Gainward 550 watt, een goede voeding?

Pagina: 1
Acties:

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik sta op het punt om bij Alternate een gainward 550 watt voeding te kopen. Nu is mijn vraag: Maakt Gainward een beetje knappe voedingen? Er is nergens info te krijgen over deze voeding, zelfs niet op de site van Gainward zelf. Er is geen enkel stukje text op GoT dat over de voeding gaat.

De voeding kost 35 euro wat nogal een zacht prijsje is. Gainward maakt wel goede videokaarten dus daarom hoop ik ook dat de voeding goed zal zijn. Het hoeft overigens niet een supersterke voeding te zijn aangezien de boel nu van stroom wordt verzien door een Sweex 300 watt voeding.

Dus: Weet je iets van deze voeding of heb je er ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix//prodpic/120x120/t/tn5v02.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door WillemJanJansen op 22-09-2005 23:16 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als ik naar je sig kijkt lijkt die 550W me weggegooid geld... Is er een gegronde reden waarom je denkt 550W nodig te hebben?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• WillemJanJansen
Nou, ik heb nu ook een 6800 NU binnen. Met mijn 9600 pro heb ik af en toe een zwart scherm (gewoon in Windows) dus ik heb het gevoel dat die sweex voeding niet helemaal stabiel is af en toe. Het ding wil wel meer stroom leveren dan 'ie nu doet maar af en toe dan doet het ding iets raars. Ik kan met deze voeding moeiteloos maximaal overklokken maar het blijft een baggervoeding. Vandaar dat ik graag een nieuwe wil, zeker nu met mijn nieuwe kaart. Een vriend van me had dezelfde voeding op een Celeron 3 Ghz @3.2 (Presscott geloof ik ) en die voeding was ontploft. Resultaat: Mobo stuk. Hij kreeg overigens een nieuwe van ASUS terwijl Sweex de boel verziekt had.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een Sweex 300W voeding kan op geen enkel moment 300W leveren (misschien es als piekvermogen maar daarna laat ie je wel in de steek). Koop je een A-merk voeding (Antec, Zalman, Tagan, Enermax, Coolermaster). Coolermaster heeft 380W-voedingen die evenveel kosten als die 550Watter van jou. Maar die Coolermaster kan effectief ook 380W belasting aan, die kapt er niet mee zoals die Sweex doet.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• WillemJanJansen
Ja ok maar mijn vraag hier is: Is die Gainward voeding iets? Mensen die er ervaring mee hebben?
Ik denk trouwens dat die 550 watt voeding ook wel continu 380 watt kan leveren. Dat zit ruim onder de marge dus dat moet kunnen dan.

Waar ik hier op doel: Zijn die dingen een beetje stil? Betrouwbaar? Die coolermaster is overigens niet direct leverbaar bij Alternate, waar ik nog wat bestellingkjes ga doen voor een andere computer.

Niet alleen omdat ik het ding misschien wil kopen, ook uit nieuwsgierigheid voor dat ding. Er staat namelijk nog nergens wat over dat ding. Ik ben wel benieuwd

En ja, ik heb gegoogled. Zoals ik al zei: Er is NIKS te vinden over deze voeding.

[ Voor 23% gewijzigd door WillemJanJansen op 22-09-2005 23:41 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je al es gegoogled voor reviews?

Verwijderd

Wb voedingen (en veel ander spul): Goedkoop is duurkoop. Koop gewoon een a-merkvoeding, dan weet je zeker dat die goed is. Zou zonde zijn als deze na een maand het begaf?

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41
Volgens mij is Gainward wel eerlijk ;) in tegensteling tot Sweex/Q-tec |:( , in de advertentie staat: (Combined Power 280 Watt)

dus geen 550Watt zoals je mis al dacht ;)

Maarjah, het is dan al wel een hele vooruit gang op je Sweex 300Watt :r

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@ TS: als je een PSU wil kopen waar 550W op staat maar die maar 280W aankan, dan is dat je volste recht... Maar het blijft weggesmeten geld. Die 550W daar komt ie nooit id buurt, net zoals je huidige Sweex de 300W niet aankan.

De voeding is de basis van je systeem. Waarschijnlijk zit je nu met je Sweex 300W al op de grens, vandaar de zwarte schermen enzo. En dat is niet goed voor je overige hardware - het leven daarvan hangt voor een groot deel af van je voeding. Denk dus effe na voor je weer zo'n rommelvoeding (dat is het) koopt.

• WillemJanJansen
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:40:
Wb voedingen (en veel ander spul): Goedkoop is duurkoop. Koop gewoon een a-merkvoeding, dan weet je zeker dat die goed is. Zou zonde zijn als deze na een maand het begaf?
Nou, dan gaat het ding gewoon terug naar Alternate.
TrIsTaN_tDb15 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:41:
Volgens mij is Gainward wel eerlijk ;) in tegensteling tot Sweex/Q-tec |:( , in de advertentie staat: (Combined Power 280 Watt)

Maarjah, het is dan al wel een hele vooruit gang op je Sweex 300Watt :r
Ja, die gouden Q-tec dingen zie ik er ook tussen staan. :r Zo'n een komt er bij mij nooit in.

Aan de ene kant heb je gelijk, Gainward zou haar goede naam niet willen verpesten met slechte voedingen. Aan de andere kant heb ik en vele anderen nog nooit gehoord van een Gainward voeding. Geen/weinig reviews en niks over te vinden.
Borromini schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:44:
@ TS: als je een PSU wil kopen waar 550W op staat maar die maar 280W aankan, dan is dat je volste recht... Maar het blijft weggesmeten geld. Die 550W daar komt ie nooit id buurt, net zoals je huidige Sweex de 300W niet aankan.

De voeding is de basis van je systeem. Waarschijnlijk zit je nu met je Sweex 300W al op de grens, vandaar de zwarte schermen enzo. En dat is niet goed voor je overige hardware - het leven daarvan hangt voor een groot deel af van je voeding. Denk dus effe na voor je weer zo'n rommelvoeding (dat is het) koopt.
Ja, de sweex voeding zat overigens bij de kast. Ik heb niet echt veel geld dus daar moest het maar even mee. Ik ga nog even de lijst met voedingen bekijken bij Alternate, aangezien niemand echt wat weet van Gainward voedingen. Daar gok ik het dus maar niet op nee.

@iedereen hieronder.
Ik stap af van het idee om de Gainward voeding te gebruiken.

bedankt voor de reacties.

[ Voor 36% gewijzigd door WillemJanJansen op 22-09-2005 23:54 ]

Verwijderd

Kijk een goedkope voeding hoeft niet altijd slecht te zijn. Maar een goedkope voeding kan wel je hardware naar de knoppen helpen (Was bij mij een keer het geval met een qtech voeding) Zal ze zeker niet gebruiken als je je systeem zwaar overklocked. Maar als ik zo kijk naar jouw systeem zal ie niet echt super veel vermogen vreten en heb je nog een buffer. Probleem is als je die dingen continu belast dus bijna zijn max vermogen vraagt gaan ze vrij snel stuk.
Ook is het even handig om te kijken hoeveel geluid ze produceren moch je daar eusen aan stellen.
Ik zelf heb nu 2 tagan voedingen liggen en zijn perfect. kost wel iets meer maar heb je toch ook wel veel meer plezier van. Voorheen kocht ik altijd een goedkope, maar heb nu een keer een duurdere gehaald en je wilt nix anders meer.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb zelf ff gegoogled, ik vond geen enkele review. Ofwel zijn ze nog heel recent, ofwel worden ze niet tot de kwaliteitsvoedingen gerekend (wie wil er brakke voedingen testen?). Ik gok op het laatste, al is het eerste ook een mogelijkheid.

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 02:06
Voor die prijs kun je geen super voeding verwachten, maar ik denk dat hij beter is als je Sweex.
Toch zou ik voor zekerheid kiezen, een voeding wordt vaak op bezuinigt en dat resulteerd vaak tot ergenis.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

TrIsTaN_tDb15 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:41:

Ook van de Q-Tec en Sweex staan die gegevens genoemd. Daarnaast kun je altijd even op de website kijken en lezen.

Ter vergelijking over het wattage van de Gainward
Tagan Tagan TG480-U1 = 480 Watt (Combined Power 240 Watt)

ARME AOW’er

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41
Is er niet iemand die er 1 durft te kopen en er een oordeel over wil vellen :)
Dit is wel voor de lef gozers hoor :+

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Borromini schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:44:
@ TS: als je een PSU wil kopen waar 550W op staat maar die maar 280W aankan, .
ik denk dat het wel meevalt eigenlijk met deze voeding.
hij heeft dus combined power van 280 :?
als je gaat kijken dat de tagan 480 een combined power heeft van 240.
dus zo slecht zou die dan mischien toch niet zijn, maar ja wie wil dat ff testen ;)
Borromini schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 00:03:
Goed dan slik ik dat maar in :+. Maar ik sta niet te springen om te proberen :).
je hoeft ook niet te springen.
als je dat doet bij het inbouwen gaat er gegarandeert wat fout ;)

[ Voor 25% gewijzigd door chucky666 op 23-09-2005 00:07 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Goed dan slik ik dat maar in :+. Maar ik sta niet te springen om te proberen :).

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb nu een thermaltake purepower butterfly en die voeding is echt aan te bevelen niet super stil maar wel mooi afgewerkte kabels, komt ook licht uit de voeding, (bv: groen, blauw, rood, paars, enz) en stabiel.

Verwijderd

uhm kijk wel even goed naar wat die combined power betekend...
Bij Tagan is 't wat de 3.3 en 5 lijnen kunnen leveren als ze tegelijk gebruikt worden.
Die Tagan 480 kan ook 480 watt totaal leveren.
Afbeeldingslocatie: http://www.3dvelocity.com/reviews/tagan/rails.gif
plaatje uit de datasheet.

• WillemJanJansen
Aha, ik snap alleen niet hoe jullie aan die 280 watt combined power komen, na het bericht van Tristan. Op de site van Alternate staat er niks over. Misschien moet ik het ding toch maar proberen. Als het ding uit elkaar knalt (ja dat gebeurt) is het pech hebben. Ik kan het er op gokken. Het is een zacht prijsje en het ding MOET wel sterker zijn dan m'n Sweex voeding.

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Even de specs erbij :
Vermogen 550 Watt (Combined Power 280 Watt)

Ingangsspanning 230V, 50Hz, 12 A
110V, 60Hz, 16 A
Moederbordaansluiting 1 x ATX (20-polig)
1 x ATX 2.0 (24-polig)
1 x EPS (24-polig)
1 x ATX12V (4-polig)
1 x ATX12V (8-polig)

Stroomaansluitingen 6 x 5,25 Zoll
2 x 3,5 Zoll
2 x Serial-ATA

Stroomsterkte +3,3V 28 A
+5Vsb 2 A
+5V 45 A
-5V 0,5 A
+12V 20 A
-12V 0,8 A

Achterzijde Aan/Uit schakelaar 1
Spanningsschakelaar 1

Eigenschappen PFC passief

Koeler Ventilator 80mm 1
Ventilator 92mm 1
Zo heel erg zien die specs er niet uit hoor.... en zelfs EPS ondersteuning... misschien dat ik hem wel ga bestellen....

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• WillemJanJansen
Hoe komen jullie aan die specs? Ik heb dus niks kunnen vinden.. 8)7

mm laat maar, ik zie het al ( nu pas ) :X

Het ding kan meer stroom leveren dan een Tagan 380 watt. Dat lijkt me best goed.

Lijkt me alleen best wel herrie-achtig. 1 keer een 80 mm fan en 1 keer een 92mm fan, geen van beide temperatuur gestuurd.

Naja, mn PC maakt toch al een bult herrie. Daar kan ik me niet aan storen.

[ Voor 91% gewijzigd door WillemJanJansen op 23-09-2005 12:34 ]

Pagina: 1