Corsair TWINX Low latency loopt vast bij OC A8N-E

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 19:55
Hoi,

Ik heb uiteindelijk de stap genomen om eem X2 3800 te kopen ism een A8N-E van Asus moederbord, met een 6600 videokaart. Het systeem liep goed (tot vandaag)

Ik had in het systeem als nood nog even zitten, 2x 256 Corsair Value Select geheugen
Dit geheugen deed zelfs nog prima zijn werk als ik CPU Frequency in het bios flink opschroefde naar 240 ipv 200.

Echter doordat ik gewoon lekker snel geheugen wilde (en ook wat meer geheugen) heb ik 2x 512 Corsair XMS TWINX XL (extra low latency 2-2-2-5) geheugen gekocht.
Dit geheugen werkt onder normale omstandigheden prima

Als ik met dit geheugen mijn CPU Frequency slechts 5% opschroef boot mijn systeem niet.
Op het moment dat je normaal het bios schermpje van NV Raid voorbij ziet komen voordat ie gaat booten, zie ik dan alleen een knipperende cursor (hdd detectie doet ie dus als laatste, waarna het scherm zwart wordt met een knipperende cursor)

Ik heb het geheugen gewoon ingesteld op auto (cas 2), maar ook cas 2.5 werkt niet)
Als ik niet overclock werkt het geheugen wel.
(memtest geeft onder normale omstandigheden geen fouten aan)

Hoe kan het dat het standaard Value select geheugen WEL werkt als ik de CPU frequency omhoog gooi, en dit supersnelle geheugen helemaal NIET valt te Overclocken :S

Ik heb dus de ASUS A8N-E bios 1008
Geheugen standaard ingesteld op AUTO
Bij jumperfree configuration alles op auto, behalve de cpu frequency, die wil ik verhogen, maar dat gaat dus niet :S

Thanks voor het meedenken

Gabriel

Verwijderd

Probeer je geheugen eens op 333 te laten lopen (166) dan kun je dmv htt en multiplyer toch een hoge overclock behalen. Mijn OZc platinum 2 x 1Gb loopt erg snel op 1T 2-2-3-2-5 200 Maar komt niet hoger als 215. In de bios geheugen ipv 400 op 333 gezet en ik nu lukt het prima om me x2 3800 op 2500mhz te laten lopen. Beetje spelen met de instellingen dus. Trouwens op een Abit an8-sli bordje.

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 19:55
Kijk zulk soort tips zijn wel erg handig

Thanks!

Verwijderd

Je moet ff je geheugen handmatig instellen. Als dat niet werk kun je hem op cas 2,5 zetten.Ik heb ook corsair C2PT maar als je op de corsair site kijkt moest ik hem voor een amd proc op cas 2,5 zetten.
Ook moest ik volgens corsair het voltage met stapjes van 0,1 volt opschroeven in combinatie met een DFI lanparty Nforce Sli dr bordje. Dus het is ff een beetje proberen en alles met stapjes te doen.

Veel succes!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 01:17:
Probeer je geheugen eens op 333 te laten lopen (166) dan kun je dmv htt en multiplyer toch een hoge overclock behalen. Mijn OZc platinum 2 x 1Gb loopt erg snel op 1T 2-2-3-2-5 200 Maar komt niet hoger als 215. In de bios geheugen ipv 400 op 333 gezet en ik nu lukt het prima om me x2 3800 op 2500mhz te laten lopen. Beetje spelen met de instellingen dus. Trouwens op een Abit an8-sli bordje.
*noob mode
Maar als je de geheugen op pc2700 laat lopen ivm pc3200 dan heb je toch performance verlies en kan toch niet meer gerechtvaardig worden met het ocen van pc2700 ?
*eind noob mode

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:09:
[...]

*noob mode
Maar als je de geheugen op pc2700 laat lopen ivm pc3200 dan heb je toch performance verlies en kan toch niet meer gerechtvaardig worden met het ocen van pc2700 ?
*eind noob mode
idd noobmode, want als je de HTT/FSB omhoog gooit, gaat het geheugen weer omhoog. Dus als je bijv. een FSB van 240 hebt loopt het geheugen (bij een CPU-multiplier van 10 en geheugendivider van 333Mhz) op 200 Mhz.

[ Voor 3% gewijzigd door The__Virus op 23-09-2005 13:10 ]

Pagina: 1