[debian] sarge installeren met daily-build installer

Pagina: 1
Acties:

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hey,

Ik wil op een (nog aan te schaffen :9) bak, Debian installeren met daarop softwarematige (sata) raid. Nu heb ik begrepen dat alleen de latere builds van de installers hiervoor ondersteuning bieden. Alleen volgens mij kan je met deze daily builds geen Sarge distributie meer installeren en dat vind ik eigenlijk wél prettig. Bovendien zou het me een behoorlijk gedoe schelen als het tijdens de installatie al kan.

Heeft iemand een ideetje hoe je dat toch voor mekaar zou kunnen krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door MadMurdock op 23-09-2005 00:27 ]

Verwijderd

De daily-builds komen standaard met de testing sources. Pas deze aan naar stable of sarge dan zou het toch moeten lukken?

• MadMurdock
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 09:56:
De daily-builds komen standaard met de testing sources. Pas deze aan naar stable of sarge dan zou het toch moeten lukken?
Je bedoelt dat ik de packages op de cd moet vervangen? Anders installeert die die packages al, vóórdat ik de apt-sources kan aanpassen?

edit:
Hmm misschien heb ik het al wel gevonden:
Question 24: How can I install sid (unstable) with DebianInstaller?

Answer: Start an installation in expert mode. Before||After choosing the mirror you will be asked which distribution to install: stable, testing or unstable. We recommend using a daily build of the installer to install testing or unstable.

[ Voor 47% gewijzigd door MadMurdock op 23-09-2005 11:02 ]

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-02 15:37
Maak je eigen images met jigdo.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heel simpel: neem de netinstaller, installeer die as small as possible en edit dan als je gereboot bent je /etc/apt/sources.list naar stable.

offtopic:
Sigaar!! :+

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• MadMurdock
  • Niet online
Zwerver schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 17:03:
Heel simpel: neem de netinstaller, installeer die as small as possible en edit dan als je gereboot bent je /etc/apt/sources.list naar stable.
Eh, dan is mn base-install toch nog steeds testing? En vervolgens kan ik aan de gang met priorities in de hoop dat die een beetje fatsoenlijk downgrade..
Pagina: 1