After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Zitten er geen kleine schroefjes in
En probeer het 'blauwe' gedeelte eens van dat 'doorzichtige' deel af te schuiven.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
geen schroefjes aan de buitenkant te bekennen...Outerspace schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:57:
Met een schroevendraaier
Zitten er geen kleine schroefjes in
En probeer het 'blauwe' gedeelte eens van dat 'doorzichtige' deel af te schuiven.
Heb der paar uur aan zitten prutsen, toen mams (pc newbie) laten proberen. Hielp niet, kon altijd proberen
Toen zelf weer geprobeerd en schoof zo zonder moeite zwarte deel eraf
De rest ging wat makkelijker dan het zwarte deel
Het werkt! krijg alleen melding dat ik een te snel apparaat heb aangesloten, mobo ondersteund geen usb2.0
Nu nog ff kijken of mijn asus wl-500g deluxe routertje met een 160GB hd-tje overweg kan. Alleen het bestandssysteem kiezen wordt een probleem. De router heeft linux als "OS", deze kan ntfs alleen lezen, niet schrijven. FAT32 is dacht ik niet geschikt voor een partitie voor 160GB. EXT3 mischien??
[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 23-09-2005 13:08 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Het is niet echt een geweldig filesystem voor erg grote schijven, maar het kan prima (zelf jaren lang een 120GBer met FAT32 laten werken).
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
hangt me iets van bij dat fat32 tot 32GB kon, 160 is te groot, toch??Terw_Dan schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 13:10:
hoezo zou FAT32 niet geschikt zijn voor 160GB partities? Je kunt een 2TB partitie maken met FAT32.
Het is niet echt een geweldig filesystem voor erg grote schijven, maar het kan prima (zelf jaren lang een 120GBer met FAT32 laten werken).
ik bedoelde dus dat fat32 niet bedoeld is voor hd's van groter dan 32GB (dacht ik)Chemist schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 13:31:
Waarschijnlijk bedoelt de TS dat je onder w2k/xp geen partities groter dan 32GB kan aanmaken met FAT32. Dit is echter een software beperking om NTFS te promoten, geen technische beperking. Gewoon aansluiten op een IDE kanaal, booten van win98 bootflop en FDISK draaien en formateren. Daarna overzetten in USB casing en klaar.
Oscar Wilde
Dat was FAT16 dacht ik ;-)LuukNouwen schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:56:
Het nadeel van fat32 is wel dat er geen bestanden opkunnen >2 GB, dus een dvd-iso (zowel dvd5 als dvd9) gaat niet lukken...
Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht
Maar kan fat32 overweg met partities van 160GB?? Dat wilde ik eigenlijk weten....
Oscar Wilde
Maar heb laatste m'n 2e 300gb schijf gekocht voor extern gebruik en wilde 2 dezelfde cases. Kon dat oude model niet meer vinden. Toen het nieuwe model van sitecom gekocht maar daar zit niet eens een power knop op.
Nu heb ik 2x een Sweex gekocht en ben er heel blij mee.
PS: De vraag van je topic is al eens voorbij gekomen hier, je had het ook met de search kunnen vinden:
Sitecom MD-200: hoe krijg ik 'm open
Sitecom External 3.5 Inch HDD Case
(Die links naar de HD die erbij staan geven het nieuwe model weer maar Sitecom heeft het hele product gewoon vervangen... beetje domme actie, maar ze bedoelen dus wel jouw oude model hier.)
[ Voor 18% gewijzigd door Victorio op 24-09-2005 09:10 ]
die 2 links gaan niet over mijn type case, heb totaal andere uitziende. ik had wel willen zoeken maar er staat nergens een type nummer op de doos of in het boekje. De case is trouwens ook niet terug te vinden op de site van sitecom.Victorio schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 09:08:
Raven, mag ik vragen waar je die case gekocht hebt? Ik had namelijk ook die case (gaat idd lastig open, eerst dat rubberen ding eraf schuiven en dan eerst de achterkant beetje indrukken aan de zijkanten en open klikken... en dan de voorkant en naar voren schuiven over het LEDje heen)
Maar heb laatste m'n 2e 300gb schijf gekocht voor extern gebruik en wilde 2 dezelfde cases. Kon dat oude model niet meer vinden. Toen het nieuwe model van sitecom gekocht maar daar zit niet eens een power knop op.![]()
Nu heb ik 2x een Sweex gekocht en ben er heel blij mee.
PS: De vraag van je topic is al eens voorbij gekomen hier, je had het ook met de search kunnen vinden:
Sitecom External 3.5 Inch HDD Case
(Die links naar de HD die erbij staan geven het nieuwe model weer maar Sitecom heeft het hele product gewoon vervangen... beetje domme actie, maar ze bedoelen dus wel jouw oude model hier.)
Case komt trouwens bij dynabyte weg: http://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=17449
Oscar Wilde
Zoals ik al zei sitecom heeft het nieuwe model over het oude model heen gezet en er geen apart type nummer voor verzonnen... daardoor zie je het nieuwe model in de link waarmee mensen het oude model bedoelden... Het is en blijft dus de MD-200.bartgrefte schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:57:
[...]
die 2 links gaan niet over mijn type case, heb totaal andere uitziende. ik had wel willen zoeken maar er staat nergens een type nummer op de doos of in het boekje. De case is trouwens ook niet terug te vinden op de site van sitecom.
Case komt trouwens bij dynabyte weg: http://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=17449
Dit topic gaat dus wel over jouw model:
[ Voor 4% gewijzigd door Victorio op 24-09-2005 17:10 ]
ok, maar had em ondertussen al open.Victorio schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:09:
[...]
Zoals ik al zei sitecom heeft het nieuwe model over het oude model heen gezet en er geen apart type nummer voor verzonnen... daardoor zie je het nieuwe model in de link waarmee mensen het oude model bedoelden... Het is en blijft dus de MD-200.
Dit topic gaat dus wel over jouw model:
Maar ff weer de vraag, welk bestandssysteem kan ik het beste nemen als ik die hd als ftp-server wil opzetten aan mijn router?
Oscar Wilde
Maar denk eraan dat er geen koeling in zit he... dus als je hem een uur intensief gebruikt in die casing wordt je HD erg warm.
[ Voor 95% gewijzigd door Victorio op 25-09-2005 11:21 ]
Verwijderd
Ja hoor.. alleen kun je geen partitie groter maken dan 32GB met Windows XP. Heb zelf een Maxtor 80GB extern, geformateerd in 1 partitie FAT32. Gedaan met MaxBlast.bartgrefte schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:36:
fat32 gaat als ik me niet vergis tot <4GB per bestand.
Maar kan fat32 overweg met partities van 160GB?? Dat wilde ik eigenlijk weten....
Zoek gewoon ff op de site van de fabrikant van de schijf. Is vast ook wel een tool voor te vinden.
zoals ik al zei, ik wil de hd aan mijn router hangen en die ondersteund geen NTFS. De router kan alleen lezen, niet schrijven naar dat bestandssysteem.Victorio schreef op zondag 25 september 2005 @ 11:20:
NTFS.
Maar denk eraan dat er geen koeling in zit he... dus als je hem een uur intensief gebruikt in die casing wordt je HD erg warm.
Oscar Wilde
partition magic 8?Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 11:41:
[...]
Ja hoor.. alleen kun je geen partitie groter maken dan 32GB met Windows XP. Heb zelf een Maxtor 80GB extern, geformateerd in 1 partitie FAT32. Gedaan met MaxBlast.
Zoek gewoon ff op de site van de fabrikant van de schijf. Is vast ook wel een tool voor te vinden.
Oscar Wilde