Toon posts:

[6600GT] Half flikkerend beeld en vreemde kleuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds enige tijd de 'trotse' bezitter van een ASUS 6600GT kaartje. Sinds enige tijd heb ik echter in games en in filmpjes (lang niet alle filmpjes, voornamelijk wmv bestanden) een vaag flikkerend beeld met rare kleuren. Hieronder een paar plaatjes ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/5932/screenshot0tu.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/8769/screenshot27lf.th.jpg

En mijn desktop:

Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/7691/screenshot31hv.th.jpg

De bovenste plaatjes komen toevallig uit dezelfde game, maar dit heb ik dus in ieder spel. In windows doet alles het prima. Ook een DVD kan ik prima afspelen.

Ik heb al diverse monitoren geprobeerd (heb een nieuwe samsung 930BF :P dus dacht dat het daar aan lag) en verschillende aansluitingen (DVI en AGP). Dit mocht allemaal niet baten.

Mijn videokaart heb ik inmiddels niet meer overgeklocked, dat was een tijdje terug wel zo, maar toen had ik geen problemen. De temperatuur van mijn videokaart is goed: zo'n 46 graden met een zalman 7700-cu.

Ik heb inmiddels ook al diverse drivers geprobeerd, van versie 77.77 en ook 78.01 tot oudere. Ook dit mocht niet baten.

Omdat het probleem zich alleen voordoet in games en in filmpjes (vaak wmv files) dacht ik dat het te maken had met directx, dus ook die heb ik opnieuw gedownload en de setup gedraaid (versie 9.0c). Helaas mocht dit niet baten.

Verder heb ik een tijdje in een SLI opstelling gedraaid, maar de tweede kaart heb ik weer verwijderd. Het geheugen heb ik omgedraaid en de molex verwijderd. Na verwijdering van de tweede kaart heb ik eigenlijk niet meer gegamed, maar nu ik er over nadenk zou het best zo kunnen zijn dat de problemen met het afspelen wmv filmpjes daarna is begonnen.

Eventueel interessant om mijn voltages te posten (vanuit AsusProbe):
+12: 11.648
+5: 4.72
+3.3: 3.328
VCore: 1.504

Mijn vraag nu: is deze kaart overleden of is er wellicht nog iets op te verzinnen (en dan natuurlijk wat :D)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 16:29 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je windows makkelijk opnieuw kan installeren lijkt mij dat best een goede optie, je kan op die manier iig wel goed uitsluiten dat het ergens bij de software ligt al zou ik wel de kaart in een andere pc proberen als je die optie hebt want als het probleem zich ook voordoet in een andere pc kan je wel zeker zeggen dat het aan de kaart ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas niet direct de mogelijkheid om én windows opnieuw te installeren en de kaart in een andere pc te stoppen. Ik probeer het daarom liever eerst via een andere weg :D

Verwijderd

het 3e plaatje ziet er anders ook raar uit hoor!!

maar heb je de laatste drivers, DX9c ? of komt het juist na een driver update?

waarschijnlijk is het iets dat wanneer er teveel fps zijn dat het beeld raar gaat doen, het kan je scherm zijn (de refresh rate niet goed) of je vga kaart die de beelden niet goed kan renderen. of alleen je vga kabel die gek gaat doen bij teveel fps

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dan word het wel wat moeilijker om er achter te komen wat het probleem is, je zou de standaard drivers nog wel even kunnen proberen die bij de kaart in de doos zitten misschien dat die iets oplossen.

Het is wel moeilijk om er met 1 pc achter te komen of het een hardware of software probleem is, als je artifacts ziet dan is het meestal wel duidelijk dat het de hardware is maar in dit geval vind ik dit niet echt artifacts.

Verwijderd

Topicstarter
Het derde plaatje ligt aan de resolutie denk ik. Het beeld is prima (die zon in het plaatje zit in de desktop afbeelding van MCE theme).

Ik heb al verschillende (allemaal nieuwe en een oude) kabel geprobeerd. De refreshrate van de monitor staat op 60Hz (de enige ondersteunde rate van mijn monitor).

Verwijderd

Topicstarter
Hm ik heb inmiddels nog wat meer getest en zodra ik de NVidea display drivers verwijder is het beeld (in wmv filmpjes) goed! Zodra ik echter weer nvidea drivers installeer (inmiddels versie 71.89, 77.30, 77.77 en 78.01 geprobeerd, steeds vanuit een kale installatie, dus zonder oude display drivers) treedt het probleem weer op...

Verwijderd

Ik heb ongeveer gelijke problemen met mijn 6800 ultra.
wmv filmpjes heel erg licht beeld en rare kleuren.
in CoD schaduwen die paars met groen zijn.
in css dingen die helemaal zwart zijn.
Ik ga vanavond omega drivers proberen te installeren. Ik laat het weten als het enig effect heeft gehad.

Verwijderd

Ik heb verder nog niet getest maar na downloaden van omega drivers @ omegadrivers.net geen problemen meer met WMV bestanden. Ik denk dat dit de oplossing is.

Verwijderd

probeer in prestatie en kwaliteits instellingen van je driver eens grand theft in te voeren heeft bij mij ook geholpen de meeste nieuwe spellen staan er wel in

Verwijderd

Vreemd, ik heb ongeveer gelijke problemen met mijn PC, alleen ligt het bij mij aan het moederbord/processor....

ik heb onlangs maar eens een systeempje gebouwd: asus A7V880 (socket A dus) met een AMD athlon xp 2800+ en een asus radeon 9600 XT. Windows installeren ging goed, maar al snel kwamen er problemen aan het licht: veel plaatjes zoals de logo's in firefox (terug, home etc..) hadden verkeerde kleuren en spellen wilden "gewoon" niet opstarten (gewoon? ja, gewoon, zonder foutmelding :? )
en de spellen die nog wel wat wilden doen "flikkerden" enorm, maar dan ook ingame (far cry).
linux deed het al niet beter: ubuntu's aanmeld scherm was naar de klote en wederom de zelfde problemen met FF. bios updates haalden niets uit, en met een andere videokaart deed hij precies hetzelfde. misschien is mijn probleem werwant, ook al zit het in andere hardware...

overigens, ik zie niet wat er mis is met plaatje 3, ligt dat aan mij?

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties zover. Ik ga nu de omegadrivers eens proberen. Met plaatje drie is idd niets mis, die was ter illustratie om te laten zien dat het in Windows gewoon wel goed gaat.

Verwijderd

Topicstarter
De omgedrivers lijken in ieder geval het probleem met de wmv bestanden op te lossen. Ik kan in ieder geval weer wmv bestandjes bekijken :D (alhoewel ik er ook nog een tegen kwam die het niet deed, maar het merendeel lijkt weer te werken.

Het probleem in games verder blijft bestaan. Ook mijn mediaportal doet gek: zie screen

Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/5573/screen6xw.th.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Goed een andere videokaart heeft dit probleem dus verholpen. Dan gaat deze maar terug :-)
Pagina: 1