Toon posts:

Drivers NVIDIA TNT2 Model 64 PRO onvindbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds vandaag weer de beschikking over het spel counter strike. Echter, wanneer ik het spel wil openen in OpenGL schakelt ie automatisch over naar software mode omdat OpenGL 'niet te gebruiken is', en de software mode is geen doen. Nu heb ik al verschillende oplossingen gezocht maar het schijnt dat de drivers van mij videokaart moeten worden ge-update. Wat blijkt nu, de drivers voor mijn NVIDIA TNT2 MODEL 64/MODEL 64 PRO (oud, ik weet het) staan wel op de Nvidia site maar wanneer ik ze wil installeren geeft hij aan ' Het Nvidia installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware' en sluit af. Nu vraag ik me af of er een andere download/manier is om mijn drivers up to date te krijgen.

Het is overigens zéker mogelijk, Counterstrike heeft hier anderhalf jaar lang als een zonnetje gedraaid (laatste versie).

Bij voorbaat dank!

-Robert

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 22:42 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op Guru3d.com zoeken naar de DETONATOR drivers.
Dat zijn oudere drivers die voor jouw kaart geschikt zijn.

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-07 10:40
op nvidia ergens ook nog te vinden, enkele maanden geleden toch nog

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:42:
Op Guru3d.com zoeken naar de DETONATOR drivers.
Dat zijn oudere drivers die voor jouw kaart geschikt zijn.
Weet je toevallig ook welke ik moet hebben? Ik ben een leek als het aankomt op videokaarten etcetera.
Moet ik zoeken op de naam van mijn kaart of een bepaald nummer?

edit//
op nvidia ergens ook nog te vinden, enkele maanden geleden toch nog
Jij hebt vast de openingspost niet gelezen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 22:51 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-08 15:51
gewoon zoals Killer Ace zegt op guru3d of een andere site zoeken naar Detonator drivers.

de reden hiertoe is dat de nieuwere Forceware Drivers van Nvidia alleen nog maar Geforce kaarten ondersteunen en al sinds een tijdje geen oude TNT kaarten meer.
vroeger heten de Nvidia drivers Detonator, deze oude detonator drivers zullen wel nog de oude TNT kaarten ondersteunen en zullen dus bij jouw werken.
welke versie je gebruikt boeit niet, zorg er gewoon voor dat ze jouw OS ondersteunen etc.

iets meer werk van jouw kant had ook gemogen want drivers worden vaak gereleased met een lijst van welke GPUs ondersteund worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 23-09-2005 03:59 . Reden: het is laat en mijn grammatica is toch al niet de beste :) ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:49

Haan

dotnetter

Ik denk dat NoReason het driver archive bedoelt van NVidia. Alle oude drivers zijn namelijk nog gewoon te downloaden. Dus kijk ff op die site van ze en pak een hele oude Detonator driver.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 08:41
alle drivers ouder dan 66.xx werken, nieuwere drivers volgens mij niet meer

[ Voor 37% gewijzigd door martijn_tje op 23-09-2005 08:29 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:20

Thandor

SilverStreak

martijn_tje schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 08:29:
alle drivers ouder dan 66.xx werken, nieuwere drivers volgens mij niet meer
Volgens mij is 66.93 de nieuwste driver die nog werkt met nVidia Riva TNT2 kaarten. Je de oudere drivers gewoon downloaden bij nVidia.

Selecteer gewoon de drivers zoals altijd. Je krijgt dan een link naar de nieuwste drivers, daar klik je niet op. In plaats daarvan kijk je links en zoek je naar het 'driver archief' :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:30

makje

Professioneel prutser

61.77 is de nieuwste driver in het nVidia driver archief met ondersteuning voor TNT kaarten, de iets nieuwere 66.93 heeft de TNT niet meer als ondersteund vermeld staan
release notes 61.77 (PDF) reslease notes 66.93 (PDF)

De link: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_61.77.html

9800x3d

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 13:33
Thandor schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 09:58:
[...]

Volgens mij is 66.93 de nieuwste driver die nog werkt met nVidia Riva TNT2 kaarten. Je de oudere drivers gewoon downloaden bij nVidia.

Selecteer gewoon de drivers zoals altijd. Je krijgt dan een link naar de nieuwste drivers, daar klik je niet op. In plaats daarvan kijk je links en zoek je naar het 'driver archief' :)
Correct. Voor het geval dat je het archive zelf wil bezoeken, dat is hier rechtstreeks te vinden :Y)

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-07 10:40
Haan schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 02:21:
Ik denk dat NoReason het driver archive bedoelt van NVidia. Alle oude drivers zijn namelijk nog gewoon te downloaden. Dus kijk ff op die site van ze en pak een hele oude Detonator driver.
inderdaad da bedoelde ik dus :) maarja ik heb zogezegd de openingspost nie gelezen soit

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:20

Thandor

SilverStreak

makje schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:10:
61.77 is de nieuwste driver in het nVidia driver archief met ondersteuning voor TNT kaarten, de iets nieuwere 66.93 heeft de TNT niet meer als ondersteund vermeld staan
release notes 61.77 (PDF) reslease notes 66.93 (PDF)

De link: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_61.77.html
Ik zit hier achter een PC met een nVidia Riva TNT 2 M64.
De 66.93 drivers werken echter nog prima :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1