Toon posts:

[FX5700]tv-out, comp. ziet tv niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn systeem heb ik een GeForce FX5700 zitten met tv-out (svideo), Deze heb ik met standaard svideo->tulp kabel verbonden met mijn tv.
Standaard geeft tv-out als ik het goed heb al signaal want op de tv zie je wel dat er signaal binnenkomt alleen zwaar vervormd.
Nu wil het zo dat mijn computer de tv niet ziet.
Ik kan alleen kiezen voor "Single Display".
Daar kan ik kiezen voor OF TV OF Monitor, kies ik tv dan gaat mijn monitor op zwart en zie ik op mijn tv inzwart/wit vaag mijn bureaublad.
Force detection geeft geen extra display.

Wat heb ik zelf al geprobeerd:
Oude drivers gedeinstalleerd, nieuwste drivers geinstalleerd.
TV-Tool geprobeerd, (snap de werking niet helemaal)
kabel via zo'n rood/wit/geel->scart blokje op mijn tv aangesloten.
TV-out faq doorgelezen.

Echter mocht dit allemaal niet baten,
Mijn computer ziet echter alleen mijn monitor en niet mijn tv.
Of beter gezegd:
Hij kan alleen of monitor of tv beeld laten geven (en dan op de tv nog niet goed).

Iemand een idee?

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zie je wel een goed signaal voordat je windows gestart hebt? En heb je ook wel eens geprobeerd een keer 'extend to desktop' aan te zetten? Dat heeft bij mij ook nog wel eens rare gedragingen..

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Wanneer je zwart/wit beeld krijgt zend de videokaart hoogstwaarschijnlijk een ntsc signaal ipv pal...
Hier zou je is naar kunnen kijken in je drivers, hoe dat staat...

Verwijderd

Topicstarter
MadMurdock schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:47:
Zie je wel een goed signaal voordat je windows gestart hebt? En heb je ook wel eens geprobeerd een keer 'extend to desktop' aan te zetten? Dat heeft bij mij ook nog wel eens rare gedragingen..
Voordat windows op is gestart is het beeld even "Onduidelijk".
En (kan het nu niet controleren, ben op mijn werk) volgens mij kan ik optie extend to desktop niet eens aanzetten opdat hij niet wil zien dat ik meerdere apparaten heb aangesloten (TV+mon).
ziet alleen "Single display".
ShellGhost schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:49:
Wanneer je zwart/wit beeld krijgt zend de videokaart hoogstwaarschijnlijk een ntsc signaal ipv pal...
Hier zou je is naar kunnen kijken in je drivers, hoe dat staat...
hm zal ik nakijken.. maar dan nog kan op de computer niet kiezen voor "clone/split view" ed.
en het beeld is niet echt zwart/wit maar zeer onduidelijk net een storingsbeeld zeg maar.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 11:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
hm kan zo nergens zien of hij ntsc of pal gebruikt..

verder niemand suggesties?

Verwijderd

Ik had net het zelfde probleem, uiteindelijk driver 61.77 geinstalleerd en tvtool gebruikt. Nu doet hij het perfect!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:59:
Ik had net het zelfde probleem, uiteindelijk driver 61.77 geinstalleerd en tvtool gebruikt. Nu doet hij het perfect!
Heb het geprobeerd maar werkt nog niet

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/blackcat/display_mode.JPG

dit is het probleem, kan alleen maar kiezen voor Single Display.

Iemand nog sugesties?
Pagina: 1