memtest/prime compatibility memory

Pagina: 1
Acties:

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Gegroet! Als je wilt testen of je memory in orde is dan gebruik je natuurlijk memtest. Waar ik nieuwsgierig naar ben, is of memtest ook uitsluitsel geeft op de vraag of (wanneer je verschillende reepjes tegelijk test) de reepjes kunnen samenwerken in je PC. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat bijvoorbeeld de verschillende reepjes wel allemaal in orde zijn, maar dat ze (om compatibiliteitsredenen als die bestaan) gewoon niet kunnen samenwerken op je bord. Zou dit resulteren in errors onder memtest? En onder prime95?
Thnx, Greetingz

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

als het niet werkt dan moet het errors geven in memtest, als je pc überhaupt dan al opstart ;)

Denk dat dat ook eigenlijk de betekenis van incompatibiliteit is :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Compabiliteitsredenen: Dit kan je vaak gewoon vinden in een handleiding die je bij je moederbord krijgt :) Daarin staat precies uitgelegd wat werkt, en wat niet.
En in de PMG faq, staat er ook een kopje 'compabiliteit' :)
en als memtest de compabiliteitsproblemen opmerkt als errors weet ik niet

Wauw, een sig!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
norris92 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:30:
Gegroet! Als je wilt testen of je memory in orde is dan gebruik je natuurlijk memtest. Waar ik nieuwsgierig naar ben, is of memtest ook uitsluitsel geeft op de vraag of (wanneer je verschillende reepjes tegelijk test) de reepjes kunnen samenwerken in je PC. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat bijvoorbeeld de verschillende reepjes wel allemaal in orde zijn, maar dat ze (om compatibiliteitsredenen als die bestaan) gewoon niet kunnen samenwerken op je bord. Zou dit resulteren in errors onder memtest? En onder prime95?
Thnx, Greetingz
Ik ken geen enkel programma wat aangeeft of je geheugen compatible is met je moederbord of met elkaar...
Zou wel een gat in de markt zijn, maar dat is een ander verhaal...
Tot die tijd kan je meestal wel terecht op de site van de moederbord fabrikant of hier op GoT met de diverse Faq's....

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ligt aan hoe jij test.

Als je per reepje Memtest86+ laat draaien, dan kan je nooit enige compatibiliteitsproblemen vinden. Draai je memtest86+ met je geheugenconfig, bestaande uit verschillende repen, dan zul je wel compatibiliteitsproblemen vinden, als die er zijn. [/open deur]

(That is: als incompatibiliteit alleen leidt tot data corruptie en je systeem dus nog wel boot. Als de incompatibiliteit zo erg is dat je systeem niet start, dan is memtest niet mogelijk en nog eens overbodig ook.)

Memtest86 doet niet voor niets zo lang over een test, memtest is erg grondig waarbij met en zonder cache getest wordt, na iedere write serie wordt gekeken of andere bits niet toevallig mee 'omgegaan' zijn, enzovoorts.

Met Prime95 test je vooral je CPU en de cache op je CPU, dat programma is er niet op ontworpen om de data integriteit van je geheugen te testen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Zelf zal memtest het niet direct aangeven. Je kunt het idd ook terug vinden in de handleiding van je mobo of op internet. Je kan het wel handmatig proberen, door de reepjes apart te testen (in verschillende banken) en om ze vervolgens samen te testen. Krijg je in het tweede geval errors (uiteraard in verschillende opstellingen geprobeerd) dan heb je wss last van incompabiliteit. Dat is dus wat ik heb gehad.

telefoontoestel

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
thnx to all
Quote Memtest86.com: "Sometimes memory errors show up due to component incompatibility. A memory module may work fine in one system and not in another. This is not uncommon and is a source of confusion. In these situations the components are not necessarily bad but have marginal conditions that when combined with other components will cause errors. "

Zoals ik het interpreteer: errors "kunnen" dus optreden wanneer 2 of meerdere modules (of zelfs andere componenten) incompatible zijn. Dus 2 goeie modules kunnen best samen niet goed werken en zorgen voor een foutmelding in Memtest. Echter of de incompatibiliteit altijd naar boven komt met memtest, vraag ik me nog steeds af.

Ik krijg nl. geen foutmeldingen met memtest (met 2 verschillende repen tegelijk getest), maar BF2 loopt niet lang met beide repen tegelijk. En wel lang met elke reep apart. BF2 is natuurlijk een SLECHTE test :)
Pagina: 1