[Wacom Volito 2] Hoekige lijnen

Pagina: 1
Acties:
  • 953 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:37
Hallo, ik heb sinds enige tijd een Wacom Volito 2 tekentablet en erger me aan het volgende

ik gebruik het tablet i.c.m Photoshop 7 vooral om te schetsen, dus de lijnen die ik zet zijn snel en organisch. Het probleem is dat het tekentablet van ronde lijnen hoekige maakt, dit gebeurt alleen als ik hele snelle bewegingen maak. Hij moet die input toch wel aan kunnen? Het tablet zit aangesloten op de USB-poort, dus bandbreedte genoeg lijkt mij...

Kan ik misschien ergens instellingen veranderen? Het probleem doet zich trouwens ook voor in Paint, dus het zal wel niet aan Photoshop liggen.

Ik draai XP

• dsibma
Heeft er niemand ervaringen met dit type of andere type's tekentablet?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21
resolutieprobleem van de wacom denk ik. Heb je alle drivers goed geinstalleerd enzo?

• dsibma
zeker, gewoon het cd'tje er in gegooid en de software en drivers geinstalleerd...

• dsibma
Ik heb er behoorlijk last van, als ik weer thuis ben laat ik wel even een voorbeeldje zien...

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:44

breinonline

Are you afraid to be known?

418O2 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 05:37:
resolutieprobleem van de wacom denk ik.
Tja, de volito is een instapmodel, dus of het een driver probleem is? Ik denk dat je met de hogere resolutie van de graphires beter uit de voeten kan.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-02 01:10
heb je em aangesloten op een "gewone" USB of USB 2.0-poort? Volgens mij kan dat wel performance-verschil geven

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• dsibma
Volgens mij heb ik gewoon USB 2.0, het is een nForce 2 moederbord.

Dit is dus het probleem;

Afbeeldingslocatie: http://www.skriim.nl/wacom.jpg

• dsibma
Ook niemand die ook maar denkt te weten waar het aan ligt?

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Probeer eens bij je brush options in photoshop Mouse Smoothing aan te zetten. Ik kan het nu niet zo vlug testen (laptop ;) , workstation+wacom staat uit) maar dat effect kreeg ik wel als ik de optie uitzette. Geen idee of PS 7 die optie heeft , gebruik zelf PS 8.

Edit: ik heb er zelf met mijn wacom nooit last van (ook een volito) maar dat kan ook aan mijn tekenstijl liggen.

[ Voor 19% gewijzigd door Raku op 29-09-2005 02:56 ]

Raku

• dsibma
Simmie schreef op donderdag 29 september 2005 @ 02:53:
Probeer eens bij je brush options in photoshop Mouse Smoothing aan te zetten. Ik kan het nu niet zo vlug testen (laptop ;) , workstation+wacom staat uit) maar dat effect kreeg ik wel als ik de optie uitzette. Geen idee of PS 7 die optie heeft , gebruik zelf PS 8.

Edit: ik heb er zelf met mijn wacom nooit last van (ook een volito) maar dat kan ook aan mijn tekenstijl liggen.
Mja, dat is misschien een tijdelijke oplossing, maar er moet toch wel een betere oplossing zijn? De hardware moet toch wel meer input per seconde aankunnen?
Pagina: 1