Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met .exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Mijn exe bestanden werken niet. Volgens de FAQ is dit een mogelijke oplossing.

In je register zou "HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command" de waarde "%1" %* moeten hebben, en "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.exe" hoeft enkel een lege defaultwaarde te hebben.

Het probleem is dat de onderste string niet terug te vinden is, om precies te zijn de .exe string. Dat zou een nogal duidelijke reden kunnen zijn dat het niet werkt.

Nu ben ik geen register held, kan ik zelf handmatig nieuwe parameters invoegen? Of zou iemand mij de info kunnen geven die hier normaliter hoort te staan?

Merci

- Google en de Search gebruikt. Beiden vinden genoeg over dit onderwerp, maar het houdt op met bovenstaande oplossing als middel. In dit geval gaat het dus éen stapje verder, namelijk dat het middel niet werkt (of niet kan, eigenlijk)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 08:54 . Reden: Uitbreiding post ]

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik weet het niet maar bij mij bestaat die key wel.
ziet er iets anders uit:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.EX_

Maar heb je behalve de FAQ, ook gezocht op google? Of heb je de GoT search gebruikt?
Zijn namelijk meerdere topics over geweest, en daar staan de antwoorden ook wel in

Over het invoeren:
Maak een backup van je register, voer de key in, test het hele zwikje. Werkt het niet kan je altijd de backup terug zetten.

Verwijderd

Topicstarter
De key weet ik dus niet.

De enige extensies die er staan zijn .emf en .eml. Geen enkele in de rij lijkt iets te maken te hebben met .exe, of een variant.

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 08:55:
De key weet ik dus niet.

De enige extensies die er staan zijn .emf en .eml. Geen enkele in de rij lijkt iets te maken te hebben met .exe, of een variant.
En je hebt nu ook geprobeerd die toe te voegen?

oh ja en had je gezocht???

bijvoorbeeld:
Geen exe,s meer openen
.exe wekt nie meer
[rml][ XP]Programma's (exe) willen niet meer opstarten[/rml]

buiten GoT maar wel uit een topic:
http://www.windows-questions.org/ftopic17797.html

Nog niet gezien, neem ze ff door en probeer de suggesties die daar staan ook even.

Verwijderd

Topicstarter
Beide drie topics zijn helaas niet relevant voor dit probleem. Wel staat er een linkje naar een exe file assocation fix bestand, maar die werkt niet meer.

De externe site heb ik eerder gezien. Met het lnk fix bestandje dat ze aanraden werkte het niet, maar ik heb nu voor de gein eens het exe fix bestand gebruikt. Deze voegt de exe string toe aan het register. Dit heeft het probleem verholpen.

Dank voor je hulp. Het probleem was dus exe file assocation.

- edit: -
Vervolgens moest dit voor elke gebruiker gebeuren...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 09:58 ]