Ik heb de search doorgelopen en een aantal standaard problemen gezien;
zoals vergeten te chmodden naar 777 etc.. Maar ik weet niet waar mijn probleem zit
Ik heb een domein met bijvoorbeeld mijn eigen weblog runnen waar ik zonder elk probleem images kan uploadden etc in een soort mini CMS.
Ik ben nu een samenvatting systeem aan het maken voor school waar mijn klas zijn .doc en .txt Samenvattingen voor de tentamens kan uppen.
Mijn HTML side in nieuw.php
Dit is de code in addSamenvatting.php (vrij standaard van manual etc, maar zou moeten werken.. ik krijg bij alles wat ik invul of doe 'nix geupt' terug).
zoals vergeten te chmodden naar 777 etc.. Maar ik weet niet waar mijn probleem zit
Ik heb een domein met bijvoorbeeld mijn eigen weblog runnen waar ik zonder elk probleem images kan uploadden etc in een soort mini CMS.
Ik ben nu een samenvatting systeem aan het maken voor school waar mijn klas zijn .doc en .txt Samenvattingen voor de tentamens kan uppen.
Mijn HTML side in nieuw.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <? <table border="0"> <form action="addSamenvatting.php" method="POST" enctype="multipart/formdata"> <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="1024000"> <tr><td class="form"><p>Je naam:<br><input type="text" name="naam" maxlength="50"></p> <p>Onderwerp/Hoofdstukken:<br><input type="text" name="subject" maxlength="100"></p> <p>Bestand:<br><input type="file" name="mijnbestand"><br> <input type="submit" value="Opslaan"></p> </td></tr> </form> </table> ?> |
Dit is de code in addSamenvatting.php (vrij standaard van manual etc, maar zou moeten werken.. ik krijg bij alles wat ik invul of doe 'nix geupt' terug).
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| <? echo $_FILES['mijnbestand']['error']; if(is_uploaded_file($_FILES['mijnbestand']['tmp_name'])){ $time = time(); $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $nu = date("d-m-Y-H-i-s"); $type = $_FILES['mijnbestand']['type']; $size = $_FILES['mijnbestand']['size']; // controleer extensie if(!(preg_match('/\.(doc|txt)$/i',$_FILES['mijnbestand']['name']))){ echo 'Verkeerd type bestand'; // stop alle php-scripts exit(-1); } $permanent = '/files/'; if(move_uploaded_file($_FILES['mijnbestand']['tmp_name'],$permanent . $_FILES['mijnbestand']['name'])){ echo 'Het bestand is geplaatst in '.$permanent.$_FILES['mijnbestand']['name']; }else{ echo 'Kon het bestand niet verplaatsen'; if($_FILES['mijnbestand']['error'] > 0){ echo 'foutcde: '.$FILES['mijnbestand']['error']; } } } else{ echo "nix geupt"; } ?> |
[ Voor 39% gewijzigd door GandalfTheGrey op 22-09-2005 17:26 ]