Toon posts:

[XP] Home opnemen in een domain, toch mogelijk?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu weet ik dat Windows XP Pro speciaal geschikt is voor opname in een netwerk, maar is er ook enige mogelijkheid om dat zelfde ook te doen met Windows XP Home?

Ik heb ooit eens vernomen dat Windows XP Home niet in een netwerk kan worden opgenomen, maar enkel in een werkgroep.
Daarentegen heb ik ook ooit eens gehoord dat je Windows XP Home wél in een netwerk kan opnemen, en zelfs een script kan draaien vanaf de main-server (documents and settings).

Wie kan mij daar wat meer over vertellen ?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 20:09 ]

Verwijderd

Even googlen
Domein lidmaatschap
Op een zakelijk netwerk kun XP Professional aan een domein worden toegevoegd. XP Home Edition kan alleen toegang krijgen tot domeinbronnen als printers en servers. Met deze versie kun je echter geen gebruik maken van beheertaken die op een domein zijn gebaseerd zoals groepbeleid. Voor de meeste thuisgebruikers zal dat echter geen gemis zijn.
:)

Beetje onduidelijke topictitel trouwens...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel nog even aan zodat het wat duidelijker is wat je bedoelt :)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 18:28
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:07:
Nu weet ik dat Windows XP Pro speciaal geschikt is voor opname in een netwerk, maar is er ook enige mogelijkheid om dat zelfde ook te doen met Windows XP Home?
Bedoel je domein of "netwerk"? Zowel WinXP Home als WinXP Pro kunnen gebruikt worden in een netwerk maar enkel WinXP Pro kan je in een domein gebruiken. Zie ook de quote van Boland.
Ik heb ooit eens vernomen dat Windows XP Home niet in een netwerk kan worden opgenomen, maar enkel in een werkgroep.
Maar om een werkgroep te hebben, heb je wel een netwerk nodig :) Je haalt wat termen door elkaar, vrees ik. Zodra twee of meer PC's met elkaar kunnen communiceren, heb je een netwerk. Dat kan dus met zowel WinXP Home als met WinXP Pro.

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 22-09-2005 20:21 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43
In de laatste c't stond een artikel over het veranderen van Home naar Pro d.m.v. register wijziging. Als ik het me goed herinner kon je hierdoor wel op een domein aanloggen, zelfs nadat je de register wijziging weer ongedaan had gemaakt.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Nielson schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:24:
In de laatste c't stond een artikel over het veranderen van Home naar Pro d.m.v. register wijziging. Als ik het me goed herinner kon je hierdoor wel op een domein aanloggen, zelfs nadat je de register wijziging weer ongedaan had gemaakt.
Je bedoelt dit artikel? http://board.gulli.com/post/2560701#post2560701

Is wel in het Duits...

We have just one world, but we live in different ones...

Pagina: 1