Toon posts:

vector bitmap combinatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een freeware / opensource programma met functionaliteit als Photoshop en paint-shop pro op het gebied van vector-tekening bewerkingen.

het volgende is het geval :

Ik heb een platte dxf tekening. Deze wil ik als vector tekening importeren in een tekenpakket, lijndiktes en kleuren aanpassen etc... en vervolgens wil ik bepaalde delen kunnen vullen met een "bucket paint" tool.

Ik heb de volgende 2 programma's :
The Gimp
Inkscape

The Gimp kan (volgens mij) niet overweg met het vector tekening gedeelte en Inkscape heeft geen Fill tool (of je lijnen moeten aan elkaar geplakt worden, maar dat is niet wat ik zoek omdat ik dan eerst handmatig al mijn lijnen moet gaan plakken...)

Heeft iemand tips ?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:36
Volgens mij bestaat zo'n programma ook niet in betaalde programmatuur. :)

Behalve dan Photoshop, daar kun je vector en bitmap redelijk door elkaar gebruiken, maar voor zover ik weet geen lijndiktes aangeven van vectoren.

Waarom wil je dat? Waarom niet gewoon je bitmap editen in een fotobewerkingsprogramma en later in een vector georienteerd programma importeren?

Motor onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg een ingevinkje en ben inderdaad nu bezig met hetgeen je voorsteld, maar het belangrijke is dat ik naderhand nog makkelijk kan verschalen en lijndiktes aan kan passen...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:36
Dat kan makkelijk in Illustrator.. Als je je lijnen maar niet Outline stroked, dan is er niets aan de hand :)

Motor onderhoud bijhouden

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Illustrator CS2 heeft overigens ook 'Live Paint' en dat is de bucket die je wilt gebruiken. Mooie nieuwe feature.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
als commerciele pakketten heb ik de Corel Suite, versie 11. Door draw en paint te combineren lukt het me ook enigszins, maar ik moet erg wennen aan het pakket. (heb altijd met photoshop gewerkt...)
Pagina: 1