[SuSE 9.3] Fout bij bestanden kopieren

Pagina: 1
Acties:

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey,
Ik heb de search gebruikt maar kon niets over dit specifieke probleem vinden.
Ik heb hier een SuSE 9.3 bak staan en 2 Windows XP pc's. Ze zijn alledrie op een 100mbit switch aangesloten. Als ik nu iets kopieer van PC1 naar SuSE-bak en ik open dan \\fileserver (dat is dus de SuSE-bak) ernaast, dan geeft het kopieerschermpje aan: "Opgegeven netwerknaam is niet langer beschikbaar" en kan ik weer opnieuw beginnen. Open ik dan tussentijds NIET \\fileserver, dan gaat alles goed. Vanaf PC2 gaat het het precies hetzelfde.
Maar als ik vanaf PC1 iets naar de fileserver kopieer, en met PC2 ga browsen op die harde schijf, dan is er niets aan de hand! Hij geeft dus fouten als ik twee 'connecties' maak vanaf 1 pc naar de fileserver. Hoe los ik dit op ?

[ Voor 6% gewijzigd door Peedy op 22-09-2005 16:33 ]

• Peedy
Zijn er misschien mensen die in de afgelopen 24 uur hier een oplossing voor hebben bedacht?

• Peedy
Nog steeds niemand met een verlichte geest?

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

een kijken waar de fout zit XP of de server
1) probeer eens op de server via 127.0.0.1 meerdere files tegelijk te kopieeren.
2) op XP met een ander programma dan explorer te brouwser tewijl je kopieerd.

>.< >.< >.< >.<

• Peedy
De fout zit op de server, dat sowieso.

• McCloud
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10-2025
Zou het misschien zo kunnen zijn dat die fileserver maar 1 netwerkconnectie tegelijk accepteert van een bepaalde computer. Dus dat als je het browser schermpje opent (waarbij een connectie wordt aangemaakt) de andere connectie (waarin je het bestand copieert) wordt afgesloten omdat de browser-connectie vanaf hetzelfde ip-adres wordt gemaakt. Dat zou voor mij in ieder geval de meest logische verklaring zijn.

Heb je misschien een firewall draaien waar dit in zou kunnen staan?? Misschien is het ook wel te configureren in Samba???

Dit is puur een gok hoor, maar het lijkt mij een vrij logische verklaring.

• Peedy
Hij geeft dus fouten als ik twee 'connecties' maak vanaf 1 pc naar de fileserver.
Zoals je leest, had ik dat zelf ook al door. De vraag was; hoe los ik dit op??
Ik heb niets kunnen vinden in Samba. Welke poorten oid moet ik dan open zetten in de firewall?

• Peedy
Nog steeds niemand? (laatste keer dat ik kick hoor admins)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
pEeDy16 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:26:
Hij geeft dus fouten als ik twee 'connecties' maak vanaf 1 pc naar de fileserver. Hoe los ik dit op ?
Hmm, het lijkt niet alleen dat te zijn, want in dat geval zou de 2e (nieuwe) verbinding een foutmelding geven, maar het kopieeren zou niet onderbroken mogen worden.

Misschien moet je eens in de samba logs gaan spitten, want dit is een probleem dat ik nog nooit eerder heb gehoord :)

Misschien ook nuttig om de smb.conf ergens online te zetten (of te posten als het niet heel lang is), misschien is het ook handig om de exacte versies van Samba en van Windows XP (service packs etc.) erbij te zetten, just in case.
Pagina: 1