Toon posts:

BBootdisk failure, insert system disk and press enter.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg een tijdje dit probleem met mijn pc. Vandaag testte ik het met een IDE kabel van mn andere pc, en het werkte! de IDE-kabel was alleen niet lang genoeg voor de cdspeler dus ik ging maar nieuwe halen. maar toen ik terug kwam kreeg ik weer hetzelfde probleem, en dat ook met de nieuwe kabel. het is een Intel Celeron 1800mhz met een maxtor 80gb en een asus moederbord. ik weet echt niet wat ik moet doen, en het heeft een beetje haast.
Kan iemand me verder helpen? bij voorbaat dank
Ram |:(

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:20
Probeer eens een andere HDD en kijk of die het een tijdje doet. In dat geval is de HDD die je nu hebt kapot...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:05:
Ik kreeg een tijdje dit probleem met mijn pc. Vandaag testte ik het met een IDE kabel van mn andere pc, en het werkte! de IDE-kabel was alleen niet lang genoeg voor de cdspeler dus ik ging maar nieuwe halen. maar toen ik terug kwam kreeg ik weer hetzelfde probleem, en dat ook met de nieuwe kabel. het is een Intel Celeron 1800mhz met een maxtor 80gb en een asus moederbord. ik weet echt niet wat ik moet doen, en het heeft een beetje haast.
Kan iemand me verder helpen? bij voorbaat dank
Ram |:(
Ga na met een testtool van Maxtor of je schijf defect is.................Garantie?? ga dan terug naar waar je hem hebt gekocht!

Verwijderd

Topicstarter
de harderschijf werkt wel in andere pc's omdat ik daar een tijdje terug belangrijke data uit heb gehaald.
alle bestanden op de hdd waren net intact.
Ik heb m van een beurs, en ik heb geen idee wie het waren.

Verwijderd

Topicstarter
Maxtor harderschijf eruit gehaald, een WD 40 gb erin gepleurd.
hij deed het perfect, windows geinstalleerd.
daarna wou k checken of ik die eerst hdd (Maxtor) als slave kon gebruiken.
en boem pats, boot disk failure weer, ook als ik de maxtor weg haal en met die WD wil opstarten.
Ik word er helemaal naar van, help

Verwijderd

Mobo mischien aan het sterven!? Athands je ide connectoren. Je had al geprobeerd je hd op een andere connector van je mobo te prikken?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-02 18:36
Kontroleer je bios of je hd als boot device staat, misschien is er iets veranderd.

Verwijderd

Dat zou raar zijn want hij had daarvoor met een ander ide kabeltje zijn hdd getest en dat werkte toen.
Ik denk eerder dat de bios dan curupted is

Verwijderd

De bios hoeft niet altijd corupted te zijn.
HEt kan zo zijn dat er bij een harddisk faillure op de master of slave allerlij configuraties worden geprobeerd om toch op te starten. Dan wordt die laatste configuratie bewaart en bij een herstart werkt het dan niet meer.

Dus die wd er weer in en deven de bios resetten en opnieuw instellen.
Als het dan wel wekt weet je toch haast al zeker dat de maxtor niet werkt.
Pagina: 1