Active directory loginscript

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Legio947
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik moet sinds een tijdje inloggen op een active directory netwerk. Nu zie ik bij het inloggen een zwart schermpje openspringen dat een of ander script uitvoert.

Ik vroeg mij af of je als client (windows xp dus) kan zien wat er zo allemaal uitgevoerd wordt op je pc. En tot welke groep gebruikers je behoort en en tot wat je wel of geen toegang hebt. Windows heeft de eigenschap dat een kleine tool soms goed verborgen zit dus ik vraag het maar ff (ik heb al gegooglet maar niet echt een bevredigend resultaat gevonden)

Dit is enkel en alleen om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen....

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
waarom vraag je het je systeembeheerder niet? die kan het je zo vertellen :?

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je dat schermje ziet, kan je ff op pause/break duwen, dan kun je het lezen

Maar waarschijnlijk stelt het niet zoveel voor, het wordt het meest gebruikt voor het verbinden met netwerk-schijven.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kijk eens in \\<domein>\netlogon (waar <domein> de naam van het Active Directory domein is), daar staat waarschijnlijk het loginscript ergens tussen.

• Legio947
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Ja daar staat het blijkbaar tussen, maar er staan er een HOOP :)
Als je pc het uitvoert zou het toch mogelijk moeten zijn om op je pc te zien welk uitgevoerd wordt?

Of ben ik de enige die dat logisch vind ? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom zou je dat willen zien?
Magoed. alt+tab, crtl+c en naar de titlebar kijken.
Of je vraagt het aan je helpdesk/systeembeheerder :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Legio schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:14:
Ja daar staat het blijkbaar tussen, maar er staan er een HOOP :)
Als je pc het uitvoert zou het toch mogelijk moeten zijn om op je pc te zien welk uitgevoerd wordt?

Of ben ik de enige die dat logisch vind ? :)
www.sysinternals.com

diskmon
uh zon reg tooltje
procesxp

en log even wat hij opstart.. maar da makkelijkste manier is om te vragen aan je sysbeheerder... :Y)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

als je wilt zien tot welke gebruikers groepen etc je behoord kun je gewoon gpresult draaien. Deze laat het allemaal uitstekend zien.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk even met gpmc, rsop of iets dergelijks in de policies. Als het zo is dat je met die tools niks kan zien zijn de bovengenoemde zaken natuurlijk een optie :) In ieder geval verwachten we hier op GoT van je dat je zelf eerst het een en ander aan pogingen doet om er achter te komen, en anders even goed te zoeken. In je topicstart zie ik daarvan niks terug. Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.