[office] goedkeuringsronde

Pagina: 1
Acties:

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik moet op het werk bekijken of ik met office een systeempje kan opzetten waarin we documenten kunnen rondsturen die vervolgens worden goedgekeurd door degenen die hem ontvangen heeft en dan vervolgens dit document in een map opslaan.
dat opslaan mag dan alleen als iedereen hem heeft goedgekeurd.

nu ken ik wel een programma die dit al kan (ken de naam niet) maar omdat dit voor maar een stuks of 6 personen geld is dat niet aan de orde

iemand een idee of dit met Word of Excel of via Outlook o.i.d. mogelijk is?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Hangt er maar vanaf hoe sophisticated je het wilt hebben, en met een dosis VBA kun je bijna alles wel bouwen... Een simpele circulatielijst met revisies is natuurlijk geen probleem. Leg even uit welke eisen er verder aan gesteld worden en wat je zelf zoal al in gedachten hebt.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• OliverBB
zo'n circulatie lijst zou een optie kunnen zijn.

waar het precies om gaat;
Ik werk bij de Kwaiteitdienst van een redelijk groot bedrijf.
met mij nog zitten er nog 5 personen op het kantoor.Om alle 5 de personen exact de zelfde werkwijze te laten hanteren hebben we standaard werkwijzen opgesteld waar een ieder zich aan dient te houden.
Nu hadden wij deze standaard werkwijzen op de pc opgeslagen die aleen toegankelijk door deze 5 personen. ook bestaat er de papieren versie waarop ieder van ons moet tekenen voor gezien.
nu is het dus het geval dat wanneer iemand een bestand heeft geopend en b.v. een linkje heeft aangepast en weer opgeslagen heeft, dan is er uiterlijk niets veranderd maar de datum van het opgeslagen bestand komt niet meer over een met de uitgiftedatum van de papieren versie.
We werken volgens het VDA systeem (soort ISO normen) en daaruit blijkt dat ten alle tijde de verschillende versies (papier/ digitaal) exact hetzelfde moeten zijn.
met een audit kunnen ze er over vallen.

Daarom hadden we bedacht, om alleen een digitale versie te hebben. Maar dan moet er wel telkens als er iets aan de text van de werkwijze veranderd, alle betrokkenen een soort van digitale paraaf eronder moeten zetten(of op een andere manier een goedkeuring aan geven) alvorens het bestand opgeslagen kan worden.

Dus niemand kan dan achteraf zeggen "ooh ik wist niet dat dat zo moest", omdat ze hem zelf hebben goedgekeurd.

ik hoop dat jullie me hiermee verder kunnen helpen?

• OliverBB
hoewel ik het wel interessant vind, heb ik het al niet meer nodig.
er was toch wel een programma dat bij ons via het intranet werkt en precies aan de gestelde eisen voldeed.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
OliverBB schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:33:
hoewel ik het wel interessant vind, heb ik het al niet meer nodig.
er was toch wel een programma dat bij ons via het intranet werkt en precies aan de gestelde eisen voldeed.
Als je nou ook nog effe verklapt hoe dat heette hebben anderen er misschien ooit ook nog iets aan als ze in de search snuffelen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• OliverBB
is een programma dat intern is gemaakt (laten maken) maar ik zal maandag es kijken of ik een naam kan vinden.
Pagina: 1