Toon posts:

foto's kwijt, mappen niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd geleden is er het volgende voorgevallen:

laptop met daarop 1000 foto's allemaal ingedeeld in verschillende mappen nu zijn al mijn foto's kwijt maar de mappenindeling staat er nog wel. Als voorbeeld:

vakanties > wintersport > saas fee
> solden
> Val D'Isere
Dus alleen de mappen staan er nog zonder de foto's.
Dit zou betekenen dat ik dus alle foto's handmatig verwijderd zou hebben uit de mappen maar dit is niet het geval. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? En nog belangrijker wat is de oplossing?

Is dit nog op te lossen met een recovery programma?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
yep zoek maar eens met zon programma!!

met een beetje pech lukt het niet.. maar dat is een kwestie van proberen!

[ Voor 51% gewijzigd door andreict op 22-09-2005 20:02 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Oorzaak en bijbehorende oplossingen is natuurlijk giswerk met de informatie die je geeft. Ik gok zelf op een virus.

Of het oplosbaar is met een recoveryprogramma is maar op een manier achter te komen; proberen.

Succes dus, met dit topic kom je weinig verder.

Verwijderd

Topicstarter
@ sdomburg wat voor informatie wil je nog meer hebben?

Ik draai windows xp pro op een HP laptop. Dit voorval is gewoon gebeurd, niet speciaal na het (de)installeren van software. Welk recovery programma raden jullie aan?

Verwijderd

ik heb goeie ervaring met R-studio. hier te downloaden, maar ik vermoed dat dit een trialversie of zo zal zijn.
http://www.freedownloadsc...r_Utilities/R_Studio.html

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

kleine kans hoor, maar zijn ze niet enkel 'verborgen' en heb je de zichtbaarheid van verborgen files uitstaan? :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Hoe groot zijn de mappen? Staan volgens de grootte de fotoos er nog in?

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 22:58

S1W

Ok, als de data niet echt overschreven is van begin tot eind met andere data dan staan ze nog op je schijf.

Maar, gebruik die laptop nu zo min mogelijk, immers het filesystem zou je foto's kunnen gaan overschrijven met data omdat het denkt dat de ruimte vrij is!

Als je verstandig bent maak je eerst een RAW image van je disk met bijvoorbeeld Linux DD (ook te krijgen voor Windows). Onderzoek daarna je filesystem met een commercieel produktje (undelte achtige dingen) of onderzoek de image die je hebt gemaakt. Je hebt heel veel kans dat je je foto's terug kan halen...

Edit: Ik zie nu dat het al een tijd geleden is voorgevallen? Inmiddels wel lekker met de laptop aan het werk geweest? Dan wordt het dus een ander verhaal...

[ Voor 21% gewijzigd door S1W op 22-09-2005 20:39 ]

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
idd....niks aan die laptop doen...

Ik heb een poos als forensisch accountant gewerkt en dit is altijd onze werkwijze geweest.

1: Computer zekerstellen
2: Verwijder de schijf en maak een image van de schijf zonder de file accesdata te wijzigen [dus read only!]
Goed programma: WinHex Forensic edition
Modbreak:Het aanzetten tot gebruik van illegale software wordt niet gewaardeerd

2: Installeer de image en gebruik recoverytools over de image, niet op de originele schijf!

Succes

* Black Piet een simpele uitleg, maar zo moet het wel lukken

Als je je computer hebt gedefragmenteerd en het is een poos geleden, wordt het al een stuk lastiger [met name op kleine schijven, daar worden clusters sneller overschreven], maar het is nog steeds mogelijk!

[ Voor 10% gewijzigd door Spider.007 op 22-09-2005 21:52 ]

Mooooooeeeee......

Verwijderd

Topicstarter
oke, hier kan ik zeker wat mee! Heerlijk die snelle replies!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
sorry spider..... :/ zal erop letten

Mooooooeeeee......

Pagina: 1