cd-rom laptop kapot

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 155659

Topicstarter
aleeee
Nu heb ik een probleem met mijn laptop.

Op dit moment heb ik een laptop. Daarvan herkent hij de cd-rom speler bij het opstarten niet meer. Het gevolg hiervan is dat windows niet meer verder wilt starten omdat hij cd -om speler niet meer wilt herkennen. De cd-rom speler is iets van een QSI 161 dvdrw of ietds dergelijks. Nu wil ik die laptop wel opsturen maar nu wil ik eerst alle belangrijke gegevens ervan af halen en op een andere computer zetten. Maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat windows gewoon weer verder wilt starten?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Welk merk laptop is het?

Topicstarter
tja helaas een medion type 5400 dacht ik

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 13:50
Ligt dit nou aan hardware of aan software? In het laatste geval kun je gewoon proberen of de windows xp setup wil draaien.

Daarbij als de drive fysiek niet kapot is en je kan ermee booten, kan je met een linux live distro zoals knoppix via een netwerk alle bestanden backuppen. Of je haalt ff de harde schijf eruit en steekt hem in een usb behuizing, zo doe ik het altijd ;).

• ShellGhost
Hoe oud is die?
Zit er nog garantie op?
Zo ja, laten repareren onder garantie..
Zo nee, dan kan je alsnog medion bellen en vragen wat een nieuwe cdrom speler kost...

Topicstarter
het ligt aan de hardware. ik kan niet meer vanaf cd-rom booten. anders had ik dat allang geprobeerd.

en ja er zit garantie op maar moet eerst die zooi er vanaf halen want als ik die op stuur dan wordt hij weer geformateerd en dergelijke.

Anoniem: 88197

Zonder CD-romspeler moet hij toch gewoon booten? :? Waar blijft hij hangen? Wat voor foutmelding krijg je?

Beetje meer informatie a.u.b.

• ShellGhost
Waarom zouden ze 'm formatteren??
Maar als je het niet vertrouwd kan je altijd nog de harddisk eruit halen en 'm dan ter reparatie aanbieden...
Alleen wel eerst even navragen of je zelf de harddisk mag verwijderen voordat je daar gezeur over krijgt...

Topicstarter
waarom hij niet verder wilt booten dat weet ik dus juist niet. er komt geen foutmelding of niks hij blijft alleen gewoon hangen.

en ze formateren hem altijd bij medion. heb daar al over gemaild. kan daar ook niks aan doen

Anoniem: 58690

Anoniem: 155659 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:55:
het ligt aan de hardware. ik kan niet meer vanaf cd-rom booten. anders had ik dat allang geprobeerd.

en ja er zit garantie op maar moet eerst die zooi er vanaf halen want als ik die op stuur dan wordt hij weer geformateerd en dergelijke.
Gewoon backupje draaien, ik weet wel zeker dat Medion alles hersteld en daarmee dat je dus alles kwijt bent, dus via netwerk naar andere pc of externe hd.

Ja wanneer blijft hij hangen..... Bij het windows scherm of bij het boot-scherm? En welke windows-versie heb je? Geef eens wat meer informatie joh, dit werkt niet echt.

Anoniem: 58690 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:01:
[...]

Gewoon backupje draaien, ik weet wel zeker dat Medion alles hersteld en daarmee dat je dus alles kwijt bent, dus via netwerk naar andere pc of externe hd.
Hoe moet hij dat doen zonder OS? :)

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:23

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Haal even heel je cdromspeler er uit. (is vaak zo'n losse module) en als het goed is moet ie dan gewoon goed opstarten. Misschien even op F1 drukken (skip bios error detection).

Topicstarter
hij blijft al hangen bij het bootscherm en ik heb windows xp home sp2 en dergelijke. hij geeft geen melding
wel moet ik er bij zeggen dat hij cd -rom speler een tijd geleden wel een keer herkende bij het opstarten. Waarom? ik weet het echt niet. toen starte de laptop wel gewoon door. Nu herkent hij de cd-rom speler weer helemaal niet en nu start hij dus gewoon niet verder. en blijft hij hangen bij het bootscherm

Topicstarter
het probleem is dat ik die cd-rom speler er zelf niet uit krijgt. dat kreng zit dus helemaal vast

F1 tijdens booten al geprobeerd?

Topicstarter
ja en dan
dan gebeurt er niks
en in de bios valt er bij deze laptop nauwelijks iets aan te passen

• WoBoW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-04 21:10
Dit probleem had mijn zus ook met haar Medion laptop.
De oplossing is: haal de CD-module eruit en even stofvrij maken, daarna terug plaatsen en goed aandrukken.
De module zit inderdaad erg strak in zijn behuizing, maar een beetje wrikken helpt wel.

Topicstarter
jee krijg nou wat. het is inderdaad gelukt. ook geprobeerd die cd-rom speler eruit te krijgen. is me eindelijk gelukt. beetje blazen en nu doet dat kreng hem wel. nou toch bedankt
Pagina: 1