Toon posts:

iPod reflashen zonder power adapter...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het restroren van m'n iPod moet ik hem reflashen door hem aan de adapter te koppelen (niet USB kabel dus). Nu heb ik helemaal geen adapter bij m'n iPod. Hoe kan ik hem toch reflashen om verder te gaan met de installatie van de system software?

Oh ja, 20 gig iPod, geen idee welke generatie...

Nergens op het web of hier op Tweakers een zelfde probleem/oplossing gevonden dus liever geen slotje...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 20:17 ]

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 18:51

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik heb heel wat iPod'jes geupdate en/of gerestored (ik werk bij Dixons, daar moeten we weleens een iPod'je flashen), maar bij mij was het genoeg om het ding gewoon aan de standaard USB kabel aan de computer te laten hangen...
- iPod in de computer
- iPod Updater opstarten, even wachten terwijl die zoekt naar de iPod
- Op Bijwerken (alleen software flash) of Herstellen (compleet software reinstall + format) drukken en wachten.
- iPod start automagisch opnieuw op, met de mededeling deze niet te ontkoppelen terwijl het update proces aan de gang is.

^^ Zo doe ik het, zo werkt in ieder geval voor de 3de en 4de generatie iPods.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas... Toen ik een restore deed van m'n iPod ga hij de melding (toen hij daarmee klaar was) dat ik hem moets loskoppelen van de computer en hem aan een externe adapter te hangen. Op het scherm geeft hij ook een icoontje weer van een power adapter die in een stroomcontactpunt geplaats moet worden. Dit blijft hij weergeven, ook wanneer ik hem weer aan de USB kabel koppel (icoontje verdwijnt uiteindelijk wel (iPod uit). Ook geeft de iPod updater aan wanneer ik deze start: 'Plug in a iPod to update it'. Kom dus niet verder zonder adapter...

Vaak worden iPod zonder adapter geleverd, dus waarom kun je hem niet flashen met de bijgeleverde USB kabel....

iPod is half jaartje oud ofzo.

Please... help!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Klopt, mijn 4gen 40GB moet ook via een adapter geflashed worden. Waarom heb ik geen idee van, lijkt wel alsof het random is. Sommige modellen wel, andere weer niet. Misschien staat er iets over in de knowledge base van Apple?

kleurbleur.nl

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:10
Volgens mij moet je sommige podjes met een firewire kabel flashen om daar geen last van te hebben... Heel vreemd.
Van die iPod adapter heb je overigens wel twee varianten, een firewire en usb aansluiting.
Dat werkt dan wel weer altijd... :X

Verwijderd

arjenhiemstra schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:10:
Volgens mij moet je sommige podjes met een firewire kabel flashen om daar geen last van te hebben... Heel vreemd.
Van die iPod adapter heb je overigens wel twee varianten, een firewire en usb aansluiting.
Dat werkt dan wel weer altijd... :X
Denk dat dat is omdat FireWire 12 V geeft en USB 5v..

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Ah, misschien is dat 't. Ik heb inderdaad een firewire en usb kabel erbij gekregen! Verklaart een hele boel! :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 11:05
Misschien kan jouw USB poort niet genoeg stroom (amperes, geen volts) leveren en daarom vraagt je iPod om een adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hier kan je meer vinden over het updaten van iPods en de noodzaak (al dan niet) van een Power Adapter daarvoor. Een korte samenvatting van de kern:
... When updating with USB you will have to disconnect the iPod from the computer and attach it to the iPod AC Adapter to finish the update. iPod mini (Second Generation) models do not need to connect to the AC adapter. ...
Note: Een tweede generatie iPod Mini is het snelst te herkennen door naar het clickwheel te kijken. De symbolen op het clickwheel zijn bij de tweede generatie dezelfde kleur als de iPod Mini.

He Jochem, jij ook hier :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 11:05
Heb 't gisteren idd weer ondervonden met m'n nieuwe iPod 4th gen. 20GB.
Moest die ook om de een of andere reden reflashen.
[offtopic] Ja ik ook hier :p [/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankiephankie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

hankiephankie

Via Epia Cube: ready.

is er een mogelijkheid om de ipod te reflashen zonder ipod power adapter ?

System Specs: http://specs.tweak.to/13639

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 19:31
hankiephankie schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 22:04:
is er een mogelijkheid om de ipod te reflashen zonder ipod power adapter ?
Leuke topic kick :P,
maar volgens mij is het antwoord: nee,
zoals je al in dit topic kon vinden, maar misschien heeft de tijd in de tussentijd meer opties gebracht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankiephankie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

hankiephankie

Via Epia Cube: ready.

fook zeg waarom !! |:(

je koopt dan een ipod kabeltje van al 10.50 (normaal 20 euro !!) kom je thuis,...

joepie het werkt !... efe ipod herinstaleeren.... geen probleem tot plots : symbooltje van

ipod power adapter verschijnt |:( joepie weral eens een lange reis + 30 euro betalen)

leuk is anders....

is er echt geen andere oplossing ;(

sorry voor de topic kick, maar vond het niet echt de moeite om expres een nieuwe topic te beginnen

Grz, Hankiephankie

System Specs: http://specs.tweak.to/13639

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 16:43
Het is zo dat als je een iPod hebt gekocht waar standaard een lader bijzat je met een adapter moet flashen. Zat er geen adapter in de doos bij aanschaf kan het zonder.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze iPod zat geen adapter... anyway, inmiddels een Creative Zen Micro Photo rijker... prima dingetje...
Pagina: 1