Ik wil graag een bestand (divx,xvid,mpeg en meer) streamen van mijn server naar mijn laptop. Dit omdat mijn laptop bepaalde bestanden niet snel genoeg kan encoden. Nu heb ik VLC player met de optie streamen alleen werkt dit niet echt en kan ook geen simpele uitleg krijgen hoe dit simpel gaat. Ik wil het dus gewoon afspelen op mijn eigen netwerk. Iemand een idee hoe en waar ik aan moet denken en hoe ik het allemaal moet instellen
heb je al gezocht op tutorial op google? en in de help van het programma?
als je dat hebt gedaan.. leg ons dan aub WAT je er niet van snapt..
als je dat hebt gedaan.. leg ons dan aub WAT je er niet van snapt..
[ Voor 5% gewijzigd door andreict op 22-09-2005 16:18 ]
maak gewoon een share waar je je filmpjes neerzet, dat werkt vaak ook gewoon prima.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Dat is helemaal niet zo, de bestanden worden dan gewoon op zijn laptop gedecoded, en dat trekt die laptop dus niet....maak gewoon een share waar je je filmpjes neerzet, dat werkt vaak ook gewoon prima.
Je kan ook een shoutcast servertje draaien, en dan met winamp de film bekijken ...
Er is trouwens veel over dit onderwerp op GOT te vinden b.v.:
Dat is mij al eens gelukt met de RealProducer en RealServer (de gratis versie, niet de nieuwe Helix want die werkt niet [lang] in de testversie). Mijn desktop RealProducer las de divx .avi als bron, encode die live naar RealVideo, wat naar de RealServer werd gestuurd. Daarna kon ik dat op mijn laptop met RealPlayer afspelen. Dat lukte allemaal realtime, wel met een vertraging van iets van 15 seconden maar dat is logisch (en niet erg). Om je een idee te geven: mn desktop is een Athlon 600, en mn laptop een P166MMX... dus daar kan het al mee. Niet in hoge kwaliteit natuurlijk maar toch
[ Voor 53% gewijzigd door djexplo op 22-09-2005 16:38 ]
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Owjadjexplo schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:33:
Dat is helemaal niet zo, de bestanden worden dan gewoon op zijn laptop gedecoded, en dat trekt die laptop dus niet....
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
liever geen winamp maar ik zal het eens bekijken. Overigs is de handleiding heel simpel aan kilkken en het zou werken...verder geen uitleg.....zelfs niet op google.djexplo schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:33:
[...]
Dat is helemaal niet zo, de bestanden worden dan gewoon op zijn laptop gedecoded, en dat trekt die laptop dus niet....
Je kan ook een shoutcast servertje draaien, en dan met winamp de film bekijken ...
Er is trouwens veel over dit onderwerp op GOT te vinden b.v.:
[...]
Pagina: 1