[Outlook 2003] Mail zenden met max. 50KB/sec

Pagina: 1
Acties:

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben sinds kort meer en meer Outlook 2003 gaan gebruiken, en wil er eigenlijk helemaal naar overstappen. Alleen ik heb daarmee het vreemde probleem dat als ik een email met bijlage, dus groot mailtje, verzend dat het niet sneller gaat dan 50KB/sec.
Gebruik ik daar en tegen mijn vorige email programma, Thunderbird, dan kan ik wel gewoon verzenden op de volle snelheid, en dat is iets van 110KB/sec. Heb ook nog Eudora gebruikt, kan ik ook op de volle snelheid mijn mail verzenden.
Mail ophalen gaat wel bij allemaal op de juiste snelheid.

Heb al geprobeerd de standaard firewall van XP uit te zetten, virusscanner uit zetten. andere virusscanner gebruikt. Maar Outlook wil gewoon niet sneller verzenden als die 50KB/sec... :?

Wat kan hier aan de hand zijn, of wat zie ik over het hoofd?
Voor alle duidleijkheid, alle instellingen staan hetzelfde bij alle drie de mail programma's. En het kan ook niet aan het tijdstip liggen, want het maakt niet wanneer ik het probeer/test.

Het is een Windows XP machine standalone, dus geen netwerk ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Br@m op 22-09-2005 20:18 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Br@m
  • Niet online
Kleine éénmalige kick ;)

Ik heb zeker weer een appart probleem? :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een simpele vraag - maar hoe meet je dat hij maar met 50kbyte/sec zend? :)

• Br@m
  • Niet online
elevator schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:11:
Even een simpele vraag - maar hoe meet je dat hij maar met 50kbyte/sec zend? :)
Simpel antwoord :)
Met DU-meter, met thunderbird en eudora netjes de volle snelheid, alleen met outlook kom ik met geen mogelijkheid boven die 50KB/sec. :?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:41

Boss

+1 Overgewaardeerd

Misschien een virusscanner die bij Outlook wel ingrijpt en bij de andere clients niet?

Eerst topicstart goed lezen!

[ Voor 19% gewijzigd door Boss op 24-09-2005 14:43 ]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Br@m
  • Niet online
Boss schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:34:
Misschien een virusscanner die bij Outlook wel ingrijpt en bij de andere clients niet?
Zoals in de topicstart al staat heb ik dat ook al geprobeerd, uitzetten, deinstalleren en een andere virusscanner geprobeerd. Firewall staat alleen die van XP zelf aan, heb ik ook al uitgezet.
Ik snap er werkelijk niets van.

Heb ook al mijn account verwijderd en weer opnieuw ingevoerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Br@m op 24-09-2005 13:54 ]

Pagina: 1