Toon posts:

@home i.c.m. laptop met beperkte rechten

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via mijn werk een laptop gekregen, die ik niet online krijg via @Home. Mijn home pc werkt wel prima met @Home, maar daar heb ik de computernaam kunnen wijzigen in de door @Home opgegeven naam. Op mijn laptop kan ik de computernaam echter niet wijzigen, aangezien ik de administrator rechten niet bezit en de computernaam bovendien ongewijzigd dient te blijven i.v.m. andere redenen. Iemand enig idee hoe ik toch via @Home online kan komen met mijn laptop? Misschien via een router?

Alvast bedankt!

Ps: deze vraag eveneens gesteld in 'Network Troubleshooting', aangezien ik niet exact wist waar hij thuis hoorde.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ja met een router gaat dit zeker werken mits op jouw zakelijke laptop DHCP is geconfigureerd, maar dat neem ik eigenlijk wel aan. Op de WAN poort van de router wordt je cabel modem aangesloten. Vervolgens kun je in de router (b.v. een WRT54G) het mac adres clonen en de voorgeschreven naam van @home opgeven. Met de WRT54G kun je vervolgens draadloos verbinding maken of via de 4 poorts ingeboude switch. Ik heb precies zo'n opstelling bij een kennis van mij geinstalleerd wat uitstekend werkt. (Deze kennis heeft dus ook een @home abo.)

P.s. Dit antwoord heb ik ook in je andere topic gezet. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Deze is dubbel, ga allemaal even verder in @home i.c.m. laptop met beperkte rechten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.