Toon posts:

Chello vs WLan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje rondgekeken en de oplossing voor mijn probleem niet tussen de andere topics zien staan dus bij deze:

Ik heb Chello

Ik heb een wireless router van Linksys, de BEFW11S4

Ik heb het zooitje geinstalleerd en het schijnt het soort van te doen

Als ik mn pc opstart dan heb ik een x aantal minuten verbinding met internet en dan valt het uit
Verder zegt XP geregeld dat ik het netwerk nog een netwerk-adres moet toewijzen (HOE?)
Ik heb wel iets gelezen van MAC-adres clonen, maar ik begrijp er geen bal van hoe of wat dat is.

Ik ben een ontzettende kneus met dit soort dingen, maar wel de handigste in huis, dus mag ik het oplossen :r

Is er iemand die mijn AAARGH-gevoelens kan verhelpen?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 12:08

tweakerbee

dus..?

Begin met de handleiding van je BEFW11S4 eens door te lezen. Staat op het CD'tje wat je erbij hebt gekregen. Nu kun je je MAC adres clonen (je computer zijn netwerkkaart heeft een MAC adres dat hem identificeert, deze wordt door Chello herkend, die moet gekopieerd worden door je Linksys) op het menu van je router onder Setup... Mac Address Clone. Zet op "enabled" en clone your PC's MAC zal wel niet werken, je moet namelijk even de MAC van je vaste netwerkkaart hebben (je moet even met draad aan je Linksys gaan zitten, dat is de makkelijkste optie).

Deze met dit licht chaotische verhaal bedoel ik:
Ga met draad aan Linksys zitten, surf naar webinterface van het ding (std 192.168.1.1) en onder Setup...Mac Address Clone op enabled en clone my pc's mac. :)

Verder moet DHCP gewoon aanstaan, maar dat zal allemaal wel goed gaan. Verder loont het ook de moeite om eens onder wat over WEP en WPA te googlen en dit in te stellen op je router. Wederom verwijs ik je graag naar de handleiding.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakerbee op 23-09-2005 00:27 ]

You can't have everything. Where would you put it?