Asus A7V8X-X geen post meer...

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Een kleine 2 maand geleden heb ik een pc verkocht aan mensen bij mij in het dorp. Iets was ik beter niet had kunnen doen, want ze belden bijna elke dag da ze iets niet wisten (waar de reset knop zat, hoe je de pc afsluit etc) Ze hebben altijd Windows 98 gebruikt en XP kennen ze blijkbaar niet.

Maar goed. Opeens werd ik gebeld dat de pc was vastgeslagen en nadat ze hem hadden uit gezet met de powerknop, wilde hij niet meer opstarten. De fans gingen wel draaien maar meer gebeurde er niet. Ik heb de pc mee naar huis genomen en getest. De fans gaan aan maar meer gebeurd er niet, geen piepjes geen POST helemaal niks.
Andere processor erop gezet, maar ook dat wilde niet. Toen heb ik het moederbord RMA gestuurd en vandaag kreeg ik een andere. Op de factuur staat dat ie is omgeruild met en dat er andere serienummer is.
Ik heb het moederbord in de pc gezet alles aangesloten, maar nog steeds hetzelfde probleem, de pc wil niet opstarten en ik hoor geen piepjes. Nu was ik opzoek naar het serienummer van het moederbord, misschien dat ze het oude perongeluk hebben teruggestuurd, maar ik kan het nergens vinden.

Weet iemand waar ik het serienummer kan vinden?
Ondertussen wordt ik helemaal suf gebeld door die mensen omdat ze zo nodig de boekhouding op de pc moeten doen en dat kunnen ze nu niet of ik niet even een pc van mij daar neer kan zetten...... :(

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 23:48

r0b

Trek eens alle reepjes geheugen er uit, krijg je nu wel beeps?

• Binnetie
r0b schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:47:
Trek eens alle reepjes geheugen er uit, krijg je nu wel beeps?
Heb ik gedaan, en ik krijg geen beeps... voor de zekerheid had ik ff de speaker connector omgedraaid misschien dat daar de fout in zat. Maar geen van beide kreeg ik beeps...

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55
Serienr. van Asus borden staat op de parallelle poort.

• Binnetie
mad-dog schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:22:
Serienr. van Asus borden staat op de parallelle poort.
Ik heb het inmiddels gezien en het nummer klopt niet met het nr wat op de factuur staat....vervelend weer...

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:34
Ben je verkoper van een winkel of gewoon particulier verkocht?
Ik gok dat het waarschijnlijk de processor is?
Ik zou hem ff kaal opstarten zonder alles erop en kijk wat er mis is. Test hem ook met een andere proc als dat kan, want ik gok dat het daar fout gaat :)

• Binnetie
Ik heb de proc particulier gekocht via een webshop en vervolgens voor mensen die pc in elkaar gezet. Die me nu de oren van de kop zeuren omdat ze nu geen boekhoudig kunnen doen... iemand misschien daar nog tips voor over hoe te handelen?
Ik heb nog een amd athlon 750 liggen, die moet ook gewoon werken op dit moederbord neem ik aan?

edit:
inmiddels een andere proc geprobeerd een duron 800, maar ook geen piepjes...

[ Voor 73% gewijzigd door Binnetie op 23-09-2005 09:37 ]

Verwijderd

Je zegt zelf dat het moederbord serie nr niet klopt met de factuur, waarschijnlijk hebben ze jou een defecte toegestuurd. Ik zou hem gewoon even ruilen.

Btw de biosbatterij was niet leeg toch?!

Verwijderd

Een gedachte, heb je al eens een andere voeding en een andere video kaart geprobeerd?

• Binnetie
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:04:
Een gedachte, heb je al eens een andere voeding en een andere video kaart geprobeerd?
Andere voeding geprobeerd, werkt ook niet... en videokaart moet ik eerst opzoeken, kans lijkt me wel klein als daar inzit...

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 09:43

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Zoals NoobUser al zegt: VGA

Trek die kaart er maar es uit en kijk wat die doet.
Heb niet al te lang geleden een vergelijkbaar probleem gehad. Heb me uren de pleuris gezocht en bleek uiteindleijk de VGA te zijn.

Sommige ASUS boards geven geen piepjes als er geen CPU inzit dus CPU altijd erin zetten.

BTW: heb je de nieuwe CPU al es in een andere PC geprobeerd en doet ie het daar wel (ook even doen met andere componenten)

Over dat suf gebeld worden >:)
Ikzelf bouw ook PCs dus maak het ook wel eens mee. Omdat je particulier bent heb je niet zomaar even een "leen pc". Ik maak altijd een mooi verhaaltje wat erop neerkomt dat ze gewoon moeten wachten ;)
En als ze vroeger al de boekhouding op de PC deden dan hebben ze dus een oude PC. Dan kunnen ze die toch ook gebruikene nu :?

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

Veel mobos geven een rood ledje als de vga erniet inzit. Maar veel oude krengen doen dan gewoon helemaal niets en dan ben je er nog steeds niet veel wijzer van geworden.
Pagina: 1