Toon posts:

[iPod color 20GB]Hoe krijg ik album art geupload?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai alles op een XP machine.

Sinds kort heb ik een Ipod 20GB color. 1 van de redenen waarom ik hem kocht was het vertonen het bijbehorende album plaatje van een albumcd. Ik heb het forum al gesearched op relevante informatie. In Itunes heb ik : -Albumillustraties op deze ipod weergeven- aangevinkt.

Als ik ga zoeken op www.art4itunes.com heb ik een .txt file nodig die aangemaakt wordt in Itunes. Dat heb ik gedaan, alleen maakt dan Itunes een .TXT voor mijn bibliotheek, en niet voor de albums die ik op mijn Ipod heb gezet. Als ik de Ipod selecteer in het Itunes menu, dan kan ik niet een *ijst met nummers exporteren* om die naar art4itunes te sturen. Er staat alleen: Bibliotheek exporteren.

Dit wil ik niet, want mijn albums folder op mijn HD staat vol met albums die niet relevant zijn omdat deze niet op de Ipod staan. Dan ben ik veel te lang aan het zoeken tussen 100 pagina's album art op deze website waarvan ik er 15 nodig heb.

Als ik een selectie maak, info tonen selecteer en vervolgens handmatig een album plaatje erin drag, dan zegt Itunes dat hij de files bijwerkt op de Ipod, als ik erna het nummer afspeel op de iPod dan zie ik dus NIET het bijbehorende albumplaatje.

Ook heb ik iArt (een tool om automatisch te updaten die genoemd werd in een eerder topic gedownload en getest, die gaf het na 4 albums op omdat je dan een licentie nodig hebt. De albums die hij beweerde succesful geupdate te hebben zag ik niets van bij het afspelen van een nummer ervan op de Ipod.

Daarnaast heb ik nog een tool geprobeerd: Itunesartimporter. (ook in een eerder topic opgemerkt)
Deze werkt wel naast Itunes, maar als die beweert op de Ipod wijzigingen te hebben doorgebracht zie ik wederom geen resultaat hiervan.

Hulp wordt zeer op prijs gesteld. Ik ben al 2 dagen bezig met tweakers search results maar het heeft niets opgeleverd. De meeste albums zijn goed getagged, sommigen moet ik nog taggen. Heeft iemand daar toevallig ook een tooltje voor waarmee ik automatisch van mn hele mp3 folder de albums die verkeerd of niet getagged zijn automatisch verbetert en hoe dit werkt? Ik heb Tag en Rename gedownload hiervoor maar ik word duizelig van al die opties en ben bang dat ie net als Itunes eerder mn hele MP3 map verwoest omdat ik een verkeerd vinkje heb aangezet.

Doe ik iets grandioos verkeerd? Vergeet ik iets? Laat het me weten!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik weet niet hoe dat met iTunes allemaal werkt, maar je kunt het ook op een andere manier doen.
Albumarts worden in de tag van de mp3 opgeslagen, en je kunt bijvoorbeeld met WMP de albumarts erin zetten.
Met een beetje Googlen zijn vast ook nog wel andere tooltjes te vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik WMP nooit om muziek te spelen.
Daar heb ik winamp 2.95 voor, lekker simpel, eenvoudig en snel. Bedankt voor je reactie, maar ik wil gewoon dat die iPod de albumcovers showt zonder gezeur.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
WMP was slechts een voorbeeldje, er zijn vast nog wel meer progs.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
Ok, waneer je itunes gebruikt, moet je effe rechtermuisknoppen op de tracks van het album. Effe iets van tag properties (exacte text weet ik niet) en daar kan je een album art pic opgeven, welke hij dan inderdaad in de tag van de mp3 zet.

Daarna ipod updaten en tadaa...

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

staat ook wel bij voorkeuren dat de plaatjes worden mee gekopieerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat staat in de voorkeuren aangevinkt. En via selectie->rechtermuisknop: info tonen -> plaatje draggen wil ook niet werken..

Werkt het nou bij iedereen behalve bij mij lijkt het wel :S

• sorted.bits
heb je gelezen wat ik postte?

Verwijderd

Topicstarter
wat deploy postte werkt nu

is er ook een tooltje waarmee dit sneller kan en dat wel doet wat ie belooft, dat scheelt me 4000 nummers handmatig editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Nou , je kan met Anapod explorer een folder.jpg in je folder van je MP3's zetten en die add ie dan aan je nummers, geloof ik.

Anapod explorer : www.redchairsoftware.com geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45

Maximus

There is no substitute

Had ik ook last van dat sommige wel preview hadden en andere niet.

Oplossing:

iPod restoren met de software en de mp3s er door iTunes opnieuw op laten zetten. Dat werkte bij als een charm.

PhD i.o.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel... hij doet het zoals ie het moet doen, TNX!
Nu lekker de Pimp uithangen op de Uni :P
Pagina: 1