paracetamol en alcohol

Pagina: 1
Acties:
  • 753 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 44945

Topicstarter
hallo
wie kan mij helpen. Een vriendin van mij zit in een heel diep dal. Ik probeer haar aan alle kanten te helpen. Maar het is alsof ik niet door dring tot haar. Ze zegt steeds ik zie het allemaal niet meer zitten. Ze weet niet meer wat ze moet doen. Haar hele leven ligt overhoop. En het enige wat ik kan doen is tegen haar praten. Nou wonen wij ook weer niet heel dichtbij elkaar dus ik praat veel met haar over de telefoon. Maar de laatste keer dat ik bij haar was (afgelopen dinsdag) zag ik een strip paracetamol liggen er zaten er nog een stuk of 8 in. En het was me ook opgevallen dat ze alcohol dronk. Dat doet ze bijna nooit alleen bij feestjes enzo maar zeker niet als ze alleen is. Nu ben ik eigenlijk bang dat ze zich iets aandoet. Ik ben gaan zoeken op internet wat uberhaupt een overdosis paracetamol is. En ik kwam er achter dat dat pas van 20 stuks is. Dus dat stelde me op zich wel gerust maar hoe zit dan als ze er alcohol bij gaat drinken. kunnen dan 8 van die dingen fatal zijn.? Ik heb ook een sleutel van haar huis en ben dus ook wel een beetje bang als ik morgen weer naar haar toe wat ik zal vinden. ik sprak haar vanmiddag en ik ben alleen maar ongeruster geworden.
wie weet hoe dat zit met paracetamol en alcohol.

Ik denk dat niet meer van die troep gekocht heeft omdat ze haar huis niet uitkomt op dit moment.
Ik vind het ook heel moeilijk zij was een meisje vol lol en levensvreugde en nu ........... ik weet niet wat ik moet doen. Ze heeft altijd alles voor iedereen over maar ja andere niet voor haar en hierdoor zit ze nu heel diep in een put.
wie weet raad
ik maak me vreselijke zorgen
gr woef

Anoniem: 88197

Sjemig, dat is nogal wat.

Op de bijsluiter van bepaalde paracetamol heb ik wel eens gelezen dat bij het (veelvuldig) gebruik van alcohol de maximumdosis (max. 6 per dag) echt niet mag worden overschreden. Ik heb wel eens een kater weggedronken met bier en een paracetamol; gezond is het niet, maar het kan dus wel.

Acht paracetamol is nog geen overdosis, maar je weet niet of ze nog meer ergens heeft liggen...

Ik hoop het echt niet voor haar, een overdosis paracetamol schijnt echt verschrikkelijk te zijn :X

Sterkte!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als ze echt zo in de problemen zit, zoek professionele hulp, ga naar de huisarts ofzo.
Vooral als je bang bent dat ze zichzelf iets aandoet.
Je zegt er trouwens niet bij wat er precies aan de hand is, dus dan kunnen we uberhaubt er weinig over zeggen.
Praten is natuurlijk het beste, maar als dat niet wil, dan ben je gewoon op hulp van buitenaf aangewezen.

Verder meer een topic voor SG. Ow, daar kun je nog niet in :X

Sterkte

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 22-09-2005 23:10 ]

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 23:02

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Als ik jou was zou ik mijn zorgen duidelijk maken aan haar en gewoon ronduit vragen naar zelfmoordgedachten. Geef haar natuurlijk duidelijk aan dat je achter haar staat, ook al kun je niet veel doen.
Het klinkt zo ernstig dat verwijzing naar en via de huisarts aan te raden is...

Over die 8 paracetamol hoef je je geen zorgen te maken, maar het is wel zo dat paracetamol natuurlijk heel makkelijk te krijgen is. Als iemand zichzelf wat wil aandoen doet hij/zij het toch wel op de een of andere manier. Jou enige verantwoordelijkheid is om een oog in het zeil te houden en haar te adviseren om naar de huisarts te gaan. Je kunt ook aan haar naasten je zorgen uiten, op een tactvolle manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Anoniem: 44945 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:06:
hallo
wie kan mij helpen. Een vriendin van mij zit in een heel diep dal. Ik probeer haar aan alle kanten te helpen. Maar het is alsof ik niet door dring tot haar. Ze zegt steeds ik zie het allemaal niet meer zitten. Ze weet niet meer wat ze moet doen. Haar hele leven ligt overhoop. En het enige wat ik kan doen is tegen haar praten. Nou wonen wij ook weer niet heel dichtbij elkaar dus ik praat veel met haar over de telefoon. Maar de laatste keer dat ik bij haar was (afgelopen dinsdag) zag ik een strip paracetamol liggen er zaten er nog een stuk of 8 in. En het was me ook opgevallen dat ze alcohol dronk. Dat doet ze bijna nooit alleen bij feestjes enzo maar zeker niet als ze alleen is. Nu ben ik eigenlijk bang dat ze zich iets aandoet. Ik ben gaan zoeken op internet wat uberhaupt een overdosis paracetamol is. En ik kwam er achter dat dat pas van 20 stuks is. Dus dat stelde me op zich wel gerust maar hoe zit dan als ze er alcohol bij gaat drinken. kunnen dan 8 van die dingen fatal zijn.? Ik heb ook een sleutel van haar huis en ben dus ook wel een beetje bang als ik morgen weer naar haar toe wat ik zal vinden. ik sprak haar vanmiddag en ik ben alleen maar ongeruster geworden.
wie weet hoe dat zit met paracetamol en alcohol.
Paracetamol en alcohol worden door dezelfde enzymen afgebroken in het lichaam, daardoor is een doses paracetamol al sneller dodelijk icm alcohol, kijk daar dus mee uit ffs! De verhoudingen weet ik niet, dat zal een toxicoloog ofzo moeten uitzoeken..

Kijk maar even hier voor meer info: alcohol en paracetamol

of

"P450IIE1 (CYP2E1)
Geneesmiddelen die in belangrijke mate door P450IIE1 oxidatief worden gemetaboliseerd: alcohol, paracetamol, coffeïne. Verder zijn er weinig gegevens over P450IIE1 bekend."

P450IIE1 is een enzym in de lever, en er zijn paracetamol versies bekend met coffeïne, de laatste versterkt nl. de werking van de eerste.

Overigens blijf praten, blijf om haar geven, en laat merken dat ze niet alleen staat. De aard van de problemen heb jen iet omschreven, maar bedenk zelf een goed wat je kan doen om haar te helpen, bijv een soort van plan v. aanpak oid bedenken. Zorg iig dat jij de moed niet verliest ook al doet zijn dat of heeft ze dat al gedaan.....

Overigens is een strip paracetamol vinden niej zo erg, erachter komen dat ie de volgende dag leeg is is veel erger...Vraag haar dus of ze (vaak) fysieke pijnen heeft, zo niet knip er 1 of 2 af en berg de rest naar het medicijnen kastje op....

offtopic:
thank god dat we niet van die amerikaanse 'family-pack' potten paracetamol hebben met 100 stuk oid....

[ Voor 26% gewijzigd door Rey Nemaattori op 23-09-2005 09:03 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44945

Topicstarter
hallo

ik zal haar probleem een beetje uitleggen. Door haar "lieve" familie is haar relatie over, haar familie heeft geprobeert haar kapot te maken zodat die relatie dan ook wel zou over gaan. Dit gevecht heeft ze jaren moeten voeren en dat lukte dus niet meer en kon ze niet meer zijn wie ze eigenlijk is.(ze was altijd een vrolijke meid vol goede moed en maakte het altijd gezellig en had veel humor) Ze staat zelf altijd klaar voor andere en wil andere altijd helpen. Dit heeft ze iig niet van haar familie. Maar nu heeft haar vriend haar verlaten omdat hij dit niet meer kon (hij is niet boos en wil vrienden blijven enzo). En haar familie heeft haar laten vallen, haar schoonfamilie waar ze nog meer van houd dan haar eigen familie hebben haar laten vallen. Ook een belangrijke tante en oom voor haar dacht zij kiezen de kant van haar familie.
Een goede vriend van haar heeft haar laten vallen. Ze heeft altijd voor al deze mensen klaar gestaan en nu laat iedereen haar vallen als een baksteen. Ze heeft alleen mij nog waar ze contact mee heeft en haar vader ook wel de enige van de familie die niet mee deed om haar gelukkig leven te vergallen.
die goede vriend is heel raar, want zij heeft hem door zijn meest moeilijk tijd van zijn leven geholpen en nu.... nou ja ik vind het ook allemaal erg moeilijk voor haar.
je komt alleen en je gaat alleen zei ze tegen mij en ja er zit een kern van waarheid in. Ze heeft heel vaak gezegd wat heeft het leven voor zin?? ze heeft me gesmst ik ben bang dat ik mezelf iets aandoe en laatst zei ze ik wil niemand voor zijn voeten lopen en ze trekt zich terug in haar huis en ze werkt wel maar maakt hele lange dagen en in het weekend ligt ze op de bank te slapen. Ze slaapt niet in bed waarom weet ik niet precies te veel herinneringen zegt ze. Ze slaapt heel slecht veel nachtmerries zegt ze. Ik zei tegen haar dat ze hulp moest gaan zoeken maar dat wil ze niet.
Ze vindt zichzelf niets meer waard en dan word ik boos op haar dat ze dat zegt. Ze heeft inmiddels al haar sieraden (veel goud) afgedaan en in een envelop gedaan en zegt dat ze die voor haar kleine nichtje heeft klaar gelegd. Voor haar nichtje(1 jaar) als ze 18 is zegt ze. Ze draagt die sieraden niet omdat er teveel herinneringen aan haar familie zit.(gekregen met verjaardagen ring van haar opa enzo)
nou ja als ik dit zo lees word ik er ook triest van. Ik weet ook dat ze heel slecht eet, ze kookt niet voor haarzelf. Door dat ik steeds loopt te zeuren eet ze nu fruit maar geen groente enzo, maar alleen maar savonds de rest van de dag eet ze niet en ze drinkt in ene alcohol wat ze normaal bijna nooit drinkt en zeker niet als ze alleen is dan drinkt ze normaal geen alcohol.
Dus alles bij elkaar vind ik het eng.

En dan die paracetamolletjes ik schrok enzo en nu net stuurde ze een smsje dat ik vanavond niet kan komen omdat haar ex nog wat spullen komt brengen van haar. Daar ziet zij heel erg tegenop want ze houd enorm veel van hem en hij houd ook van haar daarom ook zo dubbel voor haar.

Ik snap het ook niet waarom mensen het andere mensen allemaal niet gunnen. Zij heeft echt alles voor iedereen over. En stond altijd klaar voor iedereen klussen, helpen bij verdriet of noem maar op. Ze was er voor je en nu gebeurt haar dit. Dit verdient ze niet echt niet.
maarja dat kan ik wel vinden maar zij maakt het nu mee elke dag in en uit. Ik weet hoe dat moet voelen ik kan alleen denken hoe het voelt.
Snappen jullie nu waarom ik mijn zorgen maak. Ik zag er maar 8 liggen idd maar ik weet niet of ze er nog meer heeft liggen en ja halen is zo gedaan idd.

Ik denk dat jullie nu kunnen snappen waarom ik zo bang ben en zorgen maak.
en ik weet niet of nog andere middelen zijn waar ik moet letten en zo. Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt.
nou dit is een "korte" beschrijving.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 44945 op 23-09-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Praat anders is met de GGD (vroegere RIAGG) en vraag wat te doen...
Praat er met haar over om eens samen daar heen te gaan om te kijken wat er aan gedaan kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

Inderdaad, hulp (laten) zoeken. Dit gaat echt niet uit zichzelf over, aangezien ze alleen nog contact met jou heeft. De rest heeft haar laten vallen, dat verwerk je echt niet in je eentje.

Sterkte nogmaals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-04 12:51

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat iedereen al zegt, maar herhaling kan geen kwaad: ga praten met mensen die professionele hulp verlenen. Jij weet niet wat de beste manier is om te zorgen dat iemand zichzelf niets aandoet, en wij weten dat ook niet, maar er zijn mensen die dat wel weten en die je veel beter kunnen helpen dan wie dan ook op dit forum.

Goed dat je er ook bent voor haar in moeilijke tijden, trouwens.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Voordat je allemaal hulp gaat inroepen en de mannen in witte jassen op haar afstuurd.. Zorg dat je eerst je feiten op een rijtje hebt. Misschien is zelfdoding niet eens in haar gedachten opgekomen, maar ziet ze het "niet zitten" in de trand van wat ze moet gaan doen met haar toekomst.

Verder denk ik dat het belangrijkste is dat ze haar toekomst weer terugvind. Wat wil ze gaan doen? Wat wil ze (gaan) bereiken? Uitdagingen / doelen. Dat maken het leven vaak de moeite waard.
Zolang ze op de bank ligt komt ze nergens en ik denk dat het goed voor haar zou zijn om wat vaker buiten te komen (ga bijv. met haar wandelen in het bos).

Klinkt waarschijnlijk gek.. misschien kan je een tijdje bij haar inwonen logeren?? Dan is zij niet alleen en heeft een vertrouwd iemand om haar heen. Tevens kan je dan beter een oogje in het zeil houden.. Ik weet uiteraard niet of het mogelijk, slim en / of praktisch is.. Maar misschien wel het overwegen waard.

iig veel succes

[ Voor 48% gewijzigd door Standeman op 23-09-2005 15:30 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Standeman schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:26:
Klinkt waarschijnlijk gek.. misschien kan je een tijdje bij haar inwonen?? Dan is zij niet alleen en heeft een vertrouwd iemand om haar heen. Tevens kan je dan beter een oogje in het zeil houden.. Ik weet uiteraard niet of het mogelijk, slim en / of praktisch is.. Maar misschien wel het overwegen waard.

Verder denk ik dat het belangrijkste is dat ze haar toekomst weer terugvind. Wat wil ze gaan doen? Wat wil ze (gaan) bereiken? Uitdagingen / doelen. Dat maken het leven vaak de moeite waard.
Zolang ze op de bank ligt komt ze nergens en ik denk dat het goed voor haar zou zijn om wat vaker buiten te komen (ga bijv. met haar wandelen in het bos).

iig veel succes
Dat kan desatreus uitpakken...
Er bestaat dan een aardige kans dat ze zich aan hem gaat vastklampen en dat wil je echt niet...
Dat is niet goed voor hem maar al helemaal niet voor haar, omdat ze daar niet mee geholpen is..
Het probleem verdwijnt dan tijdelijk naar de achtergrond, maar is nooit weg...
En daarbij komt dat wanneer hij vanwege een ruzie bv weg gaat daar dat ze dan helemaal over de rooie gaat met alle ellende van dien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kan je jammer genoeg niet heel veel helpen maar een echte overdosis aan paracetamol gaat minder makkelijk dan je denkt. Een vriend van me had perongeluk veel te veel genomen omdat hij de bijsluiter niet had gelezen en gruwelijk veel kiespijn had. Geloof dat hij er een stuk of 10 had genomen (niet in een keer tho) en toen alles weer uit heeft gekotst omdat je maag dat simpelweg niet toestaat...

Als ik je nog een tip mag geven, als je je echt zorgen maakt moet je haar gewoon bijvoorbeeld elke 2 uur even bellen om te kijken hoe het met haar gaat...

Veel succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

god... niet best dit :|

maar ik heb van een kennis van mijn famillie eens gehoord dat de mensen die 'zelfmoord' plegen met Paracetamol eigenlijk geen zelfmoord willen plegen in veel gevallen maar het doen als scheeuw om aandacht, Paracetamol is namelijk maar slecht dodelijk volgens deze kennis...

maargoed om je niet meteen het ergste te laten denken, mischien lagen ze er wel om de rede dat ze depressief is en daarom allemaal vage lichamelijke klachten heeft (en dus Paracetamol neemt) en Alcohol tja, dat doen velen in zo een situatie

wat jij er verder aan kan doen is natuurlijk lastig, eigelijk zou in een vrienden groep terecht moeten komen, al dan niet via jouw (mischien, ken de situatie niet) mischien is psygiatrie iets...
verder kan je weinig doen, ja wees aardig tegen haar sta voor haar klaar en als ze kwaad op je word, vervelend tegen je doet denk dan haar situatie in en word niet boos (maar dat doe je denk ik al :))

sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122815

Standeman schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:26:
Voordat je allemaal hulp gaat inroepen en de mannen in witte jassen op haar afstuurd.. Zorg dat je eerst je feiten op een rijtje hebt. Misschien is zelfdoding niet eens in haar gedachten opgekomen, maar ziet ze het "niet zitten" in de trand van wat ze moet gaan doen met haar toekomst.

Klinkt waarschijnlijk gek.. misschien kan je een tijdje bij haar inwonen logeren?? Dan is zij niet alleen en heeft een vertrouwd iemand om haar heen. Tevens kan je dan beter een oogje in het zeil houden.. Ik weet uiteraard niet of het mogelijk, slim en / of praktisch is.. Maar misschien wel het overwegen waard.

iig veel succes
Wbt. het eerste stukje wat je schrijft .. 'Misschien is zelfdoding niet eens in haar gedachten opgekomen' - > mwa als een vrouw d'r sieraden af doet dan is er iets goed mis :/ (ervaring)

Verder ben ik het helemaal met je eens over wat je in alinea 2 schrijf
'belangrijkste is dat ze haar toekomst weer terugvind' etc etc, ze kan namelijk niet zo blijven zitten
ze moet actie ondernemen, die alcholica brengt toch alleen maar ellende. Straks gaat het van kwaad tot veel erger en das niet de bedoeling, maargoed (ik weet hoe moeilijk het is om iemand daarvan te overtuigen) maar je kan zo iemand wel afleiden waarom er minder behoefte bestaat

iig, is het tijd voor actie TS!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 26-09-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Geef haar eens een sieraad....thoeft niet mooi te zijn(zeker niet duur, lucardi oid heeft vaak leuke dingen voor minder dan een tientje), het gaat om het symbool: Een nieuw begin. Een herinnering aan een vriend die haar niet liet vallen.

Laat die andere dingen maar in die enveloppe zitten.

Overigens ga ik wel met de flow meej, ze moest eens proffessionele hulp zoeken.....al begint ze bij haar huisarts ofzo...
Anoniem: 125609 schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:28:
ik wil ook wel eens weten wat voor reactie dat geeft: alcohol en paracetamol samen.

ik heb afgelopen zaterdag nog hier aan zitten denken, wat voor reacties dit kan geven. Had gedronkenn (niet veel) en kreeg koppijn (niet van de drank dus) en heb toen 2 paracetamols gepakt,
wat kan er zoal gebeuren?
In het ergste geval sterven er stukken lever af, maar dan moet je belachelijke hoeveelheden alcohol en paracetamol ophebben, denk aan 15+ glazen en een hele strip paracetamol..en zelfs dan is de kans groot dat je de helft uitkotst en je in het ziekenhuis ligt voor het zover is... ga iig niet proberen hoever je kutn gaan...
sOid schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:56:
Kan je jammer genoeg niet heel veel helpen maar een echte overdosis aan paracetamol gaat minder makkelijk dan je denkt. Een vriend van me had perongeluk veel te veel genomen omdat hij de bijsluiter niet had gelezen en gruwelijk veel kiespijn had. Geloof dat hij er een stuk of 10 had genomen (niet in een keer tho) en toen alles weer uit heeft gekotst omdat je maag dat simpelweg niet toestaat...
Ik heb een keer in een dag een half pakje paracetamol met coffeine(= ook 10 stuks ofzo) leeg gevroten gedurende twee weken angina....dat slaapt best lekker :z

De hele maand kalm aan gedaan met alcohol om weer even liev te zij nvoor m'n lever O+

[ Voor 85% gewijzigd door Rey Nemaattori op 26-09-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

ik wil ook wel eens weten wat voor reactie dat geeft: alcohol en paracetamol samen.

ik heb afgelopen zaterdag nog hier aan zitten denken, wat voor reacties dit kan geven. Had gedronkenn (niet veel) en kreeg koppijn (niet van de drank dus) en heb toen 2 paracetamols gepakt,
wat kan er zoal gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14065

Lichtelijk offtopic, maar paracetamol is wel het meest hellige zelfmoordmiddel wat er bestaat. Werkt erg langzaam, zeer pijnlijk en is niet meer te stoppen als de overdosis is genomen.

Details lijken me niet nodig.
<!--
==Paracetamol (aka acetaminopren / tylenol)
Dosage: 15+ grammes, 20+ is better
Time: 10 hours fatal damage, but 2 weeks to actually die
Available: easy to get hold of
Certainty: fairly reliable
Notes: Once 10-12 hours is up, you've had it, but you still live for
a week or two after that. Probably better to wait 15 hours just to
make sure. Horrible side effects during this time (some of which are:
acute toxic hepatitis, renal failure, cerebral oedema, intra-abdominal
bleeding, aspiration pneumonia, haemophilia). Too small dose causes
severe liver damage. Accidental deaths are very common. There are few
if any side effects before the damage becomes fatal; occasionally
vomitting and nausea.
Afbeeldingslocatie: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/images/mailpillen.jpg
-->

[ Voor 3% gewijzigd door Confusion op 26-09-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 07-05 22:38

Dennahz

Life feels like hell should.

Niks.

Ik slik zovaak medicijnen met bier.. kan geen kwaad hoor. Of je nou 8 paracetamol met bier of water neemt.. beide keren wordt je goed ziek.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Dennahz schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:38:
Niks.

Ik slik zovaak medicijnen met bier.. kan geen kwaad hoor. Of je nou 8 paracetamol met bier of water neemt.. beide keren wordt je goed ziek.
Ik fiets ook vaak zonder handen, maar da's geen garantie dat ik nooit op mijn bek val. Daarnaast is de vraag van de Ts niet ' hoeveel paracetamol mag ze slikken voor het link wordt' meer meer in de trant van ' depressieve vriendin, wat nu?'.

[ Voor 4% gewijzigd door Rey Nemaattori op 27-09-2005 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 20:44

ALH

Herinner haar aan de mooie dingen in het leven waar ze ook echt iets om geeft dan komt dat wel goed i.c.m. hulp, maar hulp kan ook averechts werken is mijn ervaring...

Medicijnen en alcohol valt wel mee, een vriend van me had van die 150mg antidepressiva met een stickertje erop;"alchoholgebruik verboden" en hij zoop er toch menigeen uit. En dan heb ik het over drinken met het gevolg dat je haast niet meer kunt lopen

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 21:32
Anoniem: 14065 schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:35:
Lichtelijk offtopic, maar paracetamol is wel het meest hellige zelfmoordmiddel wat er bestaat. Werkt erg langzaam, zeer pijnlijk en is niet meer te stoppen als de overdosis is genomen.

Details lijken me niet nodig.
<!--

[...]

[afbeelding]
-->
FYI: Enkele MAANDEN is gebruikelijk. Je lever nokt ermee.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

We hebben het topic opengelaten zodat er over de details van de interactie tussen alcohol en paracetamol gesproken kon worden. Normaalgesproken zou het topic naar Stuffis Generalis verplaatst zijn, maar daar heeft de topicstarter nog geen toegang toe. W&L is echter absoluut geen psychologisch hulpforum en we willen de topicstarter dan ook adviseren professionele hulp in te schakelen. In ieder geval gaat het te ver offtopic om hier open te laten.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.