P4C800E-Deluxe loopt steeds vast

Pagina: 1
Acties:

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleem.
Sinds een week liep mijn PC zo nu en dan vast. Dus backupje gemaakt in veilige modus, en bezig om WindowsXP opnieuw te installeren. Echter dit bleek ook nog niet zo 1-2-3 te lukken.. telkens loopt de installatie ook weer vast, op varierende plekken, de ene keer nog voor de format en zo nu en dan direct na de reboot...

Het systeem is alsvolgt:
P4-2800Mhz
Asus P4C800E-Deluxe
2x 512Mb DDR400 Kingston
ATI Radeon 9600SE
2x HD (primary maxtor, secondary samsung)
NEC DVD-RW 3520
noname NIC+Soundcard
350W voeding

Denk haast niet dat het probleem in de temperatuur zit, aangezien ik de pc nog wel een dag in veilige modem aan heb laten staan met }:O aan, ofwel 100% belast en dat ging prima.

Troubleshoot tot zo ver:
• biosupdate naar nieuwste versie (1023)
• memtest hele dag laten draaien en geen problemen
• maxblast HD getest, geen problemen

Windows is er dus af nu:
temperaturen etc (volgens bios):
P4-2800Mhz (niet overgeklokt): 60 graden
Mobo: 30 graden
Arctic Cooling 4 Pro super silent @ 2200-2300RPM

Enig idee waar dit nog aan kan liggen? En heeft iemand nog tips voordat ik verder ga met het verwijderen van diverse hardware-onderdelen? Nog tips of tools om andere hardware te testen?

Verwijderd

Voel tijdens de windows instal aan de heatsink hij wordt al 60 graden in de bios zeg jij. Dus is ie nog niet vol belast. Tijdens een windows instal kan de temp toch wat hoger worden.
Je zou ook weer eens kunnen proberen om de oude bios erop te kunnen zetten. Nieuwe bios is niet altijd beter.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 02:18 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Wat voor voeding heb je? 300 watt zegt niets... Dus merk en aantal ampere op de 12voltslijn.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Voeding is een 350W maar daar lijkt me het probleem niet in te zitten, aangezien ie wel gewoon opstart, op random plekken hangt enz.. en heb al HD afgekoppeld maar daar werd het ook niet beter van..

Ga nu zo eerst proberen om beetje te spelen met geheugen(bankjes) en zal uiteraard daar verslag van doen strax. Verder nog iemand ideeen?

edit:
geheugen in andere bankjes geeft geen oplossing... pc loopt nog steeds vast tijdens de winxp install...

[ Voor 15% gewijzigd door Sequence op 24-09-2005 16:05 ]