Toon posts:

@home i.c.m. laptop met beperkte rechten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via mijn werk een laptop gekregen, die ik niet online krijg via @Home. Mijn home pc werkt wel prima met @Home, maar daar heb ik de computernaam kunnen wijzigen in de door @Home opgegeven naam. Op mijn laptop kan ik de computernaam echter niet wijzigen, aangezien ik de administrator rechten niet bezit en de computernaam bovendien ongewijzigd dient te blijven i.v.m. andere redenen. Iemand enig idee hoe ik toch via @Home online kan komen met mijn laptop? Misschien via een router?

Alvast bedankt!

Ps: deze vraag eveneens gesteld in 'Internet & Telefonie', aangezien ik niet exact wist waar hij thuis hoorde.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 20:12 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ja met een router gaat dit zeker werken mits op jouw zakelijke laptop DHCP is geconfigureerd, maar dat neem ik eigenlijk wel aan. Op de WAN poort van de router wordt je cabel modem aangesloten. Vervolgens kun je in de router (b.v. een WRT54G) het mac adres clonen en de voorgeschreven naam van @home opgeven. Met de WRT54G kun je vervolgens draadloos verbinding maken of via de 4 poorts ingeboude switch. Ik heb precies zo'n opstelling bij een kennis van mij geinstalleerd wat uitstekend werkt. (Deze kennis heeft dus ook een @home abo.)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:19:
Ja met een router gaat dit zeker werken mits op jouw zakelijke laptop DHCP is geconfigureerd, maar dat neem ik eigenlijk wel aan. Op de WAN poort van de router wordt je cabel modem aangesloten. Vervolgens kun je in de router (b.v. een WRT54G) het mac adres clone en de voorgeschreven naam van @home opgeven. Met de WRT54G kun je vervolgens draadloos verbinding maken of via de 4 poorts ingeboude switch. Ik heb precies zo'n opstelling bij een kennis van mij geinstalleerd wat uitstekend werkt. (Deze kennis heeft dus ook een @home abo.)
Dan zal ik dat morgen eens gaan proberen. Hoe clone ik echter het mac adres en geef ik de voorgeschreven naam van @Home op? Of gaat dit automatisch? Ik ben geen kenner, dus als je nog iets duidelijk zou kunnen zijn, ben ik je erg dankbaar!

Ps: Heb een 4 poorts breedband router van Sweex mocht je die info nodig hebben.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

_Dune_ schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:19:
Ja met een router gaat dit zeker werken mits op jouw zakelijke laptop DHCP is geconfigureerd, maar dat neem ik eigenlijk wel aan. Op de WAN poort van de router wordt je cabel modem aangesloten. Vervolgens kun je in de router (b.v. een WRT54G) het mac adres clonen en de voorgeschreven naam van @home opgeven. Met de WRT54G kun je vervolgens draadloos verbinding maken of via de 4 poorts ingeboude switch. Ik heb precies zo'n opstelling bij een kennis van mij geinstalleerd wat uitstekend werkt. (Deze kennis heeft dus ook een @home abo.)
Het MAC adres klonen is compleet bull...! Ik heb hier ook een verbinding via een router. Op de router alleen mijn Home-naam ingevuld (en hier en daar een paar poorten opengezet). Loopt als een trein!

We have just one world, but we live in different ones...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:17
Je hoeft niks te clonen, gewoon de computernaam invoeren in je router is genoeg. Hoe dat bij jou router moet staat vast wel in de handleiding.

edit : Zie ook hier.

[ Voor 51% gewijzigd door Nielson op 22-09-2005 20:37 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je moet even een router aansluiten. Verder is dit vrij simpel. Crossposten hier is ook niet toegestaan.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Nulnulnix schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:33:
[...]
Het MAC adres klonen is compleet bull...! Ik heb hier ook een verbinding via een router. Op de router alleen mijn Home-naam ingevuld (en hier en daar een paar poorten opengezet). Loopt als een trein!
Of het compleet "Bull..." is, om maar met jouw woorden te "spreken", durf ik niet te zeggen. Ik weet wel dat handleidingen van bepaalde merken routers wel aanraden om het MAC adres te clonen voor het configureren van een verbinding met @home. Ik heb het tot nu toe altijd gedaan bij verschillende routertjes en dit heeft nog nooit voor problemen gezorgd. Ik weet niet of het in de handleiding van Linksys staat, maar aangezien ik genoeg routers heb geconfigureerd doe ik dit inmiddels zonder handleidingen. In iedergeval is het clonen van het MAC-adres gewoon een optie op één van de configuratie schermen van de router, volgens mij op het zelfde scherm waar je ook de hostname invuld. (gewoon op de knop "clone MAC-adres" klikken.

Verder is het configureren van een Linksys routertje heel makkelijk te doen via een WEB-interface. Je geeft bij hostname gewoon de door @home opgegeven naam op. Dit werkt verder uitstekend.

[ Voor 19% gewijzigd door _Dune_ op 22-09-2005 22:42 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Ik heb ook een router die ingesteld is voor @Home, zonder het MAC-adres te klonen. Zou ook niet eens weten hoe dat moet :).

@TS: Gewoon router aansluiten dus!

Verwijderd

Topicstarter
Router heb ik aangesloten en ik kan ook met de instellingen van mijn router aanrommelen, maar ik krijg het niet werkend. Zelfs op mijn home pc krijg ik via de router geen i-net. Niemand met verstand van zaken in de omgeving Tilburg die 25 euro wil verdienen?

Verwijderd

Heb je je router al ingesteld? En ik woon in Groningen, dus dat wordt hem niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:00:
Heb je je router al ingesteld? En ik woon in Groningen, dus dat wordt hem niet :)
Ik heb alle stappen doorlopen volgens de handleiding van mijn router. Mac adres gecloned, maar het werkt niet :?

Verwijderd

Hoezo MAC-adres gekloond? Dat hoeft volgens mij echt niet.

Je hebt daar de gegevens (computernaam e.d.) ingevuld? Post anders een screenshot daarvan.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt! Ik had nog de oude computernaam van thuis ingesteld staan...dom dom dom (router stond eerst bij m'n ouders). Toen de computernaam verscheen ging ik ervan uit dat ie automatisch de nieuwe naam pakte, maar de naam van pc van m'n ouders stond er nog in.

Bedankt voor alle hulp!!!

Verwijderd

Nee, dat gaat niet automatisch dus :)

Nou mooi dat het werkt.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
_Dune_ schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:38:
[...]

Of het compleet "Bull..." is, om maar met jouw woorden te "spreken", durf ik niet te zeggen. Ik weet wel dat handleidingen van bepaalde merken routers wel aanraden om het MAC adres te clonen voor het configureren van een verbinding met @home. Ik heb het tot nu toe altijd gedaan bij verschillende routertjes en dit heeft nog nooit voor problemen gezorgd. Ik weet niet of het in de handleiding van Linksys staat, maar aangezien ik genoeg routers heb geconfigureerd doe ik dit inmiddels zonder handleidingen. In iedergeval is het clonen van het MAC-adres gewoon een optie op één van de configuratie schermen van de router, volgens mij op het zelfde scherm waar je ook de hostname invuld. (gewoon op de knop "clone MAC-adres" klikken.

Verder is het configureren van een Linksys routertje heel makkelijk te doen via een WEB-interface. Je geeft bij hostname gewoon de door @home opgegeven naam op. Dit werkt verder uitstekend.
het is idd totaal onnodig hoor om dat te doen. zelfs de werkgroep aanpassen hoeft niet meer. gewoon naam invoeren bij dynamische ip toekenning en gaan met die bannaan.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Pagina: 1