Hoe leg je een LAN in combi met een WLAN aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Bertuz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09-2025
Beste tweakers,

sinds kort heb ik een laptop met wifi, thuis hebben wij 2 computers, waarvan de ene beneden staat met de router ernaast, en dan gaat er een UTP kabel naar zolder naar mijn gewone desktop. Nu wil ik eigenlijk toch gebruik gaan maken van mijn Wifi in mijn laptop.

- Hoe kan ik dat het beste doen, voor een niet al te belachelijke prijs? Ik moet wel wat bereik hebben met het accesspoint want ik wil zowel beneden als boven op het internet kunnen.

Graag wil ik de 2 computers gewoon op normale kabels houden, dus niet op draadloos. Kan ik een accesspoint kopen en die via een utp kabel met mn e-tech router koppelen? of heeft deze een te klein bereik?

M.v.g

Bert Nienhuis

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

er zijn ook modems met zowel wifi als met utp aansluiting.
volgens mij is dat gewoon het makkelijkst voor je :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 08:41

Korakal

Up up up!

Bertuz schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:40:
Graag wil ik de 2 computers gewoon op normale kabels houden, dus niet op draadloos. Kan ik een accesspoint kopen en die via een utp kabel met mn e-tech router koppelen? of heeft deze een te klein bereik?
of je nou een los accesspoint of een all-in-one apparaat zou kopen, dat maakt voor het bereik niks uit. Je router zorgt voor de 'distributie' van het Internetverkeer, eigenlijk zie je het accesspoint dus gewoon als een geëmuleerde UTP-kabel... kwestie van een AP in je router prikken en gaan dus :Y)

Dit is wel vrij basic netwerk-kennis dat je zelf ook wel door een beetje zoeken had kunnen vinden. Dit topic heeft daarom ook niet echt overlevingskans dus doe ik 'm dicht.

Dit topic is gesloten.