander reepje geheugen helpt niets. Verder heb ik de harde schijf op fouten gecontroleerd, maar dat wees ook niets uit, vervolgens het diagnostic tooltje gedraaid van Dell, maar die geeft ook bij alle hardware een pass. Volgens google kon Bad_exhandle liggen aan brakke drivers ed., maar alle gebruikte drivers komen van de dell site (heb ook de nieuwste van de fabrikant geprobeerd voor zover mogelijk).

Het rare is dat als ik windows probeer te installeren op een vmware sessie (op de laptop), ik ook die errors krijg, maar op het 'base-systeem' niet op dat zelfde moment, dat zou mijns inziens dan liggen aan de gebruikte drivers...?

Ik heb nu geen idee meer waar dit nog meer aan kan liggen... :/
Waar zou dit probleem nog meer aan kunnen liggen?

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik heb op een helpdesk / servicedesk gewerkt van een bedrijf dat veel Dell laptop's leverde, en daar hebben we een keer een heel vreemd probleem gehad. Niks gaf echt fouten als het apart getest werd, maar achteraf bleek het brakke HDD te zijn. Zelfs de tests van Dell kwamen hier niet achter (gaven allemaal goed aan) totdat we de HDD gewoon uit wanhoop hebben vervangen (na 3 dagen prutsen met die bak). Probleem opgelost, Dell gebeld, volgende dag nieuwe HDD en iedereen weer blij :) Dus als je de optie hebt om de HDD te vervangen zou je dat nog kunnen proberen.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je windows opnieuw geinstalleerd??
Dus niet via vmware... :)

• _Hades_
ShellGhost schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:51:
Heb je windows opnieuw geinstalleerd??
Dus niet via vmware... :)
Ja, ik heb het syteem al een paar keer opnieuw geinstalleerd. Met Quickformat en ook een keer full format (ik dacht misschien haalt ie dan foute sectoren oid eruit, als het aan de hdd ligt), maar dat maakt ook weinig uit.

Ik zal eens proberen een andere laptop hdd te bemachtigen!

• _Hades_
Even geprobeerd met een andere harde schijf, maar het probleem is hiermee niet opgelost.
Zou het misschien aan de koeling kunnen liggen?