Asus laptop openmaken (L3800)

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DjeenooFucker
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2024

DjeenooFucker

I've Got your Back

Topicstarter
ik ben al een tijdje bezig.. heb alle schroefjes eruit, zelfs de processorkoeling eruit en de harde schijf en durf hem niet verder door te trekken want ben er vrij zeker van dat ie nog vast zit waar ik niet bijkan... ik heb in een paar topics gelezen onder het toetsenbord ofzo maar dit durf ik niet zomaar los te trekken want het gaat niet echt makkelijk

iemand ervaring met asus laptops openmaken die weet waar ik de schroevendraaier precies tussen moet zetten?

AMD Phenom II X4 955 Black Edition, ASUS M4A89GTD PRO/USB3, MSI GTX760 Gaming OC, Corsair XMS CMX4GX3M2A16, Crucial 520GB SSD, XSPC Raystorm 240 EX WC kit, op Win7 x64

Verwijderd

Je vraag is niet duidelijk, wat probeer je nou te doen?

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:19

AirX

Tweak Guru

Zelf heb ik een Dell, dus ik kan je zo niet direct verder helpen. Wat ik echter wel weet is dat er op de Dell site uitgebreide documentatie te vinden is over het uit elkaar halen van de laptop. Misschien is iets soortgelijks ook op de Asus site te vinden?

• DjeenooFucker

DjeenooFucker

I've Got your Back

Topicstarter
ik probeer hem open te maken want de koeling erin is zo slecht dat de cpu overhit raakt als je een divxje wilt kijken en het hele ding uitgaat.. dus ik wou er een foto van maken en zoieso het stof eruit halen en dan ook op tweakers posten en kijken watvoor vervangende koeling er eventueel inkan

AMD Phenom II X4 955 Black Edition, ASUS M4A89GTD PRO/USB3, MSI GTX760 Gaming OC, Corsair XMS CMX4GX3M2A16, Crucial 520GB SSD, XSPC Raystorm 240 EX WC kit, op Win7 x64

Verwijderd

alternatieve koeling kan je wel vergeten. Dat is er domweg niet voor een laptop.
Wat je wel kan doen is betere koelpasta ertussen doen en kijken of de heatsink wel goed de processor raakt. Ook kan je eventueel 't voltage van de processor verlagen.
En natuurlijk nooit je laptop op een zachte ondergrond zetten, dan krijgt ie het ook behoorlijk heet.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Ik heb zelf ook een L3800 (wordt inderdaad erg heet ook). Maar er zit toch gewoon een los vakje bij de processor dat je eruit kan schroeven? En dan kan je volgens mij de koeler erafschroeven (voor zover ik het heb kunnen zien toen ik mijn laptop een keer open heb gehad.). Verder dan kijken ben ik echter niet gegaan!

If I can't fix it, it ain't broken.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 19:09
Beste TS, ik ken het hitteprobleem bij die laptops. Over het algemeen helpt het al om met een stofzuiger de koelribben schoon te zuigen. Succes.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

pinockio schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:06:
Beste TS, ik ken het hitteprobleem bij die laptops. Over het algemeen helpt het al om met een stofzuiger de koelribben schoon te zuigen. Succes.
En als die al stof vrij zijn? :P

Dan kan je natuurlijk altijd overwegen om een coolpad voor je notebook aan te schaffen,
verschillende fabrikanten verkopen ze...

De fabrikant van de laptop is hier natuurlijk voor verantwoordelijk, de laptop dient goed te functioneren onder volledige belasting (proc 100%)

• DjeenooFucker

DjeenooFucker

I've Got your Back

Topicstarter
Borizz schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:06:
Ik heb zelf ook een L3800 (wordt inderdaad erg heet ook). Maar er zit toch gewoon een los vakje bij de processor dat je eruit kan schroeven? En dan kan je volgens mij de koeler erafschroeven (voor zover ik het heb kunnen zien toen ik mijn laptop een keer open heb gehad.). Verder dan kijken ben ik echter niet gegaan!
dat klepje heb ik open gehad,maar dit is de passieve koeling van de prossesor dat (koperen blokje)
de koeling rechts daarvan zit helemaal verstopt en daar kan ik niet bijkomen.

oja enne.. asus biedt 0% ondersteuning de L serie notebooks is nergens meer terug te vinden op hun site

[ Voor 9% gewijzigd door DjeenooFucker op 23-09-2005 23:14 ]

Pagina: 1