Toon posts:

Videobewerkingsprogramma voor een Sony Digital 8*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony Digital 8, hier zit standaard vreselijke software bij.
Mijn engels is al niet al te best, en de mogelijkheden in het programma zijn mij ook niet duidelijk.

Welk programma raden jullie me aan, om mijn videocamera mee leeg te trekken,
en is ook in het Nederlands?

Bedankt

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-08 22:45
Heb je windows xp? zo ja, probeer windows movie maker eens, daar kun je simpel (en als je nederlandse versie van XP hebt) en in het nederlands de film op je pc zetten en desnoods bewerken.

Mischie is wat extra informatie niet overbodig,
Zoals je besturings systeem (windows enzo)
En wat je al geprobeert hebt qua progamma's.

[ Voor 30% gewijzigd door cossy nl op 23-09-2005 18:17 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dylan19,

Zoals je al eerder verteld is vinden wij het op GoT toch echt belangrijk dat je zelf wat meer inzet toont - vertel bijvoorbeeld even welke programma's je zoal geprobeerd en gevonden hebt en wat je daar niet aan beviel :) Daarnaast is het inderdaad belangrijk dat je verteld over welke omgeving het gaat.

Pas jij je topicstart nog even aan? :)

Verwijderd

Ik werk zelf met Avid Free DV, uitstekende gratis software. Zie http://www.avid.com/freedv/index.asp voor meer info.

Verwijderd

Dat is inderdaad een heel aardig stukje software, maar wat ik zo uit de weinige informatie van de ts kan halen, gaat hem dat niet lukken hiermee. Al was het alleen maar omdat ts aangeeft weinig Engels te kunnen. Daarbij komt dat Avid een nogal professionele inslag heeft, een invalshoek die de meeste hobbiesten een stijle leercurve presenteerd. Nee, dan denk ik dat het beter is de standaard Microsoft-tooltjes die bij XP zitten te gebruiken, mocht hij XP draaien. Die zijn ook nog eens in het Nederlands.

Verwijderd

Topicstarter
Excuus voor de misschien wat onvolledige start.
De pc draait gewoon op XP.
Volgens mij als de camera aan gaat en alles juist is geinstalleerd, dan moet je hem als station erbij zien komen? Dit is namelijk niet het geval nu.

Ben al wat aan het stoeien met de drivers e.d maar het wil niet baten.
Het moet toch mogelijk zijn om de Digital 8 als station bij je verkenner erbij te krijgen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:02:
Dat is inderdaad een heel aardig stukje software, maar wat ik zo uit de weinige informatie van de ts kan halen, gaat hem dat niet lukken hiermee. Al was het alleen maar omdat ts aangeeft weinig Engels te kunnen. Daarbij komt dat Avid een nogal professionele inslag heeft, een invalshoek die de meeste hobbiesten een stijle leercurve presenteerd. Nee, dan denk ik dat het beter is de standaard Microsoft-tooltjes die bij XP zitten te gebruiken, mocht hij XP draaien. Die zijn ook nog eens in het Nederlands.
Daar had ik even overheen gelezen. Met slecht Engels wordt Avid lastig, dan zul je Nederlandse software moeten nemen, en dan lijkt Windows Movie Maker mij inderdaad ook de makkelijkste.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 23:36:
Excuus voor de misschien wat onvolledige start.
De pc draait gewoon op XP.
Volgens mij als de camera aan gaat en alles juist is geinstalleerd, dan moet je hem als station erbij zien komen? Dit is namelijk niet het geval nu.

Ben al wat aan het stoeien met de drivers e.d maar het wil niet baten.
Het moet toch mogelijk zijn om de Digital 8 als station bij je verkenner erbij te krijgen?
Ja, daarvoor moet de camera via Firewire met je pc zijn verbonden, en moet je camera ook aan staan (ik zet hem altijd in de player-stand, geen idee of het ook op opname-stand werkt).

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daarvoor moet de camera via Firewire met je pc zijn verbonden, en moet je camera ook aan staan (ik zet hem altijd in de player-stand, geen idee of het ook op opname-stand werkt).
Weet je dit zeker?
De ene kant is zon klein usb stekkertje (smal breed) de andere kant is een normale USB voor in de pc. Geen firewire lijkt me dan? of wel?

Verwijderd

Over het algemeen is USB te traag om videomateriaal mee naar een pc te sturen. Vandaar dat hiervoor meestal firewire gebruikt wordt. Aan de ene kant inderdaad een kleinere aansluiting, deze gaat in de camera, en aan het andere uiteinde een grotere, welke de pc in gaat. Het lijkt misschien een beetje op USB, maar dat is het zeker niet. Neemt niet weg dat er vast en zeker ook camera's met USB-aansluiting zullen zijn, zoals bij digitale fotocamera's. In Sony-termen heet firewire overigens iLink.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 02:28 ]

Pagina: 1