[2k3] Webmail

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-02 08:43
Beste Tweakers,

Ik zit met een irritant probleempje. Ik heb 3 verschillende mailboxen (2 pop3 en 1imap). Als ik dus niet thuis ben moet ik dus op 3 verschillende plekken kijken of ik nieuwe mail heb. Ik ben al tijden op zoek naar een webmail programma in de trant van Squirremail oid om alles te centraliseren en via een webinterface al me mail boxen uit te lezen.

Ik geloof dat squirrelmail het beste op Linux werkt maar ik heb de ballen verstand van Linux. Ik heb een 2k3 bakje hier staan en heb hier wel Squirremail op draaien maar er komt geen mail binnen. Logisch, want squirrelmail maakt gebruik van andere services. Mijn vraag is eigenlijk wat je nodig hebt om dat Squirremail te laten werken op een 2k3 machine :)

Ik heb geen eigen domein!

Ik hoorde dat je met exchange ook een webmail heb maar ik weet niet of dat werkt als je zelf geen domein hebt.

Is er iemand die mij een beetje op weg zou willen helpen :) heb al veel gezocht maar ik om er niet uit.
Of als iemand anders een betere suggestie heeft dan hoor ik het graag (bijvoorbeeld toch linux gebruiken of een ander mail programma dat werkt op 2k3).

Mijn dank is groot!!!

Groeten

//edit, ik geloof dat dit topic beter past onder software algemeen... misschien kan een modje het even verplaatsen pretty pretty please :)

[ Voor 6% gewijzigd door Phenomenon1985 op 22-09-2005 23:36 ]

Verwijderd

Op mijn stage gebruik ik gewoon Outlook om mijn IMAP & POP-3 uit te lezen. Zet bij je POP3 dat de berichten op de server moeten blijven staan (een kopie) et voila :)

• Phenomenon1985
thuis gebruik ik ook outlook :)

maar elders niet

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Phenomenon1985 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:35:
Ik hoorde dat je met exchange ook een webmail heb maar ik weet niet of dat werkt als je zelf geen domein hebt.
Exchange heb je Active Directory voor nodig, en dat betekent inderdaad een (NT)domain.

Denk dat je daar nog even niet aan toe bent ;) maar verbaas me :)
Is er iemand die mij een beetje op weg zou willen helpen :) heb al veel gezocht maar ik om er niet uit.
Of als iemand anders een betere suggestie heeft dan hoor ik het graag (bijvoorbeeld toch linux gebruiken of een ander mail programma dat werkt op 2k3).
Dan ben ik heel benieuwd waarnaar je gezocht hebt en met welke zoekwoorden.

Immers: [search=mailserver windows] of [search=windows webmail server] levert toch echt al genoeg op?
//edit, ik geloof dat dit topic beter past onder software algemeen... misschien kan een modje het even verplaatsen pretty pretty please :)
Talk to the hand ;)
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/icon_hand.gif

(bovenaan bij je topictitel)

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 23-09-2005 00:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Phenomenon1985
Ik heb veel op google gezocht :)

Maar b.v. m-deamon heb ik al eens geprobeerd maar daar zag ik door de bomen het bos niet meer. Ga het toch nog maar eens proberen.

Maar alle andere reacties zijn nog meer dan welkom

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zou je niet beter aangeven welke je al hebt bekeken en waarom deze dan niet in aanmerking zouden komen?
Anders krijg je alleen maar dubbele meldingen.

Ik heb bijvoorbeeld expres MDaemon niet genoemd, terwijl dat juist een goed alternatief zou zijn.
Wat beviel er niet aan, liep je ergens op stuk? Te ingewikkeld?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Toch hebben al deze producten wel heel veel van de features die jij beschrijft, en met een beetje lezen en proberen heb je zo veel info gevonden. Hier op GoT is dat een vereiste, er zal verder weinig nuttige discussie uit voortkomen :) Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) ook nog eens door

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.