Opstarten zet niet door, alles draait wel al.

Pagina: 1
Acties:

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Ik heb een probleem wat ik eerder ook al had, maar toen dacht ik het opgelost te hebben.

Wat er op het moment gebeurd is dat als ik mijn PC aanzet alles gaat craaien, ik hoor heel even mijn harde schijven, en dat is het. Alles blijft draaien, maar mijn schermen gaan niet aan.
De power-on knop zet de computer niet direct uit. Ik moet hem een aantal seconden inhouden om hem uit te zetten.

Als ik de stroom op mijn voeding uitzet gaat alles wel uit (dûh :P). Maar als ik de stroom er daarna weer op zet gaat mijn computer meteen aan, ook niet echt een goed teken lijkt mij.

Ik heb dit al een keer eerder gehad met de voeding die ik bij de kast kreeg. Toen heb ik mijn vorige er in gestopt (een AOpen 320W... of 350W) En toen deed alles het weer goed. Nu lijkt hetzelfde probleem dus weer terug gekomen te zijn.

Mijn computer heeft het goed gedaan. Ik dacht, laat ik alles weer eens netjes dichtschroeven nu alles werkt.
Ik heb tegelijkertijd een Winfast PVR kaart erin geschroeft, mijn bios op de default overklok modus 'sergant' gezet. Daarna opgestart, drivers geinstaleerd, nog wat gedaan. En op een gegeven moment was windows bevroren (nog nooit gehad). Opnieuw opgestart, hing voor ik iets kon doen. Naar mijn bios gegaan, overklokmodus uit gezet, en hij hing niet direct.
Hij leek het weer even te doen. Toen de laatste drivers van mijn videokaart geinstaleerd, opnieuw opgestart, alles prima.
Toen mijn SM Bus drivers geïnstaleerd, die stonden namelijk als niet geïnstaleerd in mijn driver overzicht. Dat waren de nForce drivers van NVidia. Toen opnieuw opstarten. En einde verhaal. De bovenstaande situatie was ontstaan.

-Nexus Breeze 350W Kast
-AthlonXP 64 3500+
-MSI K8N Neo Platinum, nForce3
-2x 521 MB Kingston
-Club3D Geforce 5900XT
-Raptor 74BG
-2x Maxtor Diamondmax 300GB in Raid1
-Liteon DVD brander
-E-Mu 0404 geluidskaart
-(Winfast PVR2000)

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:43
Nieuwe voeding, klinkt als. Had ik ook voeding was te zwak destijds.

no comment

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:54
Probeer ook eens met één reepje geheugen op te starten. Wat geeft het D-bracket voor foutcode?

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Te zwak.. zou het kunnen dat ik meer nodig heb dan 350W. Dat zou het in ieder geval wel verklaren. Maar het heeft een tijd lang wel goed gewerkt.
Is ergens te vinden wat alle componenten ongeveer/precies nodig hebben. Daar zat ik ook al naar te zoeken.

AthlonXP 3500+ 130mn - 180W
Nvidia 5900XP - 90W
Raptor - 9W
Maxtor - (10W x2) 20W
Lite-On DVD-+R - 17W
E-Mu - 5W

tsja... wie weet. Ik heb alles ruim genomen en het is nog geen 350W. Heb wel nog een aantal USB devices. Het is koopavond...... :P

Zal de D-Bracket weer eens aansluiten. Zit er niet in. In ieder geval geen piepjes van het mobo. En zal ook eens een reepje proberen. Ben over 30 miniuutjes weer thuis, en dan kan ik weer gaan freaken.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."