[BF2]High CPU load tijdens gamen.

Pagina: 1
Acties:

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 11:59
Tijdens het spelen van het spel Battlefield2 heb ik een hele hoge load op mijn cpu, en dat is niet het spel! :(
Op een of andere manier vind "System" het leuk om de helft te pikken om "iets" te doen.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/giroldi/cpuload.jpg

Iemand anders hier ook last van?
En is er misschien een oplossing voor?

Ik draai op een AMD64 3200+, 6800GT en 2 GB PC3200 ramsels.

[ Voor 36% gewijzigd door Capa op 22-09-2005 20:57 ]

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:39

Clush

Do as I say...

zou mijns inziens best toch stiekem het spel kunnen zijn, hoor. heb je hier tijdens het spelen ook last van?

... not as I do.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:30

Haan

dotnetter

Clusharaw schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 00:41:
zou mijns inziens best toch stiekem het spel kunnen zijn, hoor. heb je hier tijdens het spelen ook last van?
Ik denk niet dat het spel maar 80 KB mem gebruikt ;)

Gebruikt dat system proces altijd zoveel cpu? Bij mij gebruikt het proces 0,0 % in ieder geval.

Check trouwens ook eens op virussen, als ik google naar inst.exe zijn de eerste 3 hits van antivirus bedrijven..

[ Voor 31% gewijzigd door Haan op 23-09-2005 00:49 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-10 16:48
Trouwens...43 processen?? Dat is mijn inziens toch best veel. Als je nou eens probeert overbodige processen af te sluiten en kijken of het dan beter gaat :)

smile an everlasting smile

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

Is dit genomen door midden in een potje op alt -tab te rammen ?
want meestal gaat hij dan heel veel swappen, en dat verschijnt als system.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Capa
Clusharaw schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 00:41:
Dit is tijdens het gamen :)
Staat ook BF2 onder met 600MB aan ram wat hij leent :P
heuveltje schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 00:51:
Is dit genomen door midden in een potje op alt -tab te rammen ?
want meestal gaat hij dan heel veel swappen, en dat verschijnt als system.
Ja, te zien aan het process BF2 :)

Verwijderd

Tip: deinstalleer het W32/Deloder-A virus.

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:39

Clush

Do as I say...

hmm, ok...
Ik denk niet dat het spel maar 80 KB mem gebruikt
ok, maar op mijn beurt denk ik niet dat BF2 maar 2% cpu gebruikt... ik zou verwachten dat de cijfers voor BF2 een combinatie van system en bf2.exe zouden zijn... zou het niet kunnen dat de cpu load bij system wordt ondergebracht?
Dit is tijdens het gamen :)
Staat ook BF2 onder met 600MB aan ram wat hij leent
wat ik bedoel met of je daar ook last van hebt tijdens het spelen, is of je er ook last van hebt... als er maar 2% cpu beschikbaar is voor het spel, zou je een fps van rond het vriespunt moeten hebben, toch? is dat ook het geval?

... not as I do.

• Capa
Clusharaw schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:23:
hmm, ok...

[...]

ok, maar op mijn beurt denk ik niet dat BF2 maar 2% cpu gebruikt... ik zou verwachten dat de cijfers voor BF2 een combinatie van system en bf2.exe zouden zijn... zou het niet kunnen dat de cpu load bij system wordt ondergebracht?

[...]

wat ik bedoel met of je daar ook last van hebt tijdens het spelen, is of je er ook last van hebt... als er maar 2% cpu beschikbaar is voor het spel, zou je een fps van rond het vriespunt moeten hebben, toch? is dat ook het geval?
Zo'n 15 graden boven het vriespunt :P

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 22:02
Capa schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:54:
Tijdens het spelen van het spel Battlefield2 heb ik een hele hoge load op mijn cpu, en dat is niet het spel! :(
Op een of andere manier vind "System" het leuk om de helft te pikken om "iets" te doen.
[afbeelding]

Iemand anders hier ook last van?
En is er misschien een oplossing voor?

Ik draai op een AMD64 3200+, 6800GT en 2 GB PC3200 ramsels.
Volgens mij is dat normaal. Ik heb het ook. Als ik alt-tab doe in BF2 duurt het echt wel een paar minuten voordat ik op de desktop ben.

Mijn systeem: PIV 2,4 Ghz, 9600XT, 1GB DDR.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Verwijderd

huh? een paar minuten om BF2 te minimaliseren? mijn computertje: 1.8 GHZ, 512MB Ram, 5600FX doet het in 3 sec.? :?

Verwijderd

De mijne ook, misschien door HT ? Als ik aant spelen ben en ga vervolgens Alt-Tab-en dan blijft de load voor BF2 gewoon ~48 = max load. en neemt idd ook veel geheugen in

Heb je misschien weinig swap geheugen ingsteld, daar kan dit spel specifiek niet zo goed over ook al heb je meer dan genoeg geheugen. dus mogelijk gaat ie dan swappen en dat kan de oorzaak zijn dat je system proces nogal omhoog schiet.

info over je virus: -> http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/w32delodera.html
ga dat eerst ff oplossen a.u.b.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 17:38 ]

• Capa
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:37:
De mijne ook, misschien door HT ? Als ik aant spelen ben en ga vervolgens Alt-Tab-en dan blijft de load voor BF2 gewoon ~48 = max load. en neemt idd ook veel geheugen in

Heb je misschien weinig swap geheugen ingsteld, daar kan dit spel specifiek niet zo goed over ook al heb je meer dan genoeg geheugen. dus mogelijk gaat ie dan swappen en dat kan de oorzaak zijn dat je system proces nogal omhoog schiet.

info over je virus: -> http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/w32delodera.html
ga dat eerst ff oplossen a.u.b.
Er staat niets in me register wat lijkt op die dingen die staan beschreven op die pagina.

Verwijderd

waar komt die inst.exe dan vandaan denk je? Heb sterk het idee dat dat een virus is , of dat ook gelijk de oorzaak is van je probleem weet ik niet, dat is makkelijker te zeggen na dat je (als het echt een virus is)
het virus hebt verwijderd of de betreffende verantwoordelijke applicatie weet op te sporen.

Verwijderd

ik heb alleen maar gemiddeld 16% cpu load tijdens BF2.
en systeem load 00.

is dit normaal?

Verwijderd

Capa schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:58:
[...]

Er staat niets in me register wat lijkt op die dingen die staan beschreven op die pagina.
inst.exe is een installer die vriendelijke services start waaronder winvnc waarmee de betreffende schrijver volledige toegang heeft tot alles op je pc. Met deze app draaiende ben je een gevaar voor jezelf en een ieder die aan het internet hangt. Zie het te verwijderen of formateer je gehele pc. Het probeerd zich over het netwerk en internet te verspreiden vandaar je veel te hoge cpu loads.

Ik mag hopen dat je geen creditcard gebruikt voor online betalingen anders zou je er heel erg goed aan doen die met onmiddelijke ingang te laten blokkeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 10:30 ]

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 22:02
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:27:
huh? een paar minuten om BF2 te minimaliseren? mijn computertje: 1.8 GHZ, 512MB Ram, 5600FX doet het in 3 sec.? :?
Vreemd. Ik heb 1024MB DDR, dus echt weinig is dat ook niet.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:37:
...

...
Ik heb verder niets aan m'n swap geheugen veranderd. Pas nog een verse WinXP SP2 gedaan. Verder nieuwe drivers van videokaart, mobo en geluid.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Verwijderd

@ Capa: Voordat je nu überhaupt verder gaat met troubleshooten doe je eerst dit:
- Met een opruimtooltje je hele systeem eventjes schoon maken (bijvoorbeeld met CrapCleaner)
- Daarna scan je alles op spyware (zie ook [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] )
- Vervolgens: Visusscanner updaten, en een full-scan doen; inclusief "scan in archives".
- Als laatste: Je HD's allemaal volledig defragmenteren

En dan eens opnieuw kijken of je problemen hebt :) Ik vermoed dat je dan al een heel stuk verder bent.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 13:19 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb dat ook. Als ik dat e5.exe gedoe kill in taakbeheer, dan kapt BF2 ermee... Volgens mij is het toch een client service ofzo.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:13

ThunderNet

Flits!

Een kernel-functie die opgeroepen wordt, wordt onder system-proces uitgevoerd :) Dus dat is al 1, daarnaast door te alt-tabben heb je geen betrouwbare resultaten. Je zou wel een log-grafiek van je cpu usage door het proces BF2 aan kunnen maken :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Pagina: 1